Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Lewis Hamilton slíbil, že udělá všechno pro to, aby získal zpět body, které ztratil po havárii v letošní Holandské Grand Prix. Sedminásobný mistr světa se nyní soustředí na nadcházející závod v Monze a snaží se z těžkého víkendu v Zandvoortu najít i pozitivní aspekty.
Hamilton nedokončil závod v Nizozemsku poté, co ve třetí zatáčce ztratil přilnavost na mokrém malování a jeho vůz se smekl mimo trať. „Moc se omlouvám, lidi,“ uvedl jezdec, když vystupoval z vozu bez zranění. Přestože se snažil smyk zvládnout, narazil do bariér a poškodil přední část svého Mercedesu.
V následném příspěvku na Instagramu Hamilton zůstal optimistický. „Výsledek jako dnešní se těžko přijímá, ale soustředím se na spoustu pozitiv, které z toho víkendu vyplývají. Udělali jsme pokroky v našem přístupu a implementované změny jasně ukazují zlepšení. I když ještě nejsme tam, kde chceme být, jsem přesvědčen, že jdeme správným směrem.“
Brit také vyjádřil podporu svému týmu. „Mému úžasnému týmu nenechám kámen na kameni, abych získal zpět ztracené body, a moje odhodlání bojovat za nás nepoleví.“ S pohledem upřeným na Monzu dodal: „Nyní směrem k Monze, kde nás budou čekat vášniví Tifosi. Už se nemůžu dočkat, až všechny uvidím.“
Závod byl pro Ferrari rovněž katastrofou, protože Charles Leclerc odstoupil po kolizi s Mercedesovým nováčkem Kimim Antonellim a tým tak odcházel z pobřežního okruhu bez bodů. Mercedes se nyní dotáhl na Scuderii na pouhých dvanáct bodů v poháru konstruktérů, což představuje výrazný zásah do ambicí italského týmu.
Další komplikací pro Hamiltona je pětimístný trest na startovním roštu Monzy kvůli porušení pravidel během rozpoznávacího kola v Zandvoortu. V sezoně, kde ještě nestihl skončit na pódiu s italským týmem, je to další rána. „Je tak neobvyklé nedokončit závod. Není to ideální, ale je, jak to je,“ komentoval situaci v médiích. „Myslím, že jsme o víkendu udělali skutečný pokrok. Můj tempo vypadalo docela slibně.“
Hamilton nezapomněl ani pogratulovat mladému jezdci Racing Bulls Isacku Hadjarovi k prvnímu pódiovému umístění v kariéře. „Gratuluji @isackhadjar k prvnímu pódiu. Jsem moc rád za tebe a tvou rodinu,“ napsal na sociálních sítích, čímž ukázal, že i v náročných chvílích myslí na radostné momenty kolegů.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.