Lando Norris potvrdil skvělou formu McLarenu a v kvalifikaci na Velkou cenu Rakouska si suverénně dojel pro pole position. Britský jezdec zvládl klíčové momenty bezchybně a v napínavém souboji na Red Bull Ringu nedal konkurenci šanci.
Lando Norris si vybojoval první místo na startovním roštu Velké ceny Rakouska a do první řady se k němu postaví Charles Leclerc. Max Verstappen se po náročném odpoledni musí smířit až se sedmým místem. Verstappen několikrát vyjádřil frustraci z neovladatelnosti svého vozu, měl konflikt s Lewisem Hamiltonem kvůli bránění a jeho poslední pokus v Q3 zhatila žlutá vlajka, což ho připravilo o šanci na lepší startovní pozici.
Před kvalifikací se odehrála dramatická nehoda ve Formuli 2. Vůz Samiho Meguetounifa se převrátil přes vozy Arvida Lindblada a Luka Browninga, naštěstí všichni jezdci vyvázli bez zranění. Tento incident způsobil výrazné zdržení a dodal celé sobotě další napětí.
V úvodní části kvalifikace Q1 ukázal Norris silný výkon a nastavil velmi rychlý čas, zatímco Verstappen byl o více než čtyři desetiny pomalejší. Oscar Piastri sice udělal chybu v zatáčce 4, ale přesto postoupil do další části. Naopak Carlos Sainz, stejně jako další jezdci, nedokázal postoupit z Q1, což pro něj znamenalo třetí neúspěch v řadě. Yuki Tsunoda skončil také v první části, ale jeho ztráta byla relativně malá.
Ve druhé části kvalifikace Q2 Ferrari krátce dominovalo díky použitým měkkým pneumatikám, když Leclerc vedl před Hamiltonem. Brzy však přišly rychlé časy McLarenů – Piastri zajel o půl sekundy rychleji než Verstappen a Norris jej ještě o desetinu překonal. Verstappen během Q2 opakovaně upozorňoval na problémy s vozem, který označil za „neřiditelný“. Navíc přerušení kvalifikace způsobilo vzplanutí trávy u poslední zatáčky, což ztížilo situaci jezdcům. Po obnovení jízdy překvapil Gabriel Bortoleto výkonem, když se dostal na třetí místo, ale nakonec do Q3 postoupila hlavně osvědčená jména.
Napětí během kvalifikace narůstalo. Verstappen si stěžoval na Hamiltonovo blokování v zatáčce 3, což komisaři řešili. Podobně sledovali i incident mezi Norrisem a Leclercem, který však nezpůsobil žádné následky. Q3 začala pomalu, ale během závěrečného boje o pole position došlo k několika napínavým momentům. George Russell například těsně unikl kolizi při výjezdu z boxů s Ferrari a Verstappen se ocitl v blízkém kontaktu.
Nakonec Norris udržel nervy na uzdě a s časem 1:04.268 stanovil nejlepší čas kvalifikace, čímž potvrdil svůj vzestup a odvrátil kritiku z posledních závodů. Leclerc skončil druhý, těsně za ním Piastri. Verstappen, který usiloval o šestou rakouskou pole position v řadě, obsadil až sedmé místo poté, co kvůli žluté vlajce musel zrušit svůj poslední pokus. Pro tým Red Bull to znamená složitější startovní pozici na domácí trati.
Q3
1. Lando Norris (McLaren) – 1:03.971
2. Charles Leclerc (Ferrari) +0.521
3. Oscar Piastri (McLaren) +0.583
4. Lewis Hamilton (Ferrari) +0.611
5. George Russell (Mercedes) +0.792
6. Liam Lawson (Racing Bulls) +0.955
7. Max Verstappen (Red Bull Racing) +0.958
8. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) +1.161
9. Kimi Antonelli (Mercedes) +1.305
10. Pierre Gasly (Alpine) +1.678
Q2
1. Lando Norris (McLaren) – 1:04.410
2. Oscar Piastri (McLaren) +0.146
3. Charles Leclerc (Ferrari) +0.324
4. Max Verstappen (Red Bull Racing) +0.426
5. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) +0.436
6. Pierre Gasly (Alpine) +0.436
7. George Russell (Mercedes) +0.450
8. Lewis Hamilton (Ferrari) +0.486
9. Liam Lawson (Racing Bulls) +0.631
10. Kimi Antonelli (Mercedes) +0.642
11. Fernando Alonso (Aston Martin) +0.718
12. Alexander Albon (Williams) +0.795
13. Isack Hadjar (Racing Bulls) +0.816
14. Franco Colapinto (Alpine) +0.878
15. Oliver Bearman (Haas F1 Team) +0.902
Q1
1. Lando Norris (McLaren) – 1:04.672
2. Oscar Piastri (McLaren) +0.294
3. Liam Lawson (Racing Bulls) +0.345
4. Pierre Gasly (Alpine) +0.382
5. Isack Hadjar (Racing Bulls) +0.391
6. Max Verstappen (Red Bull Racing) +0.434
7. Lewis Hamilton (Ferrari) +0.443
8. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) +0.451
9. Alexander Albon (Williams) +0.471
10. Kimi Antonelli (Mercedes) +0.506
11. George Russell (Mercedes) +0.517
12. Charles Leclerc (Ferrari) +0.525
13. Fernando Alonso (Aston Martin) +0.525
14. Oliver Bearman (Haas F1 Team) +0.546
15. Franco Colapinto (Alpine) +0.606
16. Lance Stroll (Aston Martin) +0.657
17. Esteban Ocon (Haas F1 Team) +0.692
18. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) +0.697
19. Carlos Sainz (Williams) +0.910
20. Nico Hulkenberg (Kick Sauber) +0.934
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.