Lando Norris potvrdil skvělou formu McLarenu a v kvalifikaci na Velkou cenu Rakouska si suverénně dojel pro pole position. Britský jezdec zvládl klíčové momenty bezchybně a v napínavém souboji na Red Bull Ringu nedal konkurenci šanci.
Lando Norris si vybojoval první místo na startovním roštu Velké ceny Rakouska a do první řady se k němu postaví Charles Leclerc. Max Verstappen se po náročném odpoledni musí smířit až se sedmým místem. Verstappen několikrát vyjádřil frustraci z neovladatelnosti svého vozu, měl konflikt s Lewisem Hamiltonem kvůli bránění a jeho poslední pokus v Q3 zhatila žlutá vlajka, což ho připravilo o šanci na lepší startovní pozici.
Před kvalifikací se odehrála dramatická nehoda ve Formuli 2. Vůz Samiho Meguetounifa se převrátil přes vozy Arvida Lindblada a Luka Browninga, naštěstí všichni jezdci vyvázli bez zranění. Tento incident způsobil výrazné zdržení a dodal celé sobotě další napětí.
V úvodní části kvalifikace Q1 ukázal Norris silný výkon a nastavil velmi rychlý čas, zatímco Verstappen byl o více než čtyři desetiny pomalejší. Oscar Piastri sice udělal chybu v zatáčce 4, ale přesto postoupil do další části. Naopak Carlos Sainz, stejně jako další jezdci, nedokázal postoupit z Q1, což pro něj znamenalo třetí neúspěch v řadě. Yuki Tsunoda skončil také v první části, ale jeho ztráta byla relativně malá.
Ve druhé části kvalifikace Q2 Ferrari krátce dominovalo díky použitým měkkým pneumatikám, když Leclerc vedl před Hamiltonem. Brzy však přišly rychlé časy McLarenů – Piastri zajel o půl sekundy rychleji než Verstappen a Norris jej ještě o desetinu překonal. Verstappen během Q2 opakovaně upozorňoval na problémy s vozem, který označil za „neřiditelný“. Navíc přerušení kvalifikace způsobilo vzplanutí trávy u poslední zatáčky, což ztížilo situaci jezdcům. Po obnovení jízdy překvapil Gabriel Bortoleto výkonem, když se dostal na třetí místo, ale nakonec do Q3 postoupila hlavně osvědčená jména.
Napětí během kvalifikace narůstalo. Verstappen si stěžoval na Hamiltonovo blokování v zatáčce 3, což komisaři řešili. Podobně sledovali i incident mezi Norrisem a Leclercem, který však nezpůsobil žádné následky. Q3 začala pomalu, ale během závěrečného boje o pole position došlo k několika napínavým momentům. George Russell například těsně unikl kolizi při výjezdu z boxů s Ferrari a Verstappen se ocitl v blízkém kontaktu.
Nakonec Norris udržel nervy na uzdě a s časem 1:04.268 stanovil nejlepší čas kvalifikace, čímž potvrdil svůj vzestup a odvrátil kritiku z posledních závodů. Leclerc skončil druhý, těsně za ním Piastri. Verstappen, který usiloval o šestou rakouskou pole position v řadě, obsadil až sedmé místo poté, co kvůli žluté vlajce musel zrušit svůj poslední pokus. Pro tým Red Bull to znamená složitější startovní pozici na domácí trati.
Q3
1. Lando Norris (McLaren) – 1:03.971
2. Charles Leclerc (Ferrari) +0.521
3. Oscar Piastri (McLaren) +0.583
4. Lewis Hamilton (Ferrari) +0.611
5. George Russell (Mercedes) +0.792
6. Liam Lawson (Racing Bulls) +0.955
7. Max Verstappen (Red Bull Racing) +0.958
8. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) +1.161
9. Kimi Antonelli (Mercedes) +1.305
10. Pierre Gasly (Alpine) +1.678
Q2
1. Lando Norris (McLaren) – 1:04.410
2. Oscar Piastri (McLaren) +0.146
3. Charles Leclerc (Ferrari) +0.324
4. Max Verstappen (Red Bull Racing) +0.426
5. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) +0.436
6. Pierre Gasly (Alpine) +0.436
7. George Russell (Mercedes) +0.450
8. Lewis Hamilton (Ferrari) +0.486
9. Liam Lawson (Racing Bulls) +0.631
10. Kimi Antonelli (Mercedes) +0.642
11. Fernando Alonso (Aston Martin) +0.718
12. Alexander Albon (Williams) +0.795
13. Isack Hadjar (Racing Bulls) +0.816
14. Franco Colapinto (Alpine) +0.878
15. Oliver Bearman (Haas F1 Team) +0.902
Q1
1. Lando Norris (McLaren) – 1:04.672
2. Oscar Piastri (McLaren) +0.294
3. Liam Lawson (Racing Bulls) +0.345
4. Pierre Gasly (Alpine) +0.382
5. Isack Hadjar (Racing Bulls) +0.391
6. Max Verstappen (Red Bull Racing) +0.434
7. Lewis Hamilton (Ferrari) +0.443
8. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) +0.451
9. Alexander Albon (Williams) +0.471
10. Kimi Antonelli (Mercedes) +0.506
11. George Russell (Mercedes) +0.517
12. Charles Leclerc (Ferrari) +0.525
13. Fernando Alonso (Aston Martin) +0.525
14. Oliver Bearman (Haas F1 Team) +0.546
15. Franco Colapinto (Alpine) +0.606
16. Lance Stroll (Aston Martin) +0.657
17. Esteban Ocon (Haas F1 Team) +0.692
18. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) +0.697
19. Carlos Sainz (Williams) +0.910
20. Nico Hulkenberg (Kick Sauber) +0.934
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.