Ferrari a Lewis Hamilton budou muset v této sezóně vynaložit obrovské úsilí, pokud chtějí skutečně usilovat o titul v obou šampionátech formule 1.
Lewis Hamilton měl v minulosti na okruhu v Suzuce značný úspěch, když zde čtyřikrát vyhrál. Letos však na Velké ceně Japonska neuspěl, když od roku 2019 nepostoupil na stupně vítězů.
Během víkendu na okruhu v Suzuce se nikdy nevyrovnal Maxovi Verstappenovi, jezdci McLarenu ani svému týmovému kolegovi z Ferrari Charlesi Leclercovi.
Ferrari čelí v nadcházejících týdnech a měsících velkým výzvám, pokud chce zůstat konkurenceschopné. Hamiltonova první sezóna u týmu by mohla být na ústupu, pokud se problémy nevyřeší.
V Bahrajnu přiveze Ferrari novou podlahu, ale pokud ta nepřinese okamžitou změnu, Fred Vasseur, šéf týmu, by mohl začít soustředit pozornost na nová pravidla, která přijdou do F1 v roce 2026.
Během Velké ceny Japonska Ferrari upravilo zavěšení vozů Hamiltona a Leclerca, aby vytěžili maximum z modelu SF-25. Nicméně odstup od vedoucích týmů je stále příliš velký, aby jakákoli úprava měla výrazný dopad.
Kromě práce na závodní dráze se Hamilton aktivně zapojuje do týmové kultury Ferrari a snaží se pozitivně ovlivnit náladu mezi zaměstnanci i fanoušky.
Lewis Hamilton se během své přípravy na sezonu 2025 nenechal ničím zaskočit a intenzivně pracoval na své adaptaci u Ferrari, když během zimní přestávky opustil Mercedes. Jak uvedl, strávil dlouhé hodiny v továrně Ferrari, trénoval na simulátorech a využil všechny dostupné dny v TPC. „Byl jsem odhodlaný připravit se co nejlépe, abych byl připraven na výzvy, které přináší závodění za Ferrari,“ komentoval Hamilton své úsilí.
Přestože tým Ferrari v F1 komunikuje anglicky, Hamilton se rozhodl učit se italsky, což ukazuje jeho nasazení a ochotu integrovat se do kultury týmu. „To je něco, co mi pomáhá cítit se více součástí týmu, i když není nezbytně nutné mluvit italsky,“ vysvětlil Hamilton svůj krok. Jeho snaha o přizpůsobení se se projevila i po závodě v Japonsku, kdy po vystoupení z vozu poděkoval mechanikům slovy „Grazie a tutti“, což znamená „Děkuji vám všem“. Tento jeho projev překvapil celou garáž Scuderia Ferrari, což ukazuje, jak se Hamilton plně zapojil do projektu.
Po závodě v Suzuce však Hamiltonova slova o „deficitu“ mezi ním a Leclercem vyvolala zmatek. „Cítil jsem, že mezi námi existuje nějaký deficit,“ řekl Hamilton, přičemž není jasné, zda tím myslel nastavení vozů nebo použité díly. Někteří jeho fanoušci se domnívají, že to brání Hamiltonovi ukázat svůj skutečný potenciál, ale odpovědi na tuto otázku přinesou až následující závody. V Japonsku se jeho vůz nejevil jako snadno ovladatelný, což ztížilo jeho výkony, a odborníci jako Jacques Villeneuve komentovali, že Hamiltonovo Ferrari v závodě nevypadalo dobře. Tento faktor přispívá k tomu, že Hamilton zatím není v pozici, aby mohl přidat osmý titul do své sbírky.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.