McLaren odhalil další detaily k přepracovanému přednímu zavěšení, které má zlepšit Norrisovu jistotu v zatáčkách během kvalifikace. Úpravy cílí na lepší ovladatelnost a konzistenci vozu při nájezdech na jedno rychlé kolo.
Jedním z hlavních technických problémů první poloviny sezony 2025 bylo trápení Landa Norrise v kvalifikacích, především v rozhodující části Q3. Britský jezdec si už od začátku roku stěžuje, že letošní McLaren mu při nájezdech do zatáček nedává dostatek zpětné vazby, takže hůř cítí chování vozu a nemůže jet naplno na hraně, jak by potřeboval.
„Od začátku jsem měl pocit, že auto mi prostě neříká, co přesně dělá,“ přiznal Norris, informuje Motorsport.com. „Ve chvílích, kdy potřebujete být absolutně přesní a cítit každé kilo přilnavosti na přední nápravě, to prostě nebylo ono.“ Technici McLarenu označovali tento nedostatek informací z řízení a podvozku za problém s tzv. cueingem, tedy s tím, jak auto komunikuje s jezdcem při jízdě na limitu.
Zajímavé je, že podobný „necitlivý“ charakter přední nápravy zaznamenal i Oscar Piastri – byť u něj se projevil v menší míře. „Po kvalifikaci v Miami jsem měl problém zopakovat to nejlepší kolo. Nevím přesně proč – asi jsem necítil, co přesně auto dělá,“ přiznal Australan. Přesto ale Piastri dokázal být konzistentnější a zatím získal čtyři pole position, zatímco Norris dvě.
McLaren se rozhodl jednat. Norris strávil dlouhé hodiny v simulátoru mezi Velkou cenou Saúdské Arábie a Miami, kde tým detailně zkoumal, proč přední náprava neposkytuje dostatek signálů. Výsledkem bylo několik postupných úprav, které nakonec vyústily v přepracovanou geometrii předního zavěšení. Tu Norris premiérově nasadil v Kanadě a podle týmu s pozitivními výsledky.
„Šlo o to, aby Lando lépe cítil, kdy jsou pneumatiky na limitu,“ vysvětlil technický ředitel Neil Houldey před víkendem v Rakousku. „Udělali jsme drobné kinematické úpravy, které podle nás fungují. Nedočkali jsme se žádné negativní odezvy, což nám umožnilo posunout se dál.“
Cesta k řešení však nebyla bez úskalí. Změny, které měly pomoci Norrisovi, mohly v jiných oblastech auto znevýhodnit. McLaren tedy pečlivě vážil, aby nová specifikace nezhoršila vyvážení vozu jako celku. Teprve až rozsáhlejší testování přesvědčilo tým, že vylepšené zavěšení nezpůsobí vedlejší škody a může být nasazeno i v závodním režimu.
„Původně jsme měli obavy z možných negativních dopadů,“ připustil Houldey. „Ale po několika testech jsme získali jistotu, že změna neznamená žádné větší riziko. Věříme, že jsme pro Landa našli optimální kompromis.“
Vedle mechanických změn tým v Rakousku nasadil také nové aerodynamické prvky v oblasti předního zavěšení. Ty se týkají obou jezdců a měly by doplnit vylepšenou mechaniku o další zisky v přítlaku. Od soboty by tak měli Norris i Piastri jezdit s nejnovější verzí přední části vozu – byť s odlišnou geometrií samotného zavěšení.
McLaren tak ukazuje, že cesta k vrcholu F1 není jen o surovém výkonu, ale i o jemném ladění na míru konkrétním jezdcům.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.