Lewis Hamilton a Charles Leclerc bojují s realitou: Ferrari stále nedosáhlo kýženého pokroku

Charles Leclerc v Rakousku
Charles Leclerc v Rakousku, foto: Scuderia Ferrari
Josef Mráček 28. června 2025 11:47
Sdílej:

Navzdory očekáváním nepřinesla zcela nová podlaha Ferrari v Rakousku zásadní výkonnostní průlom. Ani Hamilton, ani Leclerc nezaznamenali dramatické zlepšení v chování vozu nebo časech na kolo.

Ferrari na Velké ceně Rakouska nepředpokládá, že by nový podvozek jejich vozu výrazně zlepšil konkurenceschopnost. Po klidnějším pátku na Red Bull Ringu zůstává jak Lewis Hamilton, tak Charles Leclerc k novince spíše zdrženliví.

Tým přivezl zcela přepracovaný podlahový díl, který zahrnuje změny v konstrukci těla, okrajů i zadního křídla podlahy a nově tvarovaný difuzor. Cílem bylo zvýšit aerodynamický přítlak při různých rychlostech v zatáčkách a tím získat lepší celkový výkon vozu, informuje Motorsport.com.

Leclerc během delších jízd na trati působil silně, přesto se zlepšení na jedno kolo ukázalo být minimální. Monacký jezdec ztrácel na nejrychlejšího v druhém tréninku, Landa Norrise, přibližně šest desetinek sekundy, přičemž většinu rozdílu ztratil zejména v rychlých levých zatáčkách šest a sedm. Hamilton na tom byl o další tři desetiny hůře, ačkoliv v pomalejších částech trati se mu dařilo lépe z hlediska trakce.

Ani jeden z pilotů nepřinesl úplně běžný tréninkový den – Leclerc vynechal první volný trénink, který odjel mladý nováček Dino Beganovic, Hamilton byl pak omezený problémy s převodovkou, které ho postihly na začátku víkendu.

Leclerc však nedostatkem času za volantem neospravedlňoval své výkony a připustil, že po fyzické stránce měl ve druhém tréninku několik nepříjemných chvil mimo trať. „První trénink neměl vliv na druhý. Na trati jsem se cítil relativně v pohodě, ale vůz mi zatím nesedí tak, jak bych si přál,“ popsal situaci. „Čeká nás spousta práce. Výkon ještě není tam, kde by měl být, ale doufám, že uděláme pokrok.“

Dlouhé jízdy podle něj ukazují pozitivnější signály, protože tempo mělo s nejlepšími porovnatelné hodnoty. „Problém je v tom, že je všechno tak těsné, že pokud startujete třeba šestý nebo sedmý, v závodě je těžké se probojovat tam, kam patříte. Kvalifikace je proto zásadní a tam je stále hodně co zlepšovat.“

Co se týče nového podlahového dílu, Leclerc potvrdil, že aerodynamické parametry odpovídají očekáváním, ale rozdíl není snadné vnímat přímo v kokpitu. „Je těžké to komentovat,“ uvedl. „Lidé čekají, že nová část znamená okamžité výrazné zrychlení, ale mluvíme o velmi jemných ziscích. Když nemáte referenci z prvního tréninku, tak to vůbec necítíte. Nicméně čísla ukazují, že podlaha plní svůj účel, a s tím jsem spokojený.“

Hamilton ocenil práci týmu při zavádění novinky a rychlém řešení technických problémů. „Ráno jsme měli problém s převodovkou, což bylo pro všechny frustrující. Kluci ale odvedli skvělou práci a vše opravili, takže jsme mohli vyjet na druhý trénink,“ řekl sedminásobný mistr světa.

„Měli jsme jen jednu rychlou jízdu, takže dlouhé simulace nevyšly. Výkonově jsme ale stále za konkurencí, Charles ztrácel šest desetinek, já blízko celé vteřiny. Nejsme tedy ideálně připraveni. Uděláme úpravy, abychom se přiblížili, ale na čelo to nestačí.“

Hamilton zdůraznil, že přestože tým intenzivně pracoval na nové podlaze, ta jejich pozici ve špičce výrazně nezlepší. „Auto vlastně není špatné, ale výkonově nám hodně chybí,“ dodal.

Stalo se
Novinky
Max Verstappen

Napětí roste: Max Verstappen má učinit klíčové rozhodnutí už v srpnu, říká Piquet Jr.

Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.

Novinky
Liam Lawson

Liam Lawson po ztracené šanci na Silverstonu ví, že F1 je často boj o přežití

Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.

Novinky
Christian Horner, Bernie Ecclestone a Helmut Marko v Brazílii

Bernie Ecclestone bez slitování: Horner si hrál na dvacátníka

Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.

Novinky
První den Laurenta Mekiese v pozici šéfa Red Bullu

První den v Red Bullu: Laurent Mekies přebírá otěže s odhodláním a vášní

Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.