Lando Norris z McLarenu dominoval pátečnímu druhému tréninku na Velké ceně Rakouska na okruhu Red Bull Ring.
Lando Norris, který vynechal páteční první trénink, si v druhé volné jízdě na Red Bull Ringu připsal nejrychlejší čas. Byl o 0,157 sekundy rychlejší než jeho týmový kolega a lídr šampionátu F1 2025, Oscar Piastri. Třetí místo obsadil čtyřnásobný mistr světa Max Verstappen, který musel zvládnout trénink bez svého závodního inženýra Gianpiera Lambiase.
Na začátku sezení dominovala stáj Mercedes, když Andrea Kimi Antonelli a George Russell nasadili rychlé tempo na středně tvrdých pneumatikách. Russell ale poznamenal, že se výrazně změnily povětrnostní podmínky, což ovlivnilo jízdní vlastnosti. Jejich vedení však netrvalo dlouho – Oscar Piastri zaznamenal nejlepší kolo na tvrdých gumách, následně ho překonal Norris, který zajel čas o několik setin rychlejší.
George Russell na to rychle reagoval a dokázal se mezi McLareny probojovat, přičemž Norris svůj náskok ještě navýšil na 0,443 sekundy.
Charles Leclerc, který kvůli vynechání prvního tréninku startoval z nižších pozic, upozornil Ferrari na problém s brzděním do první zatáčky. Jeho týmový kolega Lewis Hamilton si zase stěžoval na nedostatek tempa. Později Leclerc skončil v štěrku u rychlé šestky, krátce poté, co byl nucen projet široce v zatáčce číslo tři. Hamilton zpomalil, aby se vyhnul Antonellimu, který si posteskl nad chaotickou situací.
Max Verstappen, jako poslední vyjel na trať a rychle se dostal na druhou příčku na měkkých pneumatikách, těsně za Norrisem, který jel na střední směsi. Norris pak riskantně projel vedle pomalejšího Verstappena, což vedlo k Verstappenově frustraci. Russell se mezitím propracoval na druhé místo, když jel jen o několik setin pomaleji než Norris a použil měkčí směs.
Russell následně zajel nejlepší čas dne a odskočil Norrisovi o 0,208 sekundy. Další jezdci začali testovat měkké pneumatiky v simulaci kvalifikace. Oscar Piastri se dostal téměř o půl sekundy před Russella, než Norris zajel rychlejší kolo s třemi nejlepšími sektory.
Lance Stroll v Aston Martinu překvapivě na chvíli pronikl do elitní trojky za oba Mclareny. Nico Hülkenberg kvůli chybě při výjezdu z první zatáčky ztratil tempo, ale jeho týmový kolega Gabriel Bortoleto zajel osmý nejlepší čas. Hülkenberg přiznal problémy s přilnavostí vpředu. Oliver Bearman zase okusil štěrk na hraně trati v šestce.
V závěru se Antonelli potýkal s obtížemi při nájezdu do zatáček a Verstappen si před rychlým pit stopem stěžoval na ztrátu výkonu. Pierre Gasly pak Alpine informoval o vážných problémech s autem, které „nezvládá zatáčky 1 a 6 vůbec“.
1. Lando Norris (McLaren) – 1:04.580
2. Oscar Piastri (McLaren) – +0.157
3. Max Verstappen (Red Bull) – +0.318
4. Lance Stroll (Aston Martin) – +0.442
5. Charles Leclerc (Ferrari) – +0.610
6. George Russell (Mercedes) – +0.649
7. Yuki Tsunoda (Red Bull) – +0.712
8. Gabriel Bortoleto (Sauber) – +0.831
9. Fernando Alonso (Aston Martin) – +0.877
10. Lewis Hamilton (Ferrari) – +0.931
11. Andrea Kimi Antonelli (Mercedes) – +0.957
12. Liam Lawson (Racing Bulls) – +0.963
13. Isack Hadjar (Racing Bulls) – +0.967
14. Pierre Gasly (Alpine) – +1.033
15. Esteban Ocon (Haas) – +1.118
16. Alexander Albon (Williams) – +1.185
17. Carlos Sainz (Williams) – +1.234
18. Oliver Bearman (Haas) – +1.255
19. Nico Hulkenberg (Sauber) – +1.338
20. Franco Colapinto (Alpine) – +1.596
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.