Lewis Hamilton čelí po přestupu z Mercedesu do Ferrari náročným výzvám jak technickým, tak psychologickým. Změna týmu, která měla znamenat novou kapitolu, se ukázala být mnohem složitější, než se očekávalo.
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že si při přestupu do Ferrari na sezonu 2025 neuvědomoval, jak náročná pro něj adaptace bude. „Nevěděl jsem, jak těžké to bude,“ řekl sedminásobný mistr světa na tiskové konferenci před Velkou cenou Emilia-Romagna, kde se snažil vysvětlit, že i když už dříve měnil týmy, tentokrát ho čekají skutečně složité výzvy.
Hamilton po dvanácti letech v Mercedesu, kde získal šest titulů mistra světa, udělal překvapivý přestup do italské stáje. Přestože Ferrari bylo před sezonou považováno za hlavního soupeře McLarenu, sedminásobný šampion se po šesti závodech pohybuje až na sedmém místě v šampionátu a výrazně zaostává za týmovým kolegou Charlesem Leclercem.
„Předpokládal jsem, že to bude velmi těžké, protože jsem už v minulosti měnil tým,“ vysvětlil Hamilton. „Přijel jsem s otevřenou myslí, ale netušil jsem, jak náročné to bude. Je to výzva na všech frontách.“ Ferrari podle něj stále není tam, kde by chtělo být, a i když tým „dobře spolupracuje“, „je potřeba ještě hodně práce.“
Hamilton také otevřeně přiznal, že s odstupem 90 bodů za lídrem šampionátu Oscarem Piastrim není Ferrari v pozici bojovat o titul. „Ze všech let zkušeností, když jste v této fázi sezony o více než 100 bodů pozadu a vaše auto soupeří s velmi dominantním vozem, musíte předpokládat, že pravděpodobně nebojujete o vítězství v šampionátu.“ řekl. Přesto však věří, že se situace může změnit, i když takový obrat v moderní Formuli 1 zatím neviděl, informuje Motorsport.com.
Kromě toho zdůraznil, že úspěch bude záviset také na nadcházejících technických vylepšeních. „Nemohu teď říct, jestli získáme pár desetin, půl sekundy, nebo dokonce sekundu do konce sezony,“ uvedl Hamilton. Ferrari přivezlo na Imolu sice některé aktualizace, ale výraznější novinky jsou plánovány až na další závody v Barceloně.
Sedminásobný mistr světa si je vědom, že je třeba zlepšit každý detail a každý aspekt vozu. „Pokud každý z nás vytáhne alespoň půl desetiny, možná se dostaneme blíž. Musíme zůstat ostražití a pokračovat s cílem vyhrávat každý víkend.“ Hamilton tak zachovává pozitivní a bojovný přístup navzdory zatím ne zcela ideálním výsledkům. „Musíte věřit, že to najdeme. A to je můj postoj. Nepřijdu na závod s tím, že jsme sedmí nebo osmí. To je jen stav věcí, který chci změnit.“
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.