Cadillac se intenzivně připravuje na svůj debut ve Formuli 1 v roce 2026, přičemž kromě vývoje nového vozu se zaměřuje i na výběr jezdců. Jedním z kandidátů je i Sergio Pérez.
Mario Andretti, otec Michaela Andrettiho a mistr světa z roku 1978, i nadále působí jako poradce správní rady Cadillacu, kde se podílí na výběru jezdců pro tým. V podcastu pro ESPN prozradil, že jeden kokpit by měl patřit americkému pilotovi, zatímco druhý je otevřený pro zahraniční závodníky, přičemž jedním z kandidátů je Sergio Pérez.
„Kéž bych vám to mohl říct, ale necháváme si to pro sebe, protože nechceme vzbuzovat naděje, kde by k tomu nemuselo dojít,“ řekl Andretti, když hovořil o možných kandidátech. „Je důležité si to nechat pro sebe, dokud nepadne konečné rozhodnutí,“ dodal.
Andretti prozradil, že výběr druhého jezdce je téměř rozhodnutý. „Máme na výběr možná tři jezdce. Realisticky jsou to tři piloti, ze kterých můžeme vybírat,“ upřesnil. I když konkrétní jména nechtěl odtajnit, naznačil, že výběr je omezený kvůli kontraktům a jiným závazkům.
Na otázku ohledně Sergia Péreze Andretti připustil, že mexický pilot by mohl být jednou z možností. „Je to možnost. Samozřejmě, mohl by být možností,“ řekl Andretti. Dále poznamenal, že po výkonu Liama Lawsona, který dostal příležitost, je jasné, že problém loňské sezóny možná nespočíval v Pérezovi, ale v samotném autě. „Liam Lawson vykresluje Checa ve velmi, velmi dobrém světle,“ uvedl.
Nesměl se také nevyjádřit k japonskému pilotovi Yuki Tsunodovi, který by mohl mít místo v týmu. „Cunoda si tu sedačku zasloužil snad víc než Lawson, ale kdo jsem já, abych k tomu něco říkal?“ dodal s nadsázkou.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.