Liam Lawson přiznal, že návrat k Racing Bulls místo postupu do hlavního týmu Red Bullu je těžký moment. Navzdory zklamání však dává najevo, že se nevzdává. Novozélandský talent se nyní musí znovu prosadit ve svém bývalém týmu.
Liam Lawson se ocitl ve složité situaci. Po pouhých dvou závodních víkendech v hlavním týmu Red Bullu přichází rozhodnutí, které ho vrací zpět k Racing Bulls. Naopak Yuki Tsunoda dostává prestižní šanci debutovat za Red Bull před domácím publikem v Suzuce.
Spekulace o možném střídání se začaly šířit už po Velkých cenách Austrálie a Číny, kde Lawson nezískal žádné body a neprobojoval se z Q1. Přestože šlo o okruhy, na kterých nikdy předtím nezávodil, tlak byl neúprosný a změna nakonec přišla.
Na sociálních sítích Lawson reagoval s pokorou, ale nepopírá, že ho rozhodnutí zasáhlo: „Být jezdcem Red Bull Racing byl můj sen už od dětství, celý život jsem na to dřel,“ napsal na Instagram. „Je to těžké, ale jsem vděčný za všechno, co mě dostalo až sem. Děkuji všem, kdo mě podporovali, znamená to pro mě strašně moc.“
Nyní má 23letý Novozélanďan možnost znovu vybudovat svou pozici v týmu Racing Bulls, kde už má za sebou 11 závodů. A jeho návrat přijde na okruhu, který dobře zná – v Suzuce.
Příběh Pierra Gaslyho dokazuje, že návrat do juniorského týmu nemusí znamenat konec cesty. Lawson tak dostává šanci ukázat, že ještě neřekl poslední slovo.
Liam Lawson se po nečekaném návratu do Racing Bulls snaží dívat vpřed a bere novou výzvu s odhodláním. Přestože jeho sen závodit za Red Bull Racing byl na čas odložen, Novozélanďan se nevzdává a vítá další šanci v týmu, který dobře zná.
„Děkuji Visa Cash App Racing Bulls za vřelé přijetí,“ uvedl Lawson. „Jsem nadšený a připraven pustit se do práce na jednom z mých nejoblíbenějších míst.“
Tým Racing Bulls vstoupil do sezóny 2025 ve skvělé formě – díky Yukimu Tsunodovi a nováčkovi Isacku Hadjarovi se stal pravidelným hráčem v bojích o body. Nyní doufají, že Lawson pomůže tuto dynamiku udržet.
„Všichni v týmu se těší na spolupráci s Liamem a uděláme vše pro to, aby měl co nejlepší podmínky, aby mohl naplno ukázat svůj talent,“ uvedl šéf týmu Laurent Mekies. „Minulý rok k nám skvěle zapadl a nemůžeme se dočkat, až se budeme společně posouvat vpřed. S Isackem, který už předvedl skvělý start sezóny, máme mladou a silnou sestavu.“
Lawson tak dostává příležitost znovu ukázat, proč si Red Bull vybral právě jeho. Jak se obou mladíkům povede se dozvíme již příští týden během GP Japonska od 4. dubna do 6.dubna.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.