Ferrari odhalilo novinky, které chystá na Velkou cenu Bahrajnu, jež se pojede tento víkend. Tento závod bude prvním velkým vývojovým krokem od týmu v roce 2025.
Ferrari přijelo na Velkou cenu Bahrajnu s důležitými vylepšeními, včetně přepracované podlahy a difuzoru, jak uvedl Ted Kravitz ve své analýze pro Sky Sports.
Ačkoliv se jedná teprve o čtvrtý závod sezóny, situace v mistrovství světa začíná být napjatá, přičemž Ferrari je momentálně čtvrté, těsně za Williamsem a stále daleko za Red Bullem. Klíčový víkend čeká i na Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca.
Ted Kravitz ocenil inženýry Ferrari za "krásnou" novou část tzv. Bargeboard při prohlídce SF-25 v boxové uličce pro Velkou cenu Bahrajnu. "Podívejte, jak krásný je úhel tohoto komponentu. To je nové. Výřez zde je nový. Tyto ploty, které přivádějí vzduch dolů na spodní stranu podlahy, jsou nové. Tyto hrany podlahy jsou také nové," uvedl Kravitz. Přesto varoval, že týmy obvykle potřebují několik závodů, než plně optimalizují vylepšení.
Analytik byl také překvapen zavedením nového difuzoru, což podle něj naznačuje, že Ferrari to myslí vážně: "Když tým přiveze nový difuzor, myslí to vážně s vytvářením spousty krásného přítlaku." I když Charles Leclerc tento krok bagatelizoval, Kravitz zdůraznil, že jde o významné vylepšení.
Ferrari doufá, že tento víkend bude klíčovým bodem pro změnu jejich sezóny a návrat na vítěznou vlnu.
Italský novinář Zander Arcari, který sledoval závodní dění přímo na trati, pozitivně zhodnotil vylepšení Ferrari. "Hamilton nacházel apex třinácté zatáčky mnohem snadněji než během předsezónních testů," uvedl Arcari. To naznačuje, že tým Freda Vasseura možná zlepšil přední část vozu, ale teprve se ukáže, zda se tento dojem shoduje s hodnocením jezdců.
Hamilton poprvé okusil vylepšení během chvíle, kdy Charles Leclerc přenechal svůj kokpit juniorskému jezdci Dino Beganovičovi, aby Ferrari splnilo povinné místo pro nováčky. Arcari také připomněl, že první trénink v Bahrajnu se konal za mnohem teplejších podmínek než hlavní závodní akce po západu slunce. Hamilton dokonce označil zahajovací trénink za "naprostou ztrátu času".
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.