George Russell naznačil, že mezi Mercedesem a Maxem Verstappenem probíhají vážné rozhovory. Britský jezdec tak přiživil spekulace o možném přestupu nizozemského šampiona do stáje z Brackley.
Před Velkou cenou Rakouska se George Russell opět postavil před novináře s typickou otevřeností. A i když žádné zásadní novinky ohledně své budoucnosti v Mercedesu nenabídl, mezi řádky zaznělo dost na to, aby znovu rozvířil spekulace – nejen o sobě, ale i o Maxovi Verstappenovi.
„Jo, trochu jo. Ale žádné velké novinky zatím nejsou,“ odpověděl na otázku Sky Sports F1 ohledně pokroku v jednání o své smlouvě. Jeho současná dohoda končí letos, stejně jako kontrakt týmového kolegy Kimiho Antonelliho. A právě tady začíná být situace kolem Mercedesu zajímavá.
Russell nicméně zůstává klidný. Výsledky mu dávají důvod. „Myslím, že s výkony, které teď podávám – a které odpovídají tomu, co jsem předváděl v minulých letech – nemám absolutně žádný důvod se obávat.
„Ale samozřejmě by pomohlo, kdyby už bylo pero na papíře. Tak uvidíme.“ Brit letos skutečně působí stabilně – vítězství v Kanadě, pět pódií a průběžné čtvrté místo v šampionátu jen 19 bodů za Verstappenem jsou silnou vizitkou. Mercedes se drží na druhém místě Poháru konstruktérů, ale boj o tuto pozici je stále otevřený.
Největší rozruch však vyvolala jeho zmínka o Verstappenovi. Ne poprvé naznačil, že jednání mezi nizozemskou hvězdou Red Bullu a Mercedesem skutečně probíhají.
„Mercedes se chce vrátit na vrchol – a když se chcete vrátit na vrchol, musíte mít ty nejlepší jezdce, nejlepší inženýry, nejlepší tým v boxech. A právě o to Mercedes usiluje. Takže je naprosto normální, že probíhají rozhovory s jezdci jako Verstappen.“
Tato slova přicházejí v době, kdy vztah mezi Russellem a Verstappenem není bezproblémový. Oba se v posledním půlroce několikrát střetli na trati – fyzicky i verbálně. Russell to ale příliš neřeší.
„Tohle pro mě ani není téma. Když závodíte proti těm nejlepším a nejagresivnějším, musíte stát pevně a mít lokty venku – dát tolik, kolik dává soupeř. To je můj přístup, když závodím s někým jeho kalibru. Ale nakonec se soustředím na sebe. Bojuju za sebe, za svůj tým. A jestli jsme se s Maxem párkrát potkali v posledních měsících, tak to prostě tak vyšlo.“
Možná nejzajímavější na celé tiskové konferenci bylo ale to, že Russell neřešil jen vlastní budoucnost. Nenápadně zmínil, že Mercedes ještě nemá jasno ani o druhé sedačce – přestože se často mluvilo jen o náhradě za Hamiltona, který už u týmu není.
„Toto mi jasně řekl, že podle něj podávám výkony na úrovni těch nejlepších. A podle jeho slov – ne mých – je jen jeden jezdec, o jehož výkonu se dá diskutovat. Takže nemám žádné obavy o svou budoucnost.
Ale v každém týmu jsou dvě místa, a on musí zvážit, kdo budou ti dva jezdci. Myslím, že právě to je důvod, proč se to celé zatím odkládá.“
Zatímco se F1 připravuje na další závodní víkend ve Spielbergu, zdá se, že za kulisami běží mnohem důležitější bitva – ta o to, kdo v roce 2026 usedne do stříbrných monopostů. A Russell dává jasně najevo, že ať už bude vedle něj kdokoliv, je připraven bojovat. Klidně i s Maxem.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.