Lewis Hamilton si ve svém premiérovém závodním víkendu za Ferrari připsal první triumf ve sprintu Velké ceny Číny, ale radost mu dlouho nevydržela – v hlavním závodě byl diskvalifikován kvůli technickému prohřešku.
Lewis Hamilton nezažívá hladký vstup do sezóny ve Ferrari. Po nevyužité strategické příležitosti v proměnlivých podmínkách v Melbourne se ukazuje, že tým i jezdec stále hledají optimální souhru.
V Austrálii Brit strávil značnou část závodu diskuzí se svým inženýrem Riccardem Adamim, kterého žádal, aby omezil množství sdělovaných informací. Podle experta Petera Windsora se Ferrari mělo těmto problémům věnovat už v předsezónních testech, kde mělo odladit detaily spolupráce.
Tým se v zimní přípravě soustředil na to, aby si Hamilton zvykl na vůz a provozní rutinu závodních víkendů. V Bahrajnu však britský pilot nemohl dokončit delší jízdy kvůli technické závadě, zatímco Charles Leclerc zvládl simulaci závodu na obou směsích pneumatik.
Sám Hamilton v rozhovoru pro Sky Sports přiznal, že při svém angažmá ve Ferrari zatím opakuje některé chyby, které dělal v posledních sezónách u Mercedesu. Tým z Maranella tak čeká ještě hodně práce, aby nová spolupráce začala přinášet kýžené výsledky.
Snaží se sžít s novým prostředím ve Ferrari, ale jeho vstup do sezóny nebyl bez komplikací. Podle jeho vlastních slov se potýkal s podobnými výzvami jako v posledních letech u Mercedesu, kdy se mezi jednotlivými dny měnila rovnováha vozu.
„Po prvním závodě jsem přemýšlel a nedostal jsem se k testu v Abú Zabí. Všichni ostatní jezdci měli možnost otestovat pneumatiky pro rok 2025 a pak, když došlo na test v Bahrajnu, nedostal jsem se ani na svou dlouhou jízdu, protože jsme se porouchali,“ vysvětlil Hamilton. „Takže moje první dlouhá jízda na suchu, 20 kol, byla ve skutečnosti závod China Sprint.“
Také přiznal, že změny nastavení, které tým provedl před hlavním závodem v Číně, nešly správným směrem. „Byl jsem docela spokojený s tím, jak jsem s těmi pneumatikami zacházel, ale v neděli jsme na voze udělali nějaké změny a nebyl to správný směr, což ztížilo kvalifikaci a pak i závod. Ale z těchto dvou týdnů jsme se mohli hodně poučit a mám pocit, že nám to opravdu pomohlo lépe se připravit a posunout se vpřed,“ dodal sedminásobný mistr světa.
Technický ředitel Mercedesu James Allison už dříve uvedl, že tým se snažil odstranit problémy s nevyvážeností mezi jednotlivými dny. „Primárně jsme se zaměřili na to, aby k tomu v roce 2025 už nedocházelo,“ prohlásil. Hamilton však v úvodu sezóny s Ferrari narazil na podobný problém, když podle odborníků neměl dostatek času na pochopení slabých míst modelu SF-25.
Ferrari i Hamilton tak mají před sebou ještě mnoho práce, aby jejich spolupráce přinesla stabilní výkonnost a boj o vítězství v hlavních závodech.
Pneumatiky Pirelli jsou ve Formuli 1 často označovány za „černé umění“ a v Šanghaji to platilo dvojnásob. Na okruhu s vysokou degradací dokonce Pirelli přes noc upravilo minimální startovní tlaky, což přidalo jezdcům další proměnnou do strategie.
Lewis Hamilton přiznává, že se stále učí, jak s pneumatikami pracovat ve Ferrari. „Dostat pneumatiky do správného okna může být problém. Mít je synchronizované je těžké. Můžete mít zadní část v okně a přední ne, takže chcete vjet do první zatáčky se zadní částí mírně pod limitem a skrz zatáčku je zahřát,“ vysvětlil.
Podle Hamiltona je klíčové najít rovnováhu mezi teplotami pneumatik v různých částech okruhu. „Pokud začnete s příliš vysokými teplotami, třetí sektor je často problém. Pokud začnete příliš chladně, máte nestabilitu a ztrácíte čas v prvním sektoru. Pokusit se najít rovnováhu mezi těmito dvěma faktory je skutečná výzva,“ dodal sedminásobný šampion.
Hamiltonovo vítězství ve sprintu naznačilo, že Ferrari dokáže dobře hospodařit s pneumatikami, pokud má volnou trať. To znamená, že pokud se týmu podaří zlepšit výkony v kvalifikaci, může se stát vážným soupeřem McLarenu a Red Bullu v boji o vítězství.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.