Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Lewis Hamilton udělal na fanoušky Ferrari dojem, když na setkání pronesl své první oficiální prohlášení v italštině. „Chci vám všem poděkovat za neuvěřitelné přivítání. Moc se těším na tuto novou kapitolu,“ řekl s úsměvem. Britský jezdec se snaží co nejrychleji zapadnout do italské kultury a přizpůsobit se životu v Maranellu, kde stráví svou novou éru své kariéry.
Už dříve si Hamilton dělal legraci ze svých jazykových schopností. Během loňské Velké ceny Monaka přiznal, že ho čeká velká výzva: „Myslím, že naučit se italsky bude pravděpodobně nejtěžší. Ale v tuto chvíli je pravděpodobně méně pravděpodobné, že se dostanu na stupně vítězů.“ Nyní ale ukázal, že na svém italském projevu opravdu pracuje, a fanoušci Ferrari to ocenili bouřlivým potleskem.
Hamilton se však během mimosezónní pauzy intenzivně věnuje zlepšování svých jazykových dovedností. Už na Nový rok pronesl několik slov italsky při krátkém setkání s fanoušky a nyní posunul laťku výše – připravil si celé prohlášení v jejich rodném jazyce, aby ukázal svou snahu co nejlépe zapadnout do prostředí Ferrari.
„Ahoj všichni. Děkuji vám za vřelé přijetí. Jsem rád, že s vámi ve Ferrari mohu začít toto nové dobrodružství. Vždy bylo mým snem být součástí tohoto týmu. Nemůžu se dočkat, až s vámi budu pracovat. Děkuji vám,“ pronesl Lewis Hamilton v italštině před nadšenými fanoušky Ferrari. Brit tím jasně ukázal, že bere svou integraci do ikonické stáje vážně a že chce být nejen součástí týmu, ale i jeho kultury.
Jeho snaha neunikla ani generálnímu řediteli F1 Stefanu Domenicalimu, který ocenil jeho přístup: „Učí se mluvit italsky a chápe, jak se integrovat do naší kultury. Řekl jsem mu, že je pro něj zásadní, aby to dokázal také. Ve Ferrari najde jiné prostředí než dříve.“
Hamilton však ví, že slova nestačí – skutečné přijetí u tifosi si získá především výkony na trati. Po testovacích jízdách ve Fioranu a Barceloně ho nyní čeká ostrý debut s novým vozem během předsezónních testů.
Ne každý sdílí nadšení z Hamiltonova přestupu do Ferrari. Bývalý šéf F1 Bernie Ecclestone vyjádřil v rozhovoru pro The Telegraph pochybnosti o dlouhodobé úspěšnosti této spolupráce. „Tak dlouho nevydrží. Piero Ferrari, který ho tam vzal, si stále myslí, že udělali správnou věc. Doufám, že ano. Doufám, že do toho prostě neskočili a nakonec si nepřáli, že to neudělali,“ řekl Ecclestone s jistou skepsí.
Dále se zaměřil na Hamiltonovu motivaci a naznačil, že Brit může být už unavený z dlouhých let v F1. „Mám o tom svou teorii. Nejde o věk řidičů, ale o to, jak dlouho dělají to samé. Myslel jsem si s Lewisem: ‚Začíná být unavený. Ztratil motivaci. Kdyby nikdy nevyhrál mistrovství světa, mohlo by to být jiné, protože pak by tu byla motivace ho vyhrát. Ale vyhrál jich sedm.‘“ Ecclestone tak naznačuje, že Hamiltonovi může chybět hlad po úspěchu, který by ho ve Ferrari vedl k dalším vítězstvím.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.