Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Max Verstappen nedávno potvrdil, že se legendární trať Nordschleife do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí. Podle něj je okruh „příliš nebezpečný“ pro současné monoposty F1, která jsou mnohem rychlejší a technicky náročnější než dřívější vozy. Přestože Nordschleife stále hostí různé závody, zejména vytrvalostní závody GT3, vrátit se zpět do F1 je podle Verstappena nereálné, informuje RacingNews365.
Nizozemský jezdec měl nedávno možnost vyzkoušet si jízdu po Nordschleife v autě kategorie GT3, kde jezdil pod pseudonymem „Franz Hermann“. Tento test mu umožnil znovu poznat složitost a výzvy této slavné tratě, na které se naposledy jela F1 v roce 1976. Právě tam došlo k tragickému incidentu Nikiho Laudy, který téměř přišel o život po vážném požáru během závodu.
Na otázku, zda by rád viděl návrat Nordschleife do F1, Verstappen odpověděl jasně: „To opravdu nebude možné s dnešními auty Formule 1.“ Dodal, že při rychlostech aut GT3 je jízda na trati ještě stále bezpečná a proveditelná. „Viděl jsem staré záběry, včetně těch z F1 na Nordschleife, a jedno je jisté – F1 tam už nikdy nebude. Je to prostě příliš nebezpečné.“
Formule 1 se naopak v posledních letech snaží rozšiřovat svůj kalendář o nové lokality jako Jeddah, Las Vegas nebo Miami. Verstappen ale není zcela spokojen s aktuálním směrem šampionátu. Tvrdí, že pokud by byl on šéfem, kalendář by vypadal jinak a počet závodů by byl menší.
„V ideálním případě by se v těchto zemích měla rozvíjet i kultura motorsportu,“ uvedl Verstappen. „Ale kdybych měl já něco říct, kalendář by měl méně závodů a některé okruhy by měly výjimečný status a vždy by tam patřily. Mezi ně patří Spa-Francorchamps, Zandvoort, Silverstone, Imola, Suzuka a Brazílie.“
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.