Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Lewis Hamilton udělal na fanoušky Ferrari dojem, když na setkání pronesl své první oficiální prohlášení v italštině. „Chci vám všem poděkovat za neuvěřitelné přivítání. Moc se těším na tuto novou kapitolu,“ řekl s úsměvem. Britský jezdec se snaží co nejrychleji zapadnout do italské kultury a přizpůsobit se životu v Maranellu, kde stráví svou novou éru své kariéry.
Už dříve si Hamilton dělal legraci ze svých jazykových schopností. Během loňské Velké ceny Monaka přiznal, že ho čeká velká výzva: „Myslím, že naučit se italsky bude pravděpodobně nejtěžší. Ale v tuto chvíli je pravděpodobně méně pravděpodobné, že se dostanu na stupně vítězů.“ Nyní ale ukázal, že na svém italském projevu opravdu pracuje, a fanoušci Ferrari to ocenili bouřlivým potleskem.
Hamilton se však během mimosezónní pauzy intenzivně věnuje zlepšování svých jazykových dovedností. Už na Nový rok pronesl několik slov italsky při krátkém setkání s fanoušky a nyní posunul laťku výše – připravil si celé prohlášení v jejich rodném jazyce, aby ukázal svou snahu co nejlépe zapadnout do prostředí Ferrari.
„Ahoj všichni. Děkuji vám za vřelé přijetí. Jsem rád, že s vámi ve Ferrari mohu začít toto nové dobrodružství. Vždy bylo mým snem být součástí tohoto týmu. Nemůžu se dočkat, až s vámi budu pracovat. Děkuji vám,“ pronesl Lewis Hamilton v italštině před nadšenými fanoušky Ferrari. Brit tím jasně ukázal, že bere svou integraci do ikonické stáje vážně a že chce být nejen součástí týmu, ale i jeho kultury.
Jeho snaha neunikla ani generálnímu řediteli F1 Stefanu Domenicalimu, který ocenil jeho přístup: „Učí se mluvit italsky a chápe, jak se integrovat do naší kultury. Řekl jsem mu, že je pro něj zásadní, aby to dokázal také. Ve Ferrari najde jiné prostředí než dříve.“
Hamilton však ví, že slova nestačí – skutečné přijetí u tifosi si získá především výkony na trati. Po testovacích jízdách ve Fioranu a Barceloně ho nyní čeká ostrý debut s novým vozem během předsezónních testů.
Ne každý sdílí nadšení z Hamiltonova přestupu do Ferrari. Bývalý šéf F1 Bernie Ecclestone vyjádřil v rozhovoru pro The Telegraph pochybnosti o dlouhodobé úspěšnosti této spolupráce. „Tak dlouho nevydrží. Piero Ferrari, který ho tam vzal, si stále myslí, že udělali správnou věc. Doufám, že ano. Doufám, že do toho prostě neskočili a nakonec si nepřáli, že to neudělali,“ řekl Ecclestone s jistou skepsí.
Dále se zaměřil na Hamiltonovu motivaci a naznačil, že Brit může být už unavený z dlouhých let v F1. „Mám o tom svou teorii. Nejde o věk řidičů, ale o to, jak dlouho dělají to samé. Myslel jsem si s Lewisem: ‚Začíná být unavený. Ztratil motivaci. Kdyby nikdy nevyhrál mistrovství světa, mohlo by to být jiné, protože pak by tu byla motivace ho vyhrát. Ale vyhrál jich sedm.‘“ Ecclestone tak naznačuje, že Hamiltonovi může chybět hlad po úspěchu, který by ho ve Ferrari vedl k dalším vítězstvím.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.