Jenson Button byl po závodě v Singapuru překvapen rozhodnutím komisařů ohledně Lewise Hamiltona. Podle něj bylo neobvyklé, jak se situace vyřešila.
Lewis Hamilton byl jedním ze tří jezdců, kteří na okruhu Marina Bay zvolili dvouzastávkovou strategii. Ferrari mezitím obulo Charlese Leclerca na měkké pneumatiky ve 46. kole, aby zjistili, zda by Hamilton mohl předjet Kimiho Antonelliho a posunout se na pátou příčku.
Když se Hamilton blížil k zadnímu křídlu Mercedesu, začaly se projevovat problémy s brzdami. „Viděl jsem, že moje brzdy se zahřívají, ale systém neukázal, že jsou na maximu. Vjel jsem do T14 a odrazily se jiskry, pedál šel dlouho. Jsem opravdu rád, že jsem tu zatáčku zvládl!“ popsal sedminásobný mistr světa.
S každou další chybou na hranici trati však Hamilton nedokázal dostatečně zpomalit a během posledních kol vynechal až deset brzdných zón. Za porušení limitů tratě mu komisaři udělili pětisekundový trest. „Měl jsem pocit, že jde o situaci, kterou nelze ovlivnit,“ řekl Hamilton při konzultaci s inženýrem Riccardem Adamim.
Komisaři nakonec vysvětlili, že Hamilton „se snažil zvládat problém s brzdami“, ale podle pravidel to není dostatečný důvod ke zrušení trestu. Pětisekundová penalizace tak zůstala a Brit se propadl z sedmého na osmou příčku celkového pořadí.
Bývalý mistr světa z roku 2009 Jenson Button byl rozhodnutím komisařů zaskočený, informuje PlanetF1. „Upřímně, jsem ohromen. Pět sekund? To opravdu není moc vzhledem k tomu, kolik zatáček minul,“ řekl Button. Na dotaz, zda něco podobného zažil, dodal: „Ne, nikdy v závodě. Měl jsem to jen při testech před 23 lety, ale závod to nebyl. Normálně to člověk cítí a tým ví, že brzdy se přehřívají.“
Televizní expertka Jamie Chadwick k situaci Hamiltona přistoupila s větší empatií. „Ztratil obrovské množství času na kolo a zároveň se musel vyhýbat limitům. Myslím, že proto komisaři udělili trest. Byla to takzvaná dvojitá rána, žádné brzdy, jen se snaží projet a pak dostane penalizaci.“
Fernando Alonso však Hamiltonovu situaci nijak neomlouval, zvlášť když ohrožoval bezpečnost na trati. „Nemohu tomu uvěřit. Je vůbec bezpečné jezdit s nefunkčními brzdami? Podle mě je to nebezpečné, a přesto se to toleruje.“ rozčiloval se jezdec Aston Martinu. „Někdy mě chtějí diskvalifikovat kvůli chybějícímu zpětnému zrcátku, a teď je auto bez brzd a vše je v pořádku? To vážně pochybuji.“
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.