Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Lewis Hamilton skončil pátý ve Velké ceně Bahrajnu a připsal si tak nejlepší výsledek ve Ferrari mimo sprintový závod v Číně. Výkon přišel po náročné kvalifikaci, ve které britský jezdec chyboval v závěrečném kole a startoval až devátý. Po kvalifikaci se Hamilton v týmovém rádiu omluvil.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur v rozhovoru pro média uvedl, že Hamiltonova reakce ho povzbudila. „Myslím, že to mezi námi probíhá pozitivním a velmi konstruktivním způsobem.“
Vasseur zdůraznil, že adaptace na nový tým bude chvíli trvat. „Nenahradíte 12 let spolupráce (s Mercedesem) za dva týdny nebo za dva závody. […] Budeme pracovat na autě a vyvíjet ho pro Lewise, ale on musí také udělat krok.“
Hamilton podle něj jezdil celý víkend na úrovni Charlese Leclerca: „Když se podíváte z prvního tréninku, druhého tréninku, třetího tréninku, Q1, Q2, byl na desátém místě plus mínus s Charlesem. A pak přijedete do Q3, první kolo je vymazáno a ve druhém udělal chybu. A pak za to zaplatíte.“
Závodní výkon ale šéfa týmu potěšil. „Měl velmi silné zotavení. Solidní závod, který mu umožnil vrátit se na páté místo. […] Dnes byl velmi silný a konzistentní.“
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur reagoval na otázku, zda byl Lewis Hamilton ve Scuderii posuzován příliš brzy, s pochopením pro okolnosti i atmosféru kolem týmu. Připustil, že taková reakce byla do značné míry očekávatelná.
„Nečekal jsem něco jiného!“ uvedl s nadsázkou. Jako příklad náladovosti kolem Ferrari připomněl dramatický víkend v Číně, kde Hamilton po vítězství ve sprintu následně kvůli diskvalifikaci z hlavního závodu přišel o výsledek: „Po čínském sprintu jsme mluvili o slavnostním předávání cen. Po Číně, ve druhém závodě, to byla katastrofa.“
Vasseur ale zdůraznil, že interně se Ferrari snaží zachovat chladnou hlavu. „Upřímně, co se týče managementu, myslím, že to musíme brát trochu s nadhledem, abychom se uklidnili. Máme vzestupy a pády, stejně jako každý.“ Připustil ovšem, že u Ferrari jsou emoce vždy vyhrocenější: „Problém je v tom, že pro nás jsou vzestupy o něco lepší a pády o něco horší.“
Zároveň apeloval na důslednost a postupné zlepšování: „Musíme zůstat v klidu a pokusit se vylepšit setiny sekundy po setinách sekundy, ale jsem přesvědčen, že odvedeme stejnou práci, jakou jsme odvedli v posledních dvou letech.“
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace