Lando Norris ovládl první trénink po letní přestávce s McLarenem na prvním a druhém místě. Debutant Mercedesu Andrea Kimi Antonelli vyjel mimo trať a způsobil červenou vlajku.
Lando Norris zajel nejlepší čas prvního pátečního tréninku na Grand Prix Nizozemska a o necelé tři desetiny překonal týmového kolegu Oscara Piastriho, čímž zajistil McLarenu první a druhé místo. Po sérii evropských veder začal druhý díl sezóny v chladnějších podmínkách, přičemž všichni jezdci rychle vyrazili na větrný okruh u pláže v Zandvoortu.
První problémy přišly už v úvodu, když mimo trať zamířili Yuki Tsunoda a Andrea Kimi Antonelli. Zatímco Tsunoda se dokázal vrátit zpět, Antonelliho Mercedes uvízl ve štěrku a vyvolal červenou vlajku. Krátce poté se do štěrku podíval také Carlos Sainz.
McLaren postupně zrychlil, přičemž Norris s časem 1:10.278 a Piastri s 1:10.700 dominovali s měkkou směsí pneumatik. Australan následně stáhl odstup na méně než tři desetiny, ale Verstappen a další favorité reagovali různými testovacími programy a výrazný tlak na špičku nevytvořili.
Fernando Alonso překvapivě figuroval na třetí příčce, zatímco Alex Albon držel Williams v top pět až do pozdní fáze tréninku. V druhé polovině session převládaly delší stinty na střední směsi, což příliš nezměnilo pořadí. Lance Stroll nakonec zajel třetí čas po návratu na měkké pneumatiky a posunul Alonsa na čtvrtou pozici.
Verstappen, který testoval novou přední křídlo, skončil pátý téměř o sekundu za Norrisem. George Russell se vyhnul štěrku na Tarzan corner a dojel sedmý, následován Sainzem a nováčkem Gabriel Bortoletem. Pierre Gasly uzavřel top deset před oběma vozy Red Bullu.
Ferrari mělo tradičně slabší trénink, Charles Leclerc a Lewis Hamilton skončili čtrnáctý a patnáctý, téměř dvě sekundy za McLareny. Antonelli kvůli rannímu vyjetí mimo trať obsadil poslední místo.
Na úplný závěr tréninku vyjel Max Verstappen v první zatáčce z dráhy. Při nácviku startu zablokoval kola a skončil ve štěrku, což jen potvrdilo náročné podmínky pátečního programu v Zandvoortu.
1. Lando Norris – McLaren – 1:10.278
2. Oscar Piastri – McLaren – +0.292
3. Fernando Alonso – Aston Martin – +0.563
4. Alexander Albon – Williams – +0.893
5. Max Verstappen – Red Bull Racing – +0.940
6. George Russell – Mercedes – +1.108
7. Lance Stroll – Aston Martin – +1.114
8. Carlos Sainz – Williams – +1.180
9. Gabriel Bortoleto – Kick Sauber – +1.231
10. Pierre Gasly – Alpine – +1.335
11. Liam Lawson – Racing Bulls – +1.475
12. Isack Hadjar – Racing Bulls – +1.494
13. Nico Hülkenberg – Kick Sauber – +1.597
14. Charles Leclerc – Ferrari – +1.673
15. Lewis Hamilton – Ferrari – +1.682
16. Yuki Tsunoda – Red Bull Racing – +1.848
17. Esteban Ocon – Haas – +1.866
18. Franco Colapinto – Alpine – +1.998
19. Oliver Bearman – Haas – +2.286
20. Kimi Antonelli – Mercedes – +3.997
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.