Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Lewis Hamilton označil své výkony při Velké ceně Bahrajnu za klíčový průlom ve snaze sžít se s vozem Ferrari. Přestože zatím zaostával za týmovým kolegou Charlesem Leclercem, po pátém místě v nedělním závodě věří, že začíná nacházet správný směr.
„Myslím, že jsem přišel na to, jak auto funguje a co mu vyhovuje,“ řekl Hamilton v rozhovoru pro Sky News. „Každý jezdec má své návyky, a já jsem byl zvyklý na jeden styl jízdy po celých dvanáct let v Mercedesu. Tohle auto ale vyžaduje úplně jiný přístup – jiný brzdný systém, jiné nastavení, dokonce i motorové brzdění, které jsem nikdy předtím nepoužíval.“
Podle svých slov hodně experimentoval a klíčové poznatky přišly až těsně před kvalifikací. „Pomalu mi to začíná dávat smysl. Charles většinou zůstává u jednoho nastavení po celý víkend, zatímco já jsem s tím hodně experimentoval. Až těsně před kvalifikací jsem se dostal blízko k jeho úrovni, ale pak už bylo pozdě. Potřebuji být konzistentnější,“ citoval Hamiltona web F1 News.
Před nadcházejícím víkendem v Saúdské Arábii chce jít do akce s jasnějším plánem. „Musím si to zjednodušit. Zatím si to sám ztěžuji. Příští víkend začnu v lepší výchozí pozici a pokusím se to příliš nekomplikovat. Pokud se mi podaří lépe kvalifikovat, můžu mít daleko silnější pozici pro závod,“ uvedl.
Hamilton, který po kvalifikaci otevřeně litoval „slabého výkonu“, našel zastání u šéfa týmu Frédérica Vasseura. „Chápu jeho frustraci. Ve všech trénincích i v Q1 a Q2 byl na desetinu sekundy od Charlese. V Q3 mu ale smazali první pokus a ve druhém udělal chybu. To se v tak těsném poli hned projeví,“ řekl Vasseur.
Francouz ale vyzdvihl Hamiltonovo tempo v závodě. „Jeho tempo bylo srovnatelné s Georgem Russellem nebo Landem Norrisem. Odvedl velmi dobrou a konzistentní práci. V takto těsném poli ztratit dvě nebo tři desetiny znamená propad o několik pozic. Ale v závodě ukázal, že je stále obrovsky konkurenceschopný,“ zhodnotil.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.