Lewis Hamilton čelí po přestupu z Mercedesu do Ferrari náročným výzvám jak technickým, tak psychologickým. Změna týmu, která měla znamenat novou kapitolu, se ukázala být mnohem složitější, než se očekávalo.
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že si při přestupu do Ferrari na sezonu 2025 neuvědomoval, jak náročná pro něj adaptace bude. „Nevěděl jsem, jak těžké to bude,“ řekl sedminásobný mistr světa na tiskové konferenci před Velkou cenou Emilia-Romagna, kde se snažil vysvětlit, že i když už dříve měnil týmy, tentokrát ho čekají skutečně složité výzvy.
Hamilton po dvanácti letech v Mercedesu, kde získal šest titulů mistra světa, udělal překvapivý přestup do italské stáje. Přestože Ferrari bylo před sezonou považováno za hlavního soupeře McLarenu, sedminásobný šampion se po šesti závodech pohybuje až na sedmém místě v šampionátu a výrazně zaostává za týmovým kolegou Charlesem Leclercem.
„Předpokládal jsem, že to bude velmi těžké, protože jsem už v minulosti měnil tým,“ vysvětlil Hamilton. „Přijel jsem s otevřenou myslí, ale netušil jsem, jak náročné to bude. Je to výzva na všech frontách.“ Ferrari podle něj stále není tam, kde by chtělo být, a i když tým „dobře spolupracuje“, „je potřeba ještě hodně práce.“
Hamilton také otevřeně přiznal, že s odstupem 90 bodů za lídrem šampionátu Oscarem Piastrim není Ferrari v pozici bojovat o titul. „Ze všech let zkušeností, když jste v této fázi sezony o více než 100 bodů pozadu a vaše auto soupeří s velmi dominantním vozem, musíte předpokládat, že pravděpodobně nebojujete o vítězství v šampionátu.“ řekl. Přesto však věří, že se situace může změnit, i když takový obrat v moderní Formuli 1 zatím neviděl, informuje Motorsport.com.
Kromě toho zdůraznil, že úspěch bude záviset také na nadcházejících technických vylepšeních. „Nemohu teď říct, jestli získáme pár desetin, půl sekundy, nebo dokonce sekundu do konce sezony,“ uvedl Hamilton. Ferrari přivezlo na Imolu sice některé aktualizace, ale výraznější novinky jsou plánovány až na další závody v Barceloně.
Sedminásobný mistr světa si je vědom, že je třeba zlepšit každý detail a každý aspekt vozu. „Pokud každý z nás vytáhne alespoň půl desetiny, možná se dostaneme blíž. Musíme zůstat ostražití a pokračovat s cílem vyhrávat každý víkend.“ Hamilton tak zachovává pozitivní a bojovný přístup navzdory zatím ne zcela ideálním výsledkům. „Musíte věřit, že to najdeme. A to je můj postoj. Nepřijdu na závod s tím, že jsme sedmí nebo osmí. To je jen stav věcí, který chci změnit.“
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.