Red Bull překvapil, když Liam Lawson ztratil místo v hlavním týmu už po dvou závodech sezóny 2025, ale podle Helmuta Marka zůstane Yuki Tsunoda minimálně do konce roku. Tým se tím snaží stabilizovat situaci, i když další změny nelze vyloučit.
Red Bull opět vyvolal spekulace změnou ve své jezdecké sestavě, což jen podtrhuje aktuální nejistotu v týmu. Helmut Marko však v rozhovoru pro publikaci Formel1.de jasně uvedl, že Yuki Tsunoda zůstane v hlavním týmu až do konce sezóny: „Yuki Tsunoda dokončí sezónu.“
Na otázku, zda by mohl být Isack Hadjar, jehož debut ve Formuli 1 je dosud většinou pozitivní, dalším kandidátem, pokud by Tsunoda nesplnil očekávání, Marko stručně reagoval: „Yuki Tsunoda zůstane v týmu do konce sezóny.“
Marko také vysvětlil, proč Red Bull změnil názor na Tsunodu, který měl ještě před třemi měsíci jiný osud. Podle něj Tsunoda prošel zásadní změnou, která byla klíčová pro rozhodnutí týmu. „Yuki je rychlý jezdec, to víme, ale měl výkyvy,“ přiznal Marko. „Proto jsme si původně mysleli, že Lawson je lepší volba. Ale Yuki prošel změnou. Změnil management, a v této situaci to byla nejlepší volba.“
Marko se také vrátil k příkladu Suzuky, kde Lawson znal trať, zatímco Hadjar se v Číně poprvé objevil, přesto se okamžitě dostal do tempa, skoro stejně rychlý jako Tsunoda – alespoň v kvalifikaci. „Byla to spirála dolů, kterou jsme museli zlomit, abychom Lawsonovi umožnili pokračovat v kariéře,“ řekl Marko.
„Yuki měl výkyvy – vzpomínám si na dvě havárie v Mexiku,“ pokračoval. „Prostě nebyl tak stabilní jako teď.“ Tsunoda, který je ve své páté sezóně ve Formuli 1, nyní podle Marka prokázal klíčovou stabilitu a zkušenosti, což je pro Red Bull zásadní. „Yuki opakovaně říkal, že je tím pravým mužem pro Red Bull Racing,“ dodal Marko.
Po Velké ceně Číny dal Red Bull Tsunodovi ještě příležitost v simulátorech, aby měl tým potřebný přehled o jeho výkonech. „Museli jsme jednat rychle,“ komentoval Marko. „Všechno bylo pozitivní, včetně technické zpětné vazby, což mu často vyčítali – že nerozumí technické stránce nebo že nedokáže nastavit auto. I to se ukázalo jako nesprávné.“
Nakonec Marko ubezpečil, že podpora Hondy pro svého chráněnce nebyla klíčovým faktorem pro výměnu jezdců: „To nebyl rozhodující faktor.“
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.