Charles Leclerc po testování simulátoru nových vozů pro rok 2026 vyjádřil naději, že se monoposty v následujících měsících výrazně vylepší. Doufá, že vývoj přinese znatelný pokrok a lepší závody.
Charles Leclerc nedávno poskytl poněkud znepokojující hodnocení nových monopostů pro sezónu 2026, když přiznal, že „to není to nejzábavnější závodní auto, jaké jsem kdy řídil“. Tuto poznámku uvedl v reakci na otázku, kolik času věnuje ladění nového vozu v simulátoru týmu Ferrari v Maranellu. Leclerc prozradil, že polovinu času v simulátoru tráví na letošním modelu pro rok 2025 a druhou polovinu na zcela nové konstrukci, která bude znamenat nejzásadnější změny pravidel v historii F1, informuje Motorsport.com.
Momentálně se Leclerc nachází na pátém místě šampionátu s odstupem 94 bodů za lídrem Oscarem Piastrim, protože Ferrari se letos potýká s problémy s výkonem. Když popisoval své první dojmy z jízdy s novým modelem 2026 v simulátoru, zdůraznil: „Příští rok bude opravdu důležitý. Tento rok máme ještě pár plánovaných novinek, ale příští rok je všechno nové, takže se na to musíme soustředit. Bude zásadní začít správně a na tom momentálně pracujeme.“
Leclerc však dodal, že nový vůz není pro řidiče zrovna příjemný: „Řekněme, že to není nejzábavnější závodní auto, jaké jsem dosud řídil, ale projekt je stále v rané fázi. Doufám, že se během příštích měsíců výrazně zlepší, ale není žádným tajemstvím, že pravidla pro příští rok asi nebudou pro jezdce tolik příjemná. Prozatím tedy nejsem fanouškem, ale takový je stav věcí.“
Zajímavé je, že i přes tyto obtíže zůstává Leclerc optimistou a rád by čelil výzvě „maximalizovat potenciál zcela odlišného auta“, i když přiznává, že zatím si z jízdy moc radosti neodnáší. Jeho týmový kolega Lewis Hamilton je na tom v hodnocení šampionátu ještě hůř, ale oba jezdci se podle Leclerca dokážou přizpůsobit rozdílným stylům a společně pracovat na zlepšení vozu.
„Uvnitř týmu máme všechny nástroje, abychom přizpůsobili auto mému stylu i Lewisovu,“ řekl Leclerc a dodal: „Nejsem vůbec znepokojený. V dnešní F1, díky technologiím a inženýrské podpoře, máme svobodu nastavit auto tak, aby bylo co nejrychlejší. Už to není jako před 10 či 15 lety, kdy jste byli více omezení. Teď máme nástroje k dosažení maximální rychlosti, a to je to, co chci i Lewis.“
George Russell naznačil, že mezi Mercedesem a Maxem Verstappenem probíhají vážné rozhovory. Britský jezdec tak přiživil spekulace o možném přestupu nizozemského šampiona do stáje z Brackley.
Lando Norris z McLarenu dominoval pátečnímu druhému tréninku na Velké ceně Rakouska na okruhu Red Bull Ring.
Charles Leclerc po testování simulátoru nových vozů pro rok 2026 vyjádřil naději, že se monoposty v následujících měsících výrazně vylepší. Doufá, že vývoj přinese znatelný pokrok a lepší závody.
Russell vstoupil do víkendu na Red Bull Ringu ve velkém stylu, po vítězství v úvodním tréninku ukázal, že Kanada nebyla jen jednorázový záblesk.
Po nedávné kolizi na Velké ceně Kanady Lando Norris a Oscar Piastri zdůraznili, že mezi nimi v McLarenu nedošlo k žádným změnám v pravidlech spolupráce. Oba jezdci označili diskuze o incidentu za konstruktivní a prohlásili, že vztahy v týmu zůstávají v pořádku.
Před Velkou cenou Rakouska působil Max Verstappen na tiskové konferenci nezvykle zaraženě. Většinu dotazů odbyl slovy „bez komentáře“.
Tým Ferrari chystá klíčové technické novinky, které nasadí během nadcházejících Velkých cen Rakouska a Velké Británie, ve snaze zintenzivnit boj o čelo šampionátu.
Ferrari letos zažívá sezonu plnou výkyvů, kdy se střídají momenty naděje s frustracemi. Charles Leclerc i Lewis Hamilton čelí rozdílným osudům, ale oba se zatím marně snaží najít stabilní formu, která by italské stáji umožnila pravidelně bojovat na čele.
Red Bull přiveze do Rakouska vylepšení vozu RB21, které by mělo posílit Verstappenovy šance v boji o titul. Další fáze upgradu se chystá už o týden později v Silverstonu.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.