Ferrari odhalilo novinky, které chystá na Velkou cenu Bahrajnu, jež se pojede tento víkend. Tento závod bude prvním velkým vývojovým krokem od týmu v roce 2025.
Ferrari přijelo na Velkou cenu Bahrajnu s důležitými vylepšeními, včetně přepracované podlahy a difuzoru, jak uvedl Ted Kravitz ve své analýze pro Sky Sports.
Ačkoliv se jedná teprve o čtvrtý závod sezóny, situace v mistrovství světa začíná být napjatá, přičemž Ferrari je momentálně čtvrté, těsně za Williamsem a stále daleko za Red Bullem. Klíčový víkend čeká i na Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca.
Ted Kravitz ocenil inženýry Ferrari za "krásnou" novou část tzv. Bargeboard při prohlídce SF-25 v boxové uličce pro Velkou cenu Bahrajnu. "Podívejte, jak krásný je úhel tohoto komponentu. To je nové. Výřez zde je nový. Tyto ploty, které přivádějí vzduch dolů na spodní stranu podlahy, jsou nové. Tyto hrany podlahy jsou také nové," uvedl Kravitz. Přesto varoval, že týmy obvykle potřebují několik závodů, než plně optimalizují vylepšení.
Analytik byl také překvapen zavedením nového difuzoru, což podle něj naznačuje, že Ferrari to myslí vážně: "Když tým přiveze nový difuzor, myslí to vážně s vytvářením spousty krásného přítlaku." I když Charles Leclerc tento krok bagatelizoval, Kravitz zdůraznil, že jde o významné vylepšení.
Ferrari doufá, že tento víkend bude klíčovým bodem pro změnu jejich sezóny a návrat na vítěznou vlnu.
Italský novinář Zander Arcari, který sledoval závodní dění přímo na trati, pozitivně zhodnotil vylepšení Ferrari. "Hamilton nacházel apex třinácté zatáčky mnohem snadněji než během předsezónních testů," uvedl Arcari. To naznačuje, že tým Freda Vasseura možná zlepšil přední část vozu, ale teprve se ukáže, zda se tento dojem shoduje s hodnocením jezdců.
Hamilton poprvé okusil vylepšení během chvíle, kdy Charles Leclerc přenechal svůj kokpit juniorskému jezdci Dino Beganovičovi, aby Ferrari splnilo povinné místo pro nováčky. Arcari také připomněl, že první trénink v Bahrajnu se konal za mnohem teplejších podmínek než hlavní závodní akce po západu slunce. Hamilton dokonce označil zahajovací trénink za "naprostou ztrátu času".
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.