Ferrari odhalilo novinky, které chystá na Velkou cenu Bahrajnu, jež se pojede tento víkend. Tento závod bude prvním velkým vývojovým krokem od týmu v roce 2025.
Ferrari přijelo na Velkou cenu Bahrajnu s důležitými vylepšeními, včetně přepracované podlahy a difuzoru, jak uvedl Ted Kravitz ve své analýze pro Sky Sports.
Ačkoliv se jedná teprve o čtvrtý závod sezóny, situace v mistrovství světa začíná být napjatá, přičemž Ferrari je momentálně čtvrté, těsně za Williamsem a stále daleko za Red Bullem. Klíčový víkend čeká i na Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca.
Ted Kravitz ocenil inženýry Ferrari za "krásnou" novou část tzv. Bargeboard při prohlídce SF-25 v boxové uličce pro Velkou cenu Bahrajnu. "Podívejte, jak krásný je úhel tohoto komponentu. To je nové. Výřez zde je nový. Tyto ploty, které přivádějí vzduch dolů na spodní stranu podlahy, jsou nové. Tyto hrany podlahy jsou také nové," uvedl Kravitz. Přesto varoval, že týmy obvykle potřebují několik závodů, než plně optimalizují vylepšení.
Analytik byl také překvapen zavedením nového difuzoru, což podle něj naznačuje, že Ferrari to myslí vážně: "Když tým přiveze nový difuzor, myslí to vážně s vytvářením spousty krásného přítlaku." I když Charles Leclerc tento krok bagatelizoval, Kravitz zdůraznil, že jde o významné vylepšení.
Ferrari doufá, že tento víkend bude klíčovým bodem pro změnu jejich sezóny a návrat na vítěznou vlnu.
Italský novinář Zander Arcari, který sledoval závodní dění přímo na trati, pozitivně zhodnotil vylepšení Ferrari. "Hamilton nacházel apex třinácté zatáčky mnohem snadněji než během předsezónních testů," uvedl Arcari. To naznačuje, že tým Freda Vasseura možná zlepšil přední část vozu, ale teprve se ukáže, zda se tento dojem shoduje s hodnocením jezdců.
Hamilton poprvé okusil vylepšení během chvíle, kdy Charles Leclerc přenechal svůj kokpit juniorskému jezdci Dino Beganovičovi, aby Ferrari splnilo povinné místo pro nováčky. Arcari také připomněl, že první trénink v Bahrajnu se konal za mnohem teplejších podmínek než hlavní závodní akce po západu slunce. Hamilton dokonce označil zahajovací trénink za "naprostou ztrátu času".
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace