Lando Norris z McLarenu dominoval pátečnímu druhému tréninku na Velké ceně Rakouska na okruhu Red Bull Ring.
Lando Norris, který vynechal páteční první trénink, si v druhé volné jízdě na Red Bull Ringu připsal nejrychlejší čas. Byl o 0,157 sekundy rychlejší než jeho týmový kolega a lídr šampionátu F1 2025, Oscar Piastri. Třetí místo obsadil čtyřnásobný mistr světa Max Verstappen, který musel zvládnout trénink bez svého závodního inženýra Gianpiera Lambiase.
Na začátku sezení dominovala stáj Mercedes, když Andrea Kimi Antonelli a George Russell nasadili rychlé tempo na středně tvrdých pneumatikách. Russell ale poznamenal, že se výrazně změnily povětrnostní podmínky, což ovlivnilo jízdní vlastnosti. Jejich vedení však netrvalo dlouho – Oscar Piastri zaznamenal nejlepší kolo na tvrdých gumách, následně ho překonal Norris, který zajel čas o několik setin rychlejší.
George Russell na to rychle reagoval a dokázal se mezi McLareny probojovat, přičemž Norris svůj náskok ještě navýšil na 0,443 sekundy.
Charles Leclerc, který kvůli vynechání prvního tréninku startoval z nižších pozic, upozornil Ferrari na problém s brzděním do první zatáčky. Jeho týmový kolega Lewis Hamilton si zase stěžoval na nedostatek tempa. Později Leclerc skončil v štěrku u rychlé šestky, krátce poté, co byl nucen projet široce v zatáčce číslo tři. Hamilton zpomalil, aby se vyhnul Antonellimu, který si posteskl nad chaotickou situací.
Max Verstappen, jako poslední vyjel na trať a rychle se dostal na druhou příčku na měkkých pneumatikách, těsně za Norrisem, který jel na střední směsi. Norris pak riskantně projel vedle pomalejšího Verstappena, což vedlo k Verstappenově frustraci. Russell se mezitím propracoval na druhé místo, když jel jen o několik setin pomaleji než Norris a použil měkčí směs.
Russell následně zajel nejlepší čas dne a odskočil Norrisovi o 0,208 sekundy. Další jezdci začali testovat měkké pneumatiky v simulaci kvalifikace. Oscar Piastri se dostal téměř o půl sekundy před Russella, než Norris zajel rychlejší kolo s třemi nejlepšími sektory.
Lance Stroll v Aston Martinu překvapivě na chvíli pronikl do elitní trojky za oba Mclareny. Nico Hülkenberg kvůli chybě při výjezdu z první zatáčky ztratil tempo, ale jeho týmový kolega Gabriel Bortoleto zajel osmý nejlepší čas. Hülkenberg přiznal problémy s přilnavostí vpředu. Oliver Bearman zase okusil štěrk na hraně trati v šestce.
V závěru se Antonelli potýkal s obtížemi při nájezdu do zatáček a Verstappen si před rychlým pit stopem stěžoval na ztrátu výkonu. Pierre Gasly pak Alpine informoval o vážných problémech s autem, které „nezvládá zatáčky 1 a 6 vůbec“.
1. Lando Norris (McLaren) – 1:04.580
2. Oscar Piastri (McLaren) – +0.157
3. Max Verstappen (Red Bull) – +0.318
4. Lance Stroll (Aston Martin) – +0.442
5. Charles Leclerc (Ferrari) – +0.610
6. George Russell (Mercedes) – +0.649
7. Yuki Tsunoda (Red Bull) – +0.712
8. Gabriel Bortoleto (Sauber) – +0.831
9. Fernando Alonso (Aston Martin) – +0.877
10. Lewis Hamilton (Ferrari) – +0.931
11. Andrea Kimi Antonelli (Mercedes) – +0.957
12. Liam Lawson (Racing Bulls) – +0.963
13. Isack Hadjar (Racing Bulls) – +0.967
14. Pierre Gasly (Alpine) – +1.033
15. Esteban Ocon (Haas) – +1.118
16. Alexander Albon (Williams) – +1.185
17. Carlos Sainz (Williams) – +1.234
18. Oliver Bearman (Haas) – +1.255
19. Nico Hulkenberg (Sauber) – +1.338
20. Franco Colapinto (Alpine) – +1.596
Většina týmů Formule 1 představila pro Grand Prix USA speciální lakování, která slibují vizuálně atraktivní podívanou.
Ve středu se v Londýně nečekaně setkali tři nejvlivnější osobnosti F1, což vzbudilo pozornost a překvapení mezi fanoušky i odborníky motorsportu.
Mercedes po několika měsících spekulací konečně oznámil, kdo bude tvořit jejich jezdeckou dvojici v revolučním roce 2026.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.