Liam Lawson přiznal, že návrat k Racing Bulls místo postupu do hlavního týmu Red Bullu je těžký moment. Navzdory zklamání však dává najevo, že se nevzdává. Novozélandský talent se nyní musí znovu prosadit ve svém bývalém týmu.
Liam Lawson se ocitl ve složité situaci. Po pouhých dvou závodních víkendech v hlavním týmu Red Bullu přichází rozhodnutí, které ho vrací zpět k Racing Bulls. Naopak Yuki Tsunoda dostává prestižní šanci debutovat za Red Bull před domácím publikem v Suzuce.
Spekulace o možném střídání se začaly šířit už po Velkých cenách Austrálie a Číny, kde Lawson nezískal žádné body a neprobojoval se z Q1. Přestože šlo o okruhy, na kterých nikdy předtím nezávodil, tlak byl neúprosný a změna nakonec přišla.
Na sociálních sítích Lawson reagoval s pokorou, ale nepopírá, že ho rozhodnutí zasáhlo: „Být jezdcem Red Bull Racing byl můj sen už od dětství, celý život jsem na to dřel,“ napsal na Instagram. „Je to těžké, ale jsem vděčný za všechno, co mě dostalo až sem. Děkuji všem, kdo mě podporovali, znamená to pro mě strašně moc.“
Nyní má 23letý Novozélanďan možnost znovu vybudovat svou pozici v týmu Racing Bulls, kde už má za sebou 11 závodů. A jeho návrat přijde na okruhu, který dobře zná – v Suzuce.
Příběh Pierra Gaslyho dokazuje, že návrat do juniorského týmu nemusí znamenat konec cesty. Lawson tak dostává šanci ukázat, že ještě neřekl poslední slovo.
Liam Lawson se po nečekaném návratu do Racing Bulls snaží dívat vpřed a bere novou výzvu s odhodláním. Přestože jeho sen závodit za Red Bull Racing byl na čas odložen, Novozélanďan se nevzdává a vítá další šanci v týmu, který dobře zná.
„Děkuji Visa Cash App Racing Bulls za vřelé přijetí,“ uvedl Lawson. „Jsem nadšený a připraven pustit se do práce na jednom z mých nejoblíbenějších míst.“
Tým Racing Bulls vstoupil do sezóny 2025 ve skvělé formě – díky Yukimu Tsunodovi a nováčkovi Isacku Hadjarovi se stal pravidelným hráčem v bojích o body. Nyní doufají, že Lawson pomůže tuto dynamiku udržet.
„Všichni v týmu se těší na spolupráci s Liamem a uděláme vše pro to, aby měl co nejlepší podmínky, aby mohl naplno ukázat svůj talent,“ uvedl šéf týmu Laurent Mekies. „Minulý rok k nám skvěle zapadl a nemůžeme se dočkat, až se budeme společně posouvat vpřed. S Isackem, který už předvedl skvělý start sezóny, máme mladou a silnou sestavu.“
Lawson tak dostává příležitost znovu ukázat, proč si Red Bull vybral právě jeho. Jak se obou mladíkům povede se dozvíme již příští týden během GP Japonska od 4. dubna do 6.dubna.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.
Oscar Piastri v Barceloně potvrzuje svou formu a navýšil vedení v šampionátu, zatímco Max Verstappen po penalizaci ztrácí body a klesá pořadím po incidentu s Russellem.
Lando Norris přiznal, že během posledního kola kvalifikace na Velkou cenu Španělska udělal chyby, které ho stály pole position. Díky tomu mohl jeho týmový kolega Oscar Piastri získat první místo na startovním roštu.
Lewis Hamilton zkritizoval zpřísnění testů ohebnosti křídel, které podle něj stálo týmy spoustu peněz bez skutečného efektu.
Max Verstappen se zastal Yukiho Tsunody a zdůraznil, že potíže nejsou vinou jezdce, ale náročného vozu. „Yuki rozhodně není žádné ořezávátko,“ uvedl a dodal: „Myslím, že to víc vypovídá o tom, jak těžké je auto, než o Yukim samotném.“
Nečekaná komplikace pro Aston Martin. Lance Stroll byl nucen odstoupit ze španělské Grand Prix kvůli bolestem pravé ruky a zápěstí. Tým tak přichází o jednoho ze svých jezdců.
Yuki Tsunoda se po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska ocitl na poslední, 20. pozici, což je o 17 míst za jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Japonský jezdec zůstal zaskočený a nepochopil, proč jeho monopost nedokázal držet krok s konkurencí.
Oscar Piastri v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska s kolem 1:11.546 porazil svého týmového kolegu Landa Norrise a získal pole position. McLareny dominovaly za horkých podmínek, Verstappen skončil třetí, přičemž Piastri takticky znemožnil Norrisovi využít vzduchový stín a potvrdil svou skvělou formu.