Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Max Verstappen nedávno potvrdil, že se legendární trať Nordschleife do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí. Podle něj je okruh „příliš nebezpečný“ pro současné monoposty F1, která jsou mnohem rychlejší a technicky náročnější než dřívější vozy. Přestože Nordschleife stále hostí různé závody, zejména vytrvalostní závody GT3, vrátit se zpět do F1 je podle Verstappena nereálné, informuje RacingNews365.
Nizozemský jezdec měl nedávno možnost vyzkoušet si jízdu po Nordschleife v autě kategorie GT3, kde jezdil pod pseudonymem „Franz Hermann“. Tento test mu umožnil znovu poznat složitost a výzvy této slavné tratě, na které se naposledy jela F1 v roce 1976. Právě tam došlo k tragickému incidentu Nikiho Laudy, který téměř přišel o život po vážném požáru během závodu.
Na otázku, zda by rád viděl návrat Nordschleife do F1, Verstappen odpověděl jasně: „To opravdu nebude možné s dnešními auty Formule 1.“ Dodal, že při rychlostech aut GT3 je jízda na trati ještě stále bezpečná a proveditelná. „Viděl jsem staré záběry, včetně těch z F1 na Nordschleife, a jedno je jisté – F1 tam už nikdy nebude. Je to prostě příliš nebezpečné.“
Formule 1 se naopak v posledních letech snaží rozšiřovat svůj kalendář o nové lokality jako Jeddah, Las Vegas nebo Miami. Verstappen ale není zcela spokojen s aktuálním směrem šampionátu. Tvrdí, že pokud by byl on šéfem, kalendář by vypadal jinak a počet závodů by byl menší.
„V ideálním případě by se v těchto zemích měla rozvíjet i kultura motorsportu,“ uvedl Verstappen. „Ale kdybych měl já něco říct, kalendář by měl méně závodů a některé okruhy by měly výjimečný status a vždy by tam patřily. Mezi ně patří Spa-Francorchamps, Zandvoort, Silverstone, Imola, Suzuka a Brazílie.“
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.