Lewis Hamilton čelil kritice po své výkonnosti na Velké ceně Číny. Reagoval na to tím, že lidé podle něj "úplně podceňují" náročnost přechodu do nového týmu, jako je Ferrari, a že adaptace na nové prostředí je složitější, než si mnozí myslí.
Lewis Hamilton zaznamenal své první vítězství ve Ferrari na Velké ceně Číny, kde proměnil pole position ve vítězství v Sprintu. Ovšem několik hodin poté přišlo zklamání, když kvalifikace nevyšla podle očekávání a skončil na šestém místě, kvůli změnám v nastavení, které negativně ovlivnily jeho tempo.
Jeho špatný víkend pokračoval, když byl diskvalifikován z oficiální klasifikace závodu kvůli nadměrnému obroušení jeho podlahy. Tento rychlý pád z "hrdiny na nulu" podle Jeremyho Clarksona nedával smysl, jak napsal ve svém sloupku pro The Sun.
Fred Vasseur, šéf týmu Ferrari, reagoval na otázky týkající se Hamiltonova věku a jeho schopnosti přinést do týmu nový impuls. Vasseur odmítl tvrzení, že by Hamilton byl "vyčerpán" nebo "vyhořelý", a označil to za nefér a nepravdivé. Hamilton si myslí, že lidé podceňují výzvy, kterým čelí v začátcích s Ferrari, včetně prvního závodu za deště.
Lewis Hamilton zdůraznil, že lidé mimo Ferrari často úplně podceňují, co všechno obnáší práce jezdce. „Když mluvíme o nastavení a změnách, které provádíme, všechny ty různé grafy, na které se díváme pro aerodynamiku, rovnováhu v zatáčkách, mechanickou rovnováhu, vyvážení rolí – všechny tyto věci se snažíme doladit během víkendu,“ uvedl pro PlanetF1.
Hamilton přiznal, že v prvním závodě se necítil v autě úplně dobře, ale tempo bylo celkem v pořádku. „V neděli to byla poprvé situace, kdy jsem řídil auto v dešti, a během závodu jsem se toho hodně učil. V posledním závodě to bylo poprvé, kdy jsem jel dlouhý stint. Všichni ostatní jezdci tady vlastně měli možnost otestovat pneumatiky 2025 na testech v Abú Zabí. Já ne,“ vysvětlil.
„A pak jsme měli problém s autem při testech v Bahrajnu. Sprintový závod byl první, kdy jsem jel 20 kol, a v závodě to bylo poprvé, co jsem vyzkoušel C2 pneumatiky, takže jsem se učil i během víkendu v Číně,“ dodal Hamilton, který se i přesto cítí spokojený s tím, jak se přizpůsobil během těchto dvou závodů, i když je si vědom, že před ním je ještě spousta práce.
Pokud jde o nastavení auta, Hamilton přiznal, že v Číně udělal chybu: „Je to kombinace několika věcí, ale myslím, že hlavně správné nastavení. Pořád se učím o tomto autě a ještě jsem nevyzkoušel všechny možnosti, které nabízí. V Číně jsem udělal špatné rozhodnutí ohledně nastavení pro kvalifikaci, což jsem pak musel akceptovat během závodu,“ uvedl Hamilton.
„Kdybychom auto nechali ve stejném nastavení, nebo kdybychom zvolili jiný krok, pravděpodobně bychom se kvalifikovali do top 3, což by vedlo k jinému výsledku. Bohužel se tak nestalo, a od kvalifikace až do závodu bylo opravdu těžké auto řídit,“ dodal.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.