Oscar Piastri zůstává před Velkou cenou Rakouska obezřetný a varuje, že Max Verstappen bude navzdory silnému výkonu McLarenu o víkendu vážnou hrozbou. Přestože Red Bull zatím nepůsobil dominantně, blízkost Verstappenových časů považuje Australan za varovný signál.
Oscar Piastri zůstává i přes solidní výkon McLarenu v úvodních trénincích na Velkou cenu Rakouska obezřetný. Podle něj se s Maxem Verstappenem musí stále vážně počítat, a to navzdory tomu, že Red Bull se na domácí půdě nezdál být jednoznačně dominantní. „Max je pořád blízko, takže si myslím, že o víkendu bude určitě hrozbou,“ upozornil Australan po druhém pátečním tréninku.
Verstappen se v první jízdě umístil na druhém místě za Georgem Russellem, zatímco Piastri skončil až za ním. Ve druhém tréninku už ale převzali otěže piloti McLarenu – Lando Norris byl nejrychlejší, přestože dopoledne přenechal své místo debutantovi Alexi Dunnemu. Piastri ztratil na týmového kolegu přibližně 0,15 sekundy, Verstappen zaostal o další desetinu a půl.
Piastri nicméně potvrdil, že McLaren má dobrý základ, na kterém může stavět. „Auto působí dobře. Myslím, že máme docela slušné tempo. Je to pozitivní první krok,“ zhodnotil situaci. Vzhledem k tomu, že Red Bull Ring bývá tradičně silným místem pro domácí tým, vnímá blízkost Verstappena jako potenciální varování před kvalifikací i závodem.
Zajímavostí je, že McLaren předchozí závod v Kanadě využil k nasazení některých nových dílů, nicméně Piastri vysvětlil, že se nejedná o klasické „upgrade“ komponenty. „Nejde o vylepšení v pravém slova smyslu – jsou to jen odlišné díly,“ prozradil. Například nový systém zavěšení a přední křídlo nejsou podle něj jednoznačně rychlejší, ale spíše poskytují alternativní řešení.
Australan také dodal, že mezi jeho specifikací a verzí Norrisova vozu není žádný zásadní rozdíl. „Všechny díly, o kterých si myslíme, že jsou rychlejší, máme oba na autech,“ zdůraznil. Tým tedy zvolil vyrovnaný přístup k nasazení jednotlivých úprav, což odráží důvěru v obě jezdecké esa.
Piastri momentálně drží druhé místo v šampionátu se ztrátou 22 bodů na týmového kolegu Norrise, Verstappen je třetí o dalších 21 bodů zpět. Pokud by Red Bull dokázal znovu najít rychlost, mohla by se situace na čele hodně zamotat. Piastriho opatrnost tak nepůsobí jako přehnané obavy, ale spíše jako realistické zhodnocení výkonnostních karet před důležitým víkendem.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.