Red Bull překvapil, když Liam Lawson ztratil místo v hlavním týmu už po dvou závodech sezóny 2025, ale podle Helmuta Marka zůstane Yuki Tsunoda minimálně do konce roku. Tým se tím snaží stabilizovat situaci, i když další změny nelze vyloučit.
Red Bull opět vyvolal spekulace změnou ve své jezdecké sestavě, což jen podtrhuje aktuální nejistotu v týmu. Helmut Marko však v rozhovoru pro publikaci Formel1.de jasně uvedl, že Yuki Tsunoda zůstane v hlavním týmu až do konce sezóny: „Yuki Tsunoda dokončí sezónu.“
Na otázku, zda by mohl být Isack Hadjar, jehož debut ve Formuli 1 je dosud většinou pozitivní, dalším kandidátem, pokud by Tsunoda nesplnil očekávání, Marko stručně reagoval: „Yuki Tsunoda zůstane v týmu do konce sezóny.“
Marko také vysvětlil, proč Red Bull změnil názor na Tsunodu, který měl ještě před třemi měsíci jiný osud. Podle něj Tsunoda prošel zásadní změnou, která byla klíčová pro rozhodnutí týmu. „Yuki je rychlý jezdec, to víme, ale měl výkyvy,“ přiznal Marko. „Proto jsme si původně mysleli, že Lawson je lepší volba. Ale Yuki prošel změnou. Změnil management, a v této situaci to byla nejlepší volba.“
Marko se také vrátil k příkladu Suzuky, kde Lawson znal trať, zatímco Hadjar se v Číně poprvé objevil, přesto se okamžitě dostal do tempa, skoro stejně rychlý jako Tsunoda – alespoň v kvalifikaci. „Byla to spirála dolů, kterou jsme museli zlomit, abychom Lawsonovi umožnili pokračovat v kariéře,“ řekl Marko.
„Yuki měl výkyvy – vzpomínám si na dvě havárie v Mexiku,“ pokračoval. „Prostě nebyl tak stabilní jako teď.“ Tsunoda, který je ve své páté sezóně ve Formuli 1, nyní podle Marka prokázal klíčovou stabilitu a zkušenosti, což je pro Red Bull zásadní. „Yuki opakovaně říkal, že je tím pravým mužem pro Red Bull Racing,“ dodal Marko.
Po Velké ceně Číny dal Red Bull Tsunodovi ještě příležitost v simulátorech, aby měl tým potřebný přehled o jeho výkonech. „Museli jsme jednat rychle,“ komentoval Marko. „Všechno bylo pozitivní, včetně technické zpětné vazby, což mu často vyčítali – že nerozumí technické stránce nebo že nedokáže nastavit auto. I to se ukázalo jako nesprávné.“
Nakonec Marko ubezpečil, že podpora Hondy pro svého chráněnce nebyla klíčovým faktorem pro výměnu jezdců: „To nebyl rozhodující faktor.“
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.