Lewis Hamilton čelí po přestupu z Mercedesu do Ferrari náročným výzvám jak technickým, tak psychologickým. Změna týmu, která měla znamenat novou kapitolu, se ukázala být mnohem složitější, než se očekávalo.
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že si při přestupu do Ferrari na sezonu 2025 neuvědomoval, jak náročná pro něj adaptace bude. „Nevěděl jsem, jak těžké to bude,“ řekl sedminásobný mistr světa na tiskové konferenci před Velkou cenou Emilia-Romagna, kde se snažil vysvětlit, že i když už dříve měnil týmy, tentokrát ho čekají skutečně složité výzvy.
Hamilton po dvanácti letech v Mercedesu, kde získal šest titulů mistra světa, udělal překvapivý přestup do italské stáje. Přestože Ferrari bylo před sezonou považováno za hlavního soupeře McLarenu, sedminásobný šampion se po šesti závodech pohybuje až na sedmém místě v šampionátu a výrazně zaostává za týmovým kolegou Charlesem Leclercem.
„Předpokládal jsem, že to bude velmi těžké, protože jsem už v minulosti měnil tým,“ vysvětlil Hamilton. „Přijel jsem s otevřenou myslí, ale netušil jsem, jak náročné to bude. Je to výzva na všech frontách.“ Ferrari podle něj stále není tam, kde by chtělo být, a i když tým „dobře spolupracuje“, „je potřeba ještě hodně práce.“
Hamilton také otevřeně přiznal, že s odstupem 90 bodů za lídrem šampionátu Oscarem Piastrim není Ferrari v pozici bojovat o titul. „Ze všech let zkušeností, když jste v této fázi sezony o více než 100 bodů pozadu a vaše auto soupeří s velmi dominantním vozem, musíte předpokládat, že pravděpodobně nebojujete o vítězství v šampionátu.“ řekl. Přesto však věří, že se situace může změnit, i když takový obrat v moderní Formuli 1 zatím neviděl, informuje Motorsport.com.
Kromě toho zdůraznil, že úspěch bude záviset také na nadcházejících technických vylepšeních. „Nemohu teď říct, jestli získáme pár desetin, půl sekundy, nebo dokonce sekundu do konce sezony,“ uvedl Hamilton. Ferrari přivezlo na Imolu sice některé aktualizace, ale výraznější novinky jsou plánovány až na další závody v Barceloně.
Sedminásobný mistr světa si je vědom, že je třeba zlepšit každý detail a každý aspekt vozu. „Pokud každý z nás vytáhne alespoň půl desetiny, možná se dostaneme blíž. Musíme zůstat ostražití a pokračovat s cílem vyhrávat každý víkend.“ Hamilton tak zachovává pozitivní a bojovný přístup navzdory zatím ne zcela ideálním výsledkům. „Musíte věřit, že to najdeme. A to je můj postoj. Nepřijdu na závod s tím, že jsme sedmí nebo osmí. To je jen stav věcí, který chci změnit.“
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.