Jenson Button byl po závodě v Singapuru překvapen rozhodnutím komisařů ohledně Lewise Hamiltona. Podle něj bylo neobvyklé, jak se situace vyřešila.
Lewis Hamilton byl jedním ze tří jezdců, kteří na okruhu Marina Bay zvolili dvouzastávkovou strategii. Ferrari mezitím obulo Charlese Leclerca na měkké pneumatiky ve 46. kole, aby zjistili, zda by Hamilton mohl předjet Kimiho Antonelliho a posunout se na pátou příčku.
Když se Hamilton blížil k zadnímu křídlu Mercedesu, začaly se projevovat problémy s brzdami. „Viděl jsem, že moje brzdy se zahřívají, ale systém neukázal, že jsou na maximu. Vjel jsem do T14 a odrazily se jiskry, pedál šel dlouho. Jsem opravdu rád, že jsem tu zatáčku zvládl!“ popsal sedminásobný mistr světa.
S každou další chybou na hranici trati však Hamilton nedokázal dostatečně zpomalit a během posledních kol vynechal až deset brzdných zón. Za porušení limitů tratě mu komisaři udělili pětisekundový trest. „Měl jsem pocit, že jde o situaci, kterou nelze ovlivnit,“ řekl Hamilton při konzultaci s inženýrem Riccardem Adamim.
Komisaři nakonec vysvětlili, že Hamilton „se snažil zvládat problém s brzdami“, ale podle pravidel to není dostatečný důvod ke zrušení trestu. Pětisekundová penalizace tak zůstala a Brit se propadl z sedmého na osmou příčku celkového pořadí.
Bývalý mistr světa z roku 2009 Jenson Button byl rozhodnutím komisařů zaskočený, informuje PlanetF1. „Upřímně, jsem ohromen. Pět sekund? To opravdu není moc vzhledem k tomu, kolik zatáček minul,“ řekl Button. Na dotaz, zda něco podobného zažil, dodal: „Ne, nikdy v závodě. Měl jsem to jen při testech před 23 lety, ale závod to nebyl. Normálně to člověk cítí a tým ví, že brzdy se přehřívají.“
Televizní expertka Jamie Chadwick k situaci Hamiltona přistoupila s větší empatií. „Ztratil obrovské množství času na kolo a zároveň se musel vyhýbat limitům. Myslím, že proto komisaři udělili trest. Byla to takzvaná dvojitá rána, žádné brzdy, jen se snaží projet a pak dostane penalizaci.“
Fernando Alonso však Hamiltonovu situaci nijak neomlouval, zvlášť když ohrožoval bezpečnost na trati. „Nemohu tomu uvěřit. Je vůbec bezpečné jezdit s nefunkčními brzdami? Podle mě je to nebezpečné, a přesto se to toleruje.“ rozčiloval se jezdec Aston Martinu. „Někdy mě chtějí diskvalifikovat kvůli chybějícímu zpětnému zrcátku, a teď je auto bez brzd a vše je v pořádku? To vážně pochybuji.“
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.