Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Lewis Hamilton udělal na fanoušky Ferrari dojem, když na setkání pronesl své první oficiální prohlášení v italštině. „Chci vám všem poděkovat za neuvěřitelné přivítání. Moc se těším na tuto novou kapitolu,“ řekl s úsměvem. Britský jezdec se snaží co nejrychleji zapadnout do italské kultury a přizpůsobit se životu v Maranellu, kde stráví svou novou éru své kariéry.
Už dříve si Hamilton dělal legraci ze svých jazykových schopností. Během loňské Velké ceny Monaka přiznal, že ho čeká velká výzva: „Myslím, že naučit se italsky bude pravděpodobně nejtěžší. Ale v tuto chvíli je pravděpodobně méně pravděpodobné, že se dostanu na stupně vítězů.“ Nyní ale ukázal, že na svém italském projevu opravdu pracuje, a fanoušci Ferrari to ocenili bouřlivým potleskem.
Hamilton se však během mimosezónní pauzy intenzivně věnuje zlepšování svých jazykových dovedností. Už na Nový rok pronesl několik slov italsky při krátkém setkání s fanoušky a nyní posunul laťku výše – připravil si celé prohlášení v jejich rodném jazyce, aby ukázal svou snahu co nejlépe zapadnout do prostředí Ferrari.
„Ahoj všichni. Děkuji vám za vřelé přijetí. Jsem rád, že s vámi ve Ferrari mohu začít toto nové dobrodružství. Vždy bylo mým snem být součástí tohoto týmu. Nemůžu se dočkat, až s vámi budu pracovat. Děkuji vám,“ pronesl Lewis Hamilton v italštině před nadšenými fanoušky Ferrari. Brit tím jasně ukázal, že bere svou integraci do ikonické stáje vážně a že chce být nejen součástí týmu, ale i jeho kultury.
Jeho snaha neunikla ani generálnímu řediteli F1 Stefanu Domenicalimu, který ocenil jeho přístup: „Učí se mluvit italsky a chápe, jak se integrovat do naší kultury. Řekl jsem mu, že je pro něj zásadní, aby to dokázal také. Ve Ferrari najde jiné prostředí než dříve.“
Hamilton však ví, že slova nestačí – skutečné přijetí u tifosi si získá především výkony na trati. Po testovacích jízdách ve Fioranu a Barceloně ho nyní čeká ostrý debut s novým vozem během předsezónních testů.
Ne každý sdílí nadšení z Hamiltonova přestupu do Ferrari. Bývalý šéf F1 Bernie Ecclestone vyjádřil v rozhovoru pro The Telegraph pochybnosti o dlouhodobé úspěšnosti této spolupráce. „Tak dlouho nevydrží. Piero Ferrari, který ho tam vzal, si stále myslí, že udělali správnou věc. Doufám, že ano. Doufám, že do toho prostě neskočili a nakonec si nepřáli, že to neudělali,“ řekl Ecclestone s jistou skepsí.
Dále se zaměřil na Hamiltonovu motivaci a naznačil, že Brit může být už unavený z dlouhých let v F1. „Mám o tom svou teorii. Nejde o věk řidičů, ale o to, jak dlouho dělají to samé. Myslel jsem si s Lewisem: ‚Začíná být unavený. Ztratil motivaci. Kdyby nikdy nevyhrál mistrovství světa, mohlo by to být jiné, protože pak by tu byla motivace ho vyhrát. Ale vyhrál jich sedm.‘“ Ecclestone tak naznačuje, že Hamiltonovi může chybět hlad po úspěchu, který by ho ve Ferrari vedl k dalším vítězstvím.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.