Navzdory očekáváním nepřinesla zcela nová podlaha Ferrari v Rakousku zásadní výkonnostní průlom. Ani Hamilton, ani Leclerc nezaznamenali dramatické zlepšení v chování vozu nebo časech na kolo.
Ferrari na Velké ceně Rakouska nepředpokládá, že by nový podvozek jejich vozu výrazně zlepšil konkurenceschopnost. Po klidnějším pátku na Red Bull Ringu zůstává jak Lewis Hamilton, tak Charles Leclerc k novince spíše zdrženliví.
Tým přivezl zcela přepracovaný podlahový díl, který zahrnuje změny v konstrukci těla, okrajů i zadního křídla podlahy a nově tvarovaný difuzor. Cílem bylo zvýšit aerodynamický přítlak při různých rychlostech v zatáčkách a tím získat lepší celkový výkon vozu, informuje Motorsport.com.
Leclerc během delších jízd na trati působil silně, přesto se zlepšení na jedno kolo ukázalo být minimální. Monacký jezdec ztrácel na nejrychlejšího v druhém tréninku, Landa Norrise, přibližně šest desetinek sekundy, přičemž většinu rozdílu ztratil zejména v rychlých levých zatáčkách šest a sedm. Hamilton na tom byl o další tři desetiny hůře, ačkoliv v pomalejších částech trati se mu dařilo lépe z hlediska trakce.
Ani jeden z pilotů nepřinesl úplně běžný tréninkový den – Leclerc vynechal první volný trénink, který odjel mladý nováček Dino Beganovic, Hamilton byl pak omezený problémy s převodovkou, které ho postihly na začátku víkendu.
Leclerc však nedostatkem času za volantem neospravedlňoval své výkony a připustil, že po fyzické stránce měl ve druhém tréninku několik nepříjemných chvil mimo trať. „První trénink neměl vliv na druhý. Na trati jsem se cítil relativně v pohodě, ale vůz mi zatím nesedí tak, jak bych si přál,“ popsal situaci. „Čeká nás spousta práce. Výkon ještě není tam, kde by měl být, ale doufám, že uděláme pokrok.“
Dlouhé jízdy podle něj ukazují pozitivnější signály, protože tempo mělo s nejlepšími porovnatelné hodnoty. „Problém je v tom, že je všechno tak těsné, že pokud startujete třeba šestý nebo sedmý, v závodě je těžké se probojovat tam, kam patříte. Kvalifikace je proto zásadní a tam je stále hodně co zlepšovat.“
Co se týče nového podlahového dílu, Leclerc potvrdil, že aerodynamické parametry odpovídají očekáváním, ale rozdíl není snadné vnímat přímo v kokpitu. „Je těžké to komentovat,“ uvedl. „Lidé čekají, že nová část znamená okamžité výrazné zrychlení, ale mluvíme o velmi jemných ziscích. Když nemáte referenci z prvního tréninku, tak to vůbec necítíte. Nicméně čísla ukazují, že podlaha plní svůj účel, a s tím jsem spokojený.“
Hamilton ocenil práci týmu při zavádění novinky a rychlém řešení technických problémů. „Ráno jsme měli problém s převodovkou, což bylo pro všechny frustrující. Kluci ale odvedli skvělou práci a vše opravili, takže jsme mohli vyjet na druhý trénink,“ řekl sedminásobný mistr světa.
„Měli jsme jen jednu rychlou jízdu, takže dlouhé simulace nevyšly. Výkonově jsme ale stále za konkurencí, Charles ztrácel šest desetinek, já blízko celé vteřiny. Nejsme tedy ideálně připraveni. Uděláme úpravy, abychom se přiblížili, ale na čelo to nestačí.“
Hamilton zdůraznil, že přestože tým intenzivně pracoval na nové podlaze, ta jejich pozici ve špičce výrazně nezlepší. „Auto vlastně není špatné, ale výkonově nám hodně chybí,“ dodal.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.