Inženýr Ferrari Francesco Cigarini je přesvědčen, že potíže Lewise Hamiltona v týmu pramení z absence osobnosti podobné Niki Laudovi. Podle něj chybí zkušený prostředník, který by dokázal propojit jezdce s týmem a zlepšit vzájemnou komunikaci i spolupráci.
Inženýr Ferrari Francesco Cigarini naznačil, že v týmu chybí role, která brzdí výkon Lewise Hamiltona. Sedminásobný šampion se zatím v sezóně Formule 1 2025 příliš neprosadil, a Cigarini za to viní absenci někoho na způsob Nikiho Laudy, kdo by umožnil jasnou komunikaci mezi jezdcem a týmem.
Debut Hamiltona u Scuderie rozhodně nebyl okázalý. Čtyřicetiletý jezdec se potýkal s obtížemi za volantem SF-25 a v hodnocení jezdců zaujímá šestou pozici, 42 bodů za týmovým kolegou Charlesem Leclercem.
V rozhovoru pro Formula1.it Cigarini uvedl, že změny pravidel pro rok 2026 by mohly bývalému jezdcovi Mercedesu pomoci. „Každá změna pravidel je příležitost pro někoho, kdo předtím neměl šanci,“ řekl.
„Jeho zkušenosti a schopnost porozumět novému způsobu jízdy mohou nějak pomoci, ale potřebuje dobré auto. Je zvyklý na vůz, který se chová určitým způsobem, díky jeho vstupům a technickému oddělení. Auto, které mu dodává důvěru, ne tak limitované jako dnešní Ferrari. Auto, které je pevnější a předvídatelnější ve svém chování.“
Na Grand Prix Maďarska Hamilton kvalifikoval dvanáctý, označil se za „k nezaplacení“ a dokonce naznačil, že by Ferrari mělo „pravděpodobně změnit jezdce“. Ve stejný víkend se Leclerc kvalifikoval na pole position a skončil čtvrtý, zatímco Hamilton nezískal žádné body.
„Má za týmového kolegu šampiona, který má hodně zkušeností, takže to může být mentální restart. Ale nevím, jak ambiciózně Hamilton prosazuje svou osobnost u Ferrari a jak je to přijímáno. Z jeho výroků někdy vypadá, že posílá varování,“ uvedl Cigarini. Podle něj je Hamilton stejně náročný na tým, jako je na sebe. „Když jste uvnitř týmu, znáte určité dynamiky, které vám mohou pomoci pochopit, proč říká tyto věci. Zvenčí mohu říct, že je hodně náročný sám na sebe a hodně vyžaduje od lidí kolem sebe.“
Cigarini dodal, že právě role podobná Laudově, která byla pro Hamiltona klíčová v Mercedesu, by mohla chybět ve Ferrari. „Něco, co velmi dobře fungovalo pro Hamiltona u Mercedesu – a co u Ferrari chybí – je postava na způsob Niki Laudy. Někdo, kdo působí jako spojka mezi týmem a jezdcem a přináší tomu, co Hamilton potřebuje. Někdo, kdo je lepidlem mezi celým týmem a jezdcem – to byl Lauda a pro Hamiltona to bylo pozitivní.“
Ačkoli Hamilton zažil i momenty úspěchu, například vítězství v sprintu na Grand Prix Číny, jeho působení za volantem italského vozu je zatím výzvou. S očima upřenýma na rok 2026 sledují jeho kroky také jeho fanoušci.
Toto Wolff přiznal, že druhé místo Mercedesu v Poháru konstruktérů 2025 v něm zanechalo smíšené emoce. Zatímco výsledek potvrzuje návrat mezi elitu, ambice týmu sahají výš než na druhou příčku.
Kimi Antonelli zažil v premiérové sezoně F1 výrazné výkyvy, kdy po slibném startu následovalo slabší období během evropských závodů. Mladý Ital prozradil, kdy nastal opětovný zlom ke zlepšení výkonů.
Sezóna 2026 ukončí éru monopostů s přísavným efektem, které formovaly současnou podobu Formule 1. Nová pravidla přinesou zcela novou technickou kapitolu šampionátu. Lewis Hamilton prozradil jeho vztah ke končící ground-effect éře.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.