Red Bull překvapil, když Liam Lawson ztratil místo v hlavním týmu už po dvou závodech sezóny 2025, ale podle Helmuta Marka zůstane Yuki Tsunoda minimálně do konce roku. Tým se tím snaží stabilizovat situaci, i když další změny nelze vyloučit.
Red Bull opět vyvolal spekulace změnou ve své jezdecké sestavě, což jen podtrhuje aktuální nejistotu v týmu. Helmut Marko však v rozhovoru pro publikaci Formel1.de jasně uvedl, že Yuki Tsunoda zůstane v hlavním týmu až do konce sezóny: „Yuki Tsunoda dokončí sezónu.“
Na otázku, zda by mohl být Isack Hadjar, jehož debut ve Formuli 1 je dosud většinou pozitivní, dalším kandidátem, pokud by Tsunoda nesplnil očekávání, Marko stručně reagoval: „Yuki Tsunoda zůstane v týmu do konce sezóny.“
Marko také vysvětlil, proč Red Bull změnil názor na Tsunodu, který měl ještě před třemi měsíci jiný osud. Podle něj Tsunoda prošel zásadní změnou, která byla klíčová pro rozhodnutí týmu. „Yuki je rychlý jezdec, to víme, ale měl výkyvy,“ přiznal Marko. „Proto jsme si původně mysleli, že Lawson je lepší volba. Ale Yuki prošel změnou. Změnil management, a v této situaci to byla nejlepší volba.“
Marko se také vrátil k příkladu Suzuky, kde Lawson znal trať, zatímco Hadjar se v Číně poprvé objevil, přesto se okamžitě dostal do tempa, skoro stejně rychlý jako Tsunoda – alespoň v kvalifikaci. „Byla to spirála dolů, kterou jsme museli zlomit, abychom Lawsonovi umožnili pokračovat v kariéře,“ řekl Marko.
„Yuki měl výkyvy – vzpomínám si na dvě havárie v Mexiku,“ pokračoval. „Prostě nebyl tak stabilní jako teď.“ Tsunoda, který je ve své páté sezóně ve Formuli 1, nyní podle Marka prokázal klíčovou stabilitu a zkušenosti, což je pro Red Bull zásadní. „Yuki opakovaně říkal, že je tím pravým mužem pro Red Bull Racing,“ dodal Marko.
Po Velké ceně Číny dal Red Bull Tsunodovi ještě příležitost v simulátorech, aby měl tým potřebný přehled o jeho výkonech. „Museli jsme jednat rychle,“ komentoval Marko. „Všechno bylo pozitivní, včetně technické zpětné vazby, což mu často vyčítali – že nerozumí technické stránce nebo že nedokáže nastavit auto. I to se ukázalo jako nesprávné.“
Nakonec Marko ubezpečil, že podpora Hondy pro svého chráněnce nebyla klíčovým faktorem pro výměnu jezdců: „To nebyl rozhodující faktor.“
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.