Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Lewis Hamilton udělal na fanoušky Ferrari dojem, když na setkání pronesl své první oficiální prohlášení v italštině. „Chci vám všem poděkovat za neuvěřitelné přivítání. Moc se těším na tuto novou kapitolu,“ řekl s úsměvem. Britský jezdec se snaží co nejrychleji zapadnout do italské kultury a přizpůsobit se životu v Maranellu, kde stráví svou novou éru své kariéry.
Už dříve si Hamilton dělal legraci ze svých jazykových schopností. Během loňské Velké ceny Monaka přiznal, že ho čeká velká výzva: „Myslím, že naučit se italsky bude pravděpodobně nejtěžší. Ale v tuto chvíli je pravděpodobně méně pravděpodobné, že se dostanu na stupně vítězů.“ Nyní ale ukázal, že na svém italském projevu opravdu pracuje, a fanoušci Ferrari to ocenili bouřlivým potleskem.
Hamilton se však během mimosezónní pauzy intenzivně věnuje zlepšování svých jazykových dovedností. Už na Nový rok pronesl několik slov italsky při krátkém setkání s fanoušky a nyní posunul laťku výše – připravil si celé prohlášení v jejich rodném jazyce, aby ukázal svou snahu co nejlépe zapadnout do prostředí Ferrari.
„Ahoj všichni. Děkuji vám za vřelé přijetí. Jsem rád, že s vámi ve Ferrari mohu začít toto nové dobrodružství. Vždy bylo mým snem být součástí tohoto týmu. Nemůžu se dočkat, až s vámi budu pracovat. Děkuji vám,“ pronesl Lewis Hamilton v italštině před nadšenými fanoušky Ferrari. Brit tím jasně ukázal, že bere svou integraci do ikonické stáje vážně a že chce být nejen součástí týmu, ale i jeho kultury.
Jeho snaha neunikla ani generálnímu řediteli F1 Stefanu Domenicalimu, který ocenil jeho přístup: „Učí se mluvit italsky a chápe, jak se integrovat do naší kultury. Řekl jsem mu, že je pro něj zásadní, aby to dokázal také. Ve Ferrari najde jiné prostředí než dříve.“
Hamilton však ví, že slova nestačí – skutečné přijetí u tifosi si získá především výkony na trati. Po testovacích jízdách ve Fioranu a Barceloně ho nyní čeká ostrý debut s novým vozem během předsezónních testů.
Ne každý sdílí nadšení z Hamiltonova přestupu do Ferrari. Bývalý šéf F1 Bernie Ecclestone vyjádřil v rozhovoru pro The Telegraph pochybnosti o dlouhodobé úspěšnosti této spolupráce. „Tak dlouho nevydrží. Piero Ferrari, který ho tam vzal, si stále myslí, že udělali správnou věc. Doufám, že ano. Doufám, že do toho prostě neskočili a nakonec si nepřáli, že to neudělali,“ řekl Ecclestone s jistou skepsí.
Dále se zaměřil na Hamiltonovu motivaci a naznačil, že Brit může být už unavený z dlouhých let v F1. „Mám o tom svou teorii. Nejde o věk řidičů, ale o to, jak dlouho dělají to samé. Myslel jsem si s Lewisem: ‚Začíná být unavený. Ztratil motivaci. Kdyby nikdy nevyhrál mistrovství světa, mohlo by to být jiné, protože pak by tu byla motivace ho vyhrát. Ale vyhrál jich sedm.‘“ Ecclestone tak naznačuje, že Hamiltonovi může chybět hlad po úspěchu, který by ho ve Ferrari vedl k dalším vítězstvím.
Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.
Isack Hadjar je vážným kandidátem na nahrazení Yukiho Tsunody v Red Bullu, což by pro něj mohlo být životní šancí i obrovským testem. Tento krok může odstartovat jeho hvězdnou kariéru, nebo ji naopak brzy ukončit.
Toto Wolff představil tříletý vývojový plán pro Kimiho Antonelliho, čímž potvrdil, že Mercedes s mladým Italem počítá dlouhodobě. Podle Wolffa je klíčové, aby Antonelli dostal čas na zrání a přípravu, než vstoupí do světa Formule 1.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým pravděpodobně přiveze na Velkou cenu Rakouska novinky pro monopost SF-25. Úpravy by měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost na Red Bull Ringu.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.