Max Verstappen se tento víkend poprvé představí v závodě GT3 na legendárním okruhu Nordschleife, kde pojede čtyřhodinový závod ve voze Ferrari 296 spolu s Chrisem Lulhamem.
Max Verstappen se tento víkend představí poprvé v závodě kategorie GT3 na legendárním okruhu Nürburgring Nordschleife v rámci série Nurburgring Endurance Series. Čtyřnásobný mistr světa F1 bude sdílet vůz Emil Frey Ferrari 296 s Chrisem Lulhamem při čtyřhodinovém závodě v sobotu.
Jeho start přichází pouhé dva týdny poté, co absolvoval speciální test v Porsche Cayman GT4, aby získal licenci potřebnou k účasti v závodech GT3 v Zeleném pekle. Tímto krokem se poprvé v kariéře postaví do boje o celkové vítězství, což bylo očekáváno již po jeho GT4 vystoupení.
„Je mou vášní účastnit se i těchto GT3 závodů, nemohu se dočkat,“ řekl 27letý Verstappen, který minulý víkend vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu. „Jsem vášnivý závodník i mimo Formuli 1. Každé kolo na Nordschleife je jiný zážitek.“
„Atmosféra je úžasná a okruh přitahuje spoustu fanoušků vytrvalostních závodů. Baví mě závodit i v jiných kategoriích než Formule 1 a mým snem je jednou se zúčastnit 24hodinovky na Nordschleife,“ dodal Verstappen.
Nordschleife patří mezi jeho nejoblíbenější tratě. „Je to nesmírně náročný okruh, s velkou délkou a historicky těsným uspořádáním, které vyžaduje maximální koncentraci,“ vysvětlil.
Jeho spolujezdec Chris Lulham prožívá svoji debutovou sezonu v GT závodech. Dvacetidvouletý závodník, který začínal se simulátory, letos soutěží v GT World Challenge s týmem Verstappen.com Racing.
Zpráva o Verstappenově startu přišla zároveň s uvolněním předběžného seznamu účastníků zveřejněného ve středu. Nejde přitom o jeho první kontakt s GT3 vozem na Nordschleife, v květnu zde testoval Ferrari 296 a údajně zajel neoficiální rekordní kolo.
Zatím není jasné, zda to bude jeho poslední vystoupení na Nürburgringu v letošní sezóně, ale možnost existuje. Finále NLS 2025 se koná 11. října a nekoliduje s žádným závodem Formule 1, takže prostor pro další start stále existuje.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.