Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Max Verstappen nedávno potvrdil, že se legendární trať Nordschleife do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí. Podle něj je okruh „příliš nebezpečný“ pro současné monoposty F1, která jsou mnohem rychlejší a technicky náročnější než dřívější vozy. Přestože Nordschleife stále hostí různé závody, zejména vytrvalostní závody GT3, vrátit se zpět do F1 je podle Verstappena nereálné, informuje RacingNews365.
Nizozemský jezdec měl nedávno možnost vyzkoušet si jízdu po Nordschleife v autě kategorie GT3, kde jezdil pod pseudonymem „Franz Hermann“. Tento test mu umožnil znovu poznat složitost a výzvy této slavné tratě, na které se naposledy jela F1 v roce 1976. Právě tam došlo k tragickému incidentu Nikiho Laudy, který téměř přišel o život po vážném požáru během závodu.
Na otázku, zda by rád viděl návrat Nordschleife do F1, Verstappen odpověděl jasně: „To opravdu nebude možné s dnešními auty Formule 1.“ Dodal, že při rychlostech aut GT3 je jízda na trati ještě stále bezpečná a proveditelná. „Viděl jsem staré záběry, včetně těch z F1 na Nordschleife, a jedno je jisté – F1 tam už nikdy nebude. Je to prostě příliš nebezpečné.“
Formule 1 se naopak v posledních letech snaží rozšiřovat svůj kalendář o nové lokality jako Jeddah, Las Vegas nebo Miami. Verstappen ale není zcela spokojen s aktuálním směrem šampionátu. Tvrdí, že pokud by byl on šéfem, kalendář by vypadal jinak a počet závodů by byl menší.
„V ideálním případě by se v těchto zemích měla rozvíjet i kultura motorsportu,“ uvedl Verstappen. „Ale kdybych měl já něco říct, kalendář by měl méně závodů a některé okruhy by měly výjimečný status a vždy by tam patřily. Mezi ně patří Spa-Francorchamps, Zandvoort, Silverstone, Imola, Suzuka a Brazílie.“
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.