Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Lewis Hamilton označil své výkony při Velké ceně Bahrajnu za klíčový průlom ve snaze sžít se s vozem Ferrari. Přestože zatím zaostával za týmovým kolegou Charlesem Leclercem, po pátém místě v nedělním závodě věří, že začíná nacházet správný směr.
„Myslím, že jsem přišel na to, jak auto funguje a co mu vyhovuje,“ řekl Hamilton v rozhovoru pro Sky News. „Každý jezdec má své návyky, a já jsem byl zvyklý na jeden styl jízdy po celých dvanáct let v Mercedesu. Tohle auto ale vyžaduje úplně jiný přístup – jiný brzdný systém, jiné nastavení, dokonce i motorové brzdění, které jsem nikdy předtím nepoužíval.“
Podle svých slov hodně experimentoval a klíčové poznatky přišly až těsně před kvalifikací. „Pomalu mi to začíná dávat smysl. Charles většinou zůstává u jednoho nastavení po celý víkend, zatímco já jsem s tím hodně experimentoval. Až těsně před kvalifikací jsem se dostal blízko k jeho úrovni, ale pak už bylo pozdě. Potřebuji být konzistentnější,“ citoval Hamiltona web F1 News.
Před nadcházejícím víkendem v Saúdské Arábii chce jít do akce s jasnějším plánem. „Musím si to zjednodušit. Zatím si to sám ztěžuji. Příští víkend začnu v lepší výchozí pozici a pokusím se to příliš nekomplikovat. Pokud se mi podaří lépe kvalifikovat, můžu mít daleko silnější pozici pro závod,“ uvedl.
Hamilton, který po kvalifikaci otevřeně litoval „slabého výkonu“, našel zastání u šéfa týmu Frédérica Vasseura. „Chápu jeho frustraci. Ve všech trénincích i v Q1 a Q2 byl na desetinu sekundy od Charlese. V Q3 mu ale smazali první pokus a ve druhém udělal chybu. To se v tak těsném poli hned projeví,“ řekl Vasseur.
Francouz ale vyzdvihl Hamiltonovo tempo v závodě. „Jeho tempo bylo srovnatelné s Georgem Russellem nebo Landem Norrisem. Odvedl velmi dobrou a konzistentní práci. V takto těsném poli ztratit dvě nebo tři desetiny znamená propad o několik pozic. Ale v závodě ukázal, že je stále obrovsky konkurenceschopný,“ zhodnotil.
Lewis Hamilton zkritizoval zpřísnění testů ohebnosti křídel, které podle něj stálo týmy spoustu peněz bez skutečného efektu.
Max Verstappen se zastal Yukiho Tsunody a zdůraznil, že potíže nejsou vinou jezdce, ale náročného vozu. „Yuki rozhodně není žádné ořezávátko,“ uvedl a dodal: „Myslím, že to víc vypovídá o tom, jak těžké je auto, než o Yukim samotném.“
Nečekaná komplikace pro Aston Martin. Lance Stroll byl nucen odstoupit ze španělské Grand Prix kvůli bolestem pravé ruky a zápěstí. Tým tak přichází o jednoho ze svých jezdců.
Yuki Tsunoda se po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska ocitl na poslední, 20. pozici, což je o 17 míst za jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Japonský jezdec zůstal zaskočený a nepochopil, proč jeho monopost nedokázal držet krok s konkurencí.
Oscar Piastri v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska s kolem 1:11.546 porazil svého týmového kolegu Landa Norrise a získal pole position. McLareny dominovaly za horkých podmínek, Verstappen skončil třetí, přičemž Piastri takticky znemožnil Norrisovi využít vzduchový stín a potvrdil svou skvělou formu.
Nico Rosberg během tréninku v Barceloně vyzdvihl Verstappenovu výjimečnou schopnost zvládat dynamiku zatáček a kontrolovat auto tam, kde ostatní stále bojují s přilnavostí. Podle něj právě tato plynulost a rychlá adaptace na chování vozu dává Verstappenovi zásadní náskok před soupeři.
Lewis Hamilton odhalil, že páteční nezdar ve volném tréninku na Velkou cenu Španělska způsobil technický problém jeho monopostu SF-25, kvůli němuž přišel o přítlak. I přes frustraci z výkonu věří, že se Ferrari podaří vůz včas opravit a zbytek víkendu zvládne lépe.
Nico Rosberg podpořil kritická slova Lewise Hamiltona na adresu Ferrari SF-25 a potvrdil, že vůz je skutečně obtížně ovladatelný. Podle bývalého mistra světa tento problém výrazně limituje výkonnost týmu a je nezbytné jej co nejdříve vyřešit.
Oscar Piastri ovládl závěrečný trénink na Velkou cenu Španělska s náskokem půl sekundy na týmového kolegu Landa Norrise. McLaren potvrdil formu a mladý Australan ukázal, že míří vysoko.
Oscar Piastri ovládl druhý páteční trénink na Velkou cenu Španělska a potvrdil silnou formu McLarenu. Na nejměkčí sadě pneumatik zajel nejrychlejší čas dne 1:12,760 a udržel za sebou George Russella i Maxe Verstappena.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Španělska skvělým výkonem na trati, která dříve pro Red Bull bývala náročná. „Bylo důležité začít silně,“ řekl Verstappen, „auto dobře reagovalo a podařilo se nám zajet rychlé časy,“ což dává týmu dobrou šanci na úspěch.
Lando Norris odstartoval víkend ve Španělsku nejrychlejším časem v úvodním tréninku a potvrdil tak skvělou formu McLarenu z posledních závodů. Už od prvních kol bylo jasné, že britský tým našel silné tempo i na technicky náročné trati v Barceloně.