Lewis Hamilton se letos sžívá s novým prostředím ve Ferrari po dvanácti letech u Mercedesu. Už teď ale vzhlíží k roku 2026 s jasným požadavkem.
Lewis Hamilton dává Ferrari jasně najevo, co od italské stáje očekává pro nadcházející sezonu. Sedminásobný mistr světa sice letos absolvuje první rok v červeném, už teď však klade důraz na to, že v roce 2026 chce mít k dispozici vůz schopný vítězit. „Chci auto, které bude příští rok schopné vyhrávat. To je priorita,“ zdůraznil Hamilton během rozhovoru pro RacingNews365.
Začátek jeho působení v Maranellu je vše jen ne jednoduchý. Ferrari nedokáže držet krok s čelem pole tak, jak by si přál Hamilton ani jeho týmový kolega Charles Leclerc. Hamilton se navíc stále nedočkal klasického pódiového umístění. Zatím jeho jediným výraznějším úspěchem zůstává překvapivé vítězství ve sprintu v Číně.
Zejména v kvalifikacích má Hamilton problém najít potřebné tempo. Ve většině víkendů končí až za Leclercem, což jen podtrhuje jeho stále probíhající adaptaci na nové prostředí. I když v závodech často předvádí lepší výkony než v soboty, bodově na Monačana zatím ztrácí 25 bodů.
Hamilton popisuje své první měsíce u Ferrari jako období zvykání si na nové prostředí. Zaujalo ho, jak odlišně může fungovat tým ve srovnání s jeho předchozím působištěm. Zároveň upozorňuje, že letošní sezona je specifická i tím, že jde o poslední rok současné generace vozů, což vývoj auta výrazně komplikuje.
„Jsou roky, kdy přijdou velké upgrady už na začátku sezony a tým se rychle posune dopředu. Ale pak se to často zastaví a vývoj ustane. Někdy je ten postup pomalejší. A letos je zkrátka těžší najít výkon. Navíc musíme zároveň myslet na příští sezonu,“ vysvětlil.
Hamilton tak už teď tlačí na vedení týmu, aby směřovalo maximum pozornosti na rok 2026, kdy přijdou nové motorové předpisy. Je si vědom, že letošní šampionát bude hlavně o poznávání nového prostředí, ale od příštího roku očekává mnohem víc. Druhé místo v Poháru konstruktérů by sice považoval za úspěch, ale hlavním cílem je něco jiného. „Potřebuju auto, které bude bojovat o výhry. To je teď nejdůležitější.“
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.