Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Budoucnost Maxe Verstappena ve formuli 1 zůstává před sezonou 2026 otevřená. Po složitém ročníku 2025 a nejasnostech ohledně vývoje monopostu Red Bullu se v paddocku začíná stále hlasitěji mluvit o možném přestupu nizozemského šampiona.
Smlouva Verstappena s Red Bullem sice platí až do roku 2028, podle zákulisních informací však obsahuje výkonnostní klauzule, které mu umožňují odejít, pokud tým nebude schopen bojovat o přední příčky. Právě to se letos stalo předmětem intenzivních spekulací.
Podle informací ze zákulisí víkendové Velké ceny Rakouska má Verstappenův tým jednat s Mercedesem. Šéf německé stáje Toto Wolff již dříve přiznal zájem o nizozemského mistra světa, i kdyby to znamenalo ukončení spolupráce s Georgem Russellem.
Do debaty nyní vstoupil i bývalý šéf formule 1 Bernie Ecclestone. V rozhovoru pro Sky Sports prohlásil, že Verstappen by měl zůstat u Red Bullu, pokud tam cítí štěstí a stabilitu. „Myslím, že by měl být tam, kde je šťastný. Ať už to bude kdekoliv, pokud bude šťastný a bude stále schopen podávat výkony,“ uvedl Ecclestone.
Verstappen se ke spekulacím na tiskové konferenci v Rakousku příliš vyjadřovat nechtěl. Potvrdil však, že věří ve správný směr, kterým se Red Bull vydal. Jeho manažerský tým je ovšem opatrnější a zpochybňuje technické plány stáje pro sezonu 2026, kdy vstoupí v platnost nové motorové regule.
Zdroje blízké Verstappenovi tvrdí, že případné další roky v Red Bullu by mohly být „bolestivé“, pokud tým nezvládne držet krok s Ferrari nebo Mercedesem. Sázka na nového motorového partnera je pro vedení trojnásobného mistra světa nejistá.
Zcela mimo hru je prý možnost přestupu do Aston Martinu. Zajímavější variantou se ale může stát návrat ke spolupráci s konstruktérem Adrianem Neweym, pokud by se legendární inženýr vrátil k závodnímu projektu v jiné stáji.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.