Lewis Hamilton se letos sžívá s novým prostředím ve Ferrari po dvanácti letech u Mercedesu. Už teď ale vzhlíží k roku 2026 s jasným požadavkem.
Lewis Hamilton dává Ferrari jasně najevo, co od italské stáje očekává pro nadcházející sezonu. Sedminásobný mistr světa sice letos absolvuje první rok v červeném, už teď však klade důraz na to, že v roce 2026 chce mít k dispozici vůz schopný vítězit. „Chci auto, které bude příští rok schopné vyhrávat. To je priorita,“ zdůraznil Hamilton během rozhovoru pro RacingNews365.
Začátek jeho působení v Maranellu je vše jen ne jednoduchý. Ferrari nedokáže držet krok s čelem pole tak, jak by si přál Hamilton ani jeho týmový kolega Charles Leclerc. Hamilton se navíc stále nedočkal klasického pódiového umístění. Zatím jeho jediným výraznějším úspěchem zůstává překvapivé vítězství ve sprintu v Číně.
Zejména v kvalifikacích má Hamilton problém najít potřebné tempo. Ve většině víkendů končí až za Leclercem, což jen podtrhuje jeho stále probíhající adaptaci na nové prostředí. I když v závodech často předvádí lepší výkony než v soboty, bodově na Monačana zatím ztrácí 25 bodů.
Hamilton popisuje své první měsíce u Ferrari jako období zvykání si na nové prostředí. Zaujalo ho, jak odlišně může fungovat tým ve srovnání s jeho předchozím působištěm. Zároveň upozorňuje, že letošní sezona je specifická i tím, že jde o poslední rok současné generace vozů, což vývoj auta výrazně komplikuje.
„Jsou roky, kdy přijdou velké upgrady už na začátku sezony a tým se rychle posune dopředu. Ale pak se to často zastaví a vývoj ustane. Někdy je ten postup pomalejší. A letos je zkrátka těžší najít výkon. Navíc musíme zároveň myslet na příští sezonu,“ vysvětlil.
Hamilton tak už teď tlačí na vedení týmu, aby směřovalo maximum pozornosti na rok 2026, kdy přijdou nové motorové předpisy. Je si vědom, že letošní šampionát bude hlavně o poznávání nového prostředí, ale od příštího roku očekává mnohem víc. Druhé místo v Poháru konstruktérů by sice považoval za úspěch, ale hlavním cílem je něco jiného. „Potřebuju auto, které bude bojovat o výhry. To je teď nejdůležitější.“
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.