Ferrari odhalilo novinky, které chystá na Velkou cenu Bahrajnu, jež se pojede tento víkend. Tento závod bude prvním velkým vývojovým krokem od týmu v roce 2025.
Ferrari přijelo na Velkou cenu Bahrajnu s důležitými vylepšeními, včetně přepracované podlahy a difuzoru, jak uvedl Ted Kravitz ve své analýze pro Sky Sports.
Ačkoliv se jedná teprve o čtvrtý závod sezóny, situace v mistrovství světa začíná být napjatá, přičemž Ferrari je momentálně čtvrté, těsně za Williamsem a stále daleko za Red Bullem. Klíčový víkend čeká i na Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca.
Ted Kravitz ocenil inženýry Ferrari za "krásnou" novou část tzv. Bargeboard při prohlídce SF-25 v boxové uličce pro Velkou cenu Bahrajnu. "Podívejte, jak krásný je úhel tohoto komponentu. To je nové. Výřez zde je nový. Tyto ploty, které přivádějí vzduch dolů na spodní stranu podlahy, jsou nové. Tyto hrany podlahy jsou také nové," uvedl Kravitz. Přesto varoval, že týmy obvykle potřebují několik závodů, než plně optimalizují vylepšení.
Analytik byl také překvapen zavedením nového difuzoru, což podle něj naznačuje, že Ferrari to myslí vážně: "Když tým přiveze nový difuzor, myslí to vážně s vytvářením spousty krásného přítlaku." I když Charles Leclerc tento krok bagatelizoval, Kravitz zdůraznil, že jde o významné vylepšení.
Ferrari doufá, že tento víkend bude klíčovým bodem pro změnu jejich sezóny a návrat na vítěznou vlnu.
Italský novinář Zander Arcari, který sledoval závodní dění přímo na trati, pozitivně zhodnotil vylepšení Ferrari. "Hamilton nacházel apex třinácté zatáčky mnohem snadněji než během předsezónních testů," uvedl Arcari. To naznačuje, že tým Freda Vasseura možná zlepšil přední část vozu, ale teprve se ukáže, zda se tento dojem shoduje s hodnocením jezdců.
Hamilton poprvé okusil vylepšení během chvíle, kdy Charles Leclerc přenechal svůj kokpit juniorskému jezdci Dino Beganovičovi, aby Ferrari splnilo povinné místo pro nováčky. Arcari také připomněl, že první trénink v Bahrajnu se konal za mnohem teplejších podmínek než hlavní závodní akce po západu slunce. Hamilton dokonce označil zahajovací trénink za "naprostou ztrátu času".
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.