Příchod Lewise Hamiltona do Ferrari a jeho snaha přizpůsobit se novému prostředí patří mezi největší témata letošní přestávky ve Formuli 1.
Tisíce fanoušků se přišly podívat na první jízdu Lewise Hamiltona ve Fioranu, čímž odstartovaly jeho novou kapitolu v barvách Ferrari.
Britský jezdec bude pod drobnohledem i při předsezónních testech v Bahrajnu, kde se bude muset podělit o tři dny jízd se svým týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Ačkoli oba dostanou stejný čas na trati, Leclercova zkušenost s týmem mu může na začátku sezóny poskytnout výhodu.
Pro Hamiltona bude klíčové co nejrychleji se adaptovat na nové prostředí a vytvořit si pevné vazby se svými novými inženýry a mechaniky.
Po 12 letech u Mercedesu dokonale znal každý detail svého bývalého týmu, ale nyní musí proniknout do odlišné kultury Ferrari a zároveň si získat respekt vášnivých tifosi.
Historie ukazuje, že to ani největší hvězdy v Maranellu neměly vždy snadné – příkladem je Michael Schumacher, který se postupně stal legendou Ferrari, ale na začátku své cesty musel překonat skepsi a tlak okolí.
Lewis Hamilton si získává fanoušky Ferrari nejen svým talentem, ale i gesty, která ukazují jeho snahu zapadnout do týmu. Nedávno se objevilo video, na kterém Hamilton oslovil zaměstnance Ferrari v italštině, což vyvolalo bouřlivé ovace. Čtením projevu ze svého telefonu dal jasně najevo, že se chce co nejrychleji stát součástí legendární stáje.
"Děkuji vám všem za vaše vřelé přijetí," řekl sedminásobný mistr světa. "Jsem rád, že s vámi mohu začít toto nové dobrodružství ve Ferrari. Vždy bylo mým snem být součástí tohoto týmu. Nemůžu se dočkat, až s vámi budu pracovat. Děkuji vám."
Jeho slova vzbudila nadšení mezi zaměstnanci a fanoušky, kteří ocenili jeho snahu přiblížit se italské kultuře a tradici týmu.
Novinář José M. Zapico upozornil na zajímavý kontrast mezi Lewisem Hamiltonem a Michaelem Schumacherem během jejich působení ve Ferrari. Na sociálních sítích vysvětlil, že Hamiltonův pokus promluvit k zaměstnancům v italštině je něco, co Schumacher nikdy neudělal.
"Schumacher nebyl v Itálii nikdy oblíben. Po svém odchodu z Ferrari si ho více vážili, říkali mu 'Němec' a 'Sochmacher', což je velmi ošklivé říkat," uvedl Zapico. "Byl kritizován za to, že nikdy nemluvil ani slovo italsky. Lewisi, dal si tu práci a alespoň si to přečetl na svém iPhonu." Tento rozdíl může Hamiltonovi pomoci rychleji si získat srdce tifosi.
Podle zprávy ESPN z roku 2001 byli fanoušci Ferrari vůči Schumacherovi po jeho prvním titulu s týmem zdrženliví, protože ho vnímali jako chladného a odměřeného.
Na kritiku ohledně emocí reagoval slovy: "Nejsem filmová hvězda, buď věci přicházejí přirozeně, nebo ne. Emoce se nemůžete 'naučit'." Přestože byl obviňován z menšího nadšení než jeho týmový kolega Rubens Barrichello, připustil, že Ferrari vždy hluboce cítil – jen to nebylo vždy vidět.
Výmluvné bylo, že Schumacher při odhalení vozu mluvil italsky, což bylo mezi fanoušky pozitivně přijato.
Lewis Hamilton si z této zkušenosti očividně vzal ponaučení a i když se nenaučil italsky plynně, snaha promluvit k týmu v jejich rodném jazyce mu může pomoci získat si srdce tifosi. Nyní doufá, že jeho výkony na trati upevní jeho postavení v nejlegendárnějším týmu Formule 1.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.