Ferrari a Lewis Hamilton budou muset v této sezóně vynaložit obrovské úsilí, pokud chtějí skutečně usilovat o titul v obou šampionátech formule 1.
Lewis Hamilton měl v minulosti na okruhu v Suzuce značný úspěch, když zde čtyřikrát vyhrál. Letos však na Velké ceně Japonska neuspěl, když od roku 2019 nepostoupil na stupně vítězů.
Během víkendu na okruhu v Suzuce se nikdy nevyrovnal Maxovi Verstappenovi, jezdci McLarenu ani svému týmovému kolegovi z Ferrari Charlesi Leclercovi.
Ferrari čelí v nadcházejících týdnech a měsících velkým výzvám, pokud chce zůstat konkurenceschopné. Hamiltonova první sezóna u týmu by mohla být na ústupu, pokud se problémy nevyřeší.
V Bahrajnu přiveze Ferrari novou podlahu, ale pokud ta nepřinese okamžitou změnu, Fred Vasseur, šéf týmu, by mohl začít soustředit pozornost na nová pravidla, která přijdou do F1 v roce 2026.
Během Velké ceny Japonska Ferrari upravilo zavěšení vozů Hamiltona a Leclerca, aby vytěžili maximum z modelu SF-25. Nicméně odstup od vedoucích týmů je stále příliš velký, aby jakákoli úprava měla výrazný dopad.
Kromě práce na závodní dráze se Hamilton aktivně zapojuje do týmové kultury Ferrari a snaží se pozitivně ovlivnit náladu mezi zaměstnanci i fanoušky.
Lewis Hamilton se během své přípravy na sezonu 2025 nenechal ničím zaskočit a intenzivně pracoval na své adaptaci u Ferrari, když během zimní přestávky opustil Mercedes. Jak uvedl, strávil dlouhé hodiny v továrně Ferrari, trénoval na simulátorech a využil všechny dostupné dny v TPC. „Byl jsem odhodlaný připravit se co nejlépe, abych byl připraven na výzvy, které přináší závodění za Ferrari,“ komentoval Hamilton své úsilí.
Přestože tým Ferrari v F1 komunikuje anglicky, Hamilton se rozhodl učit se italsky, což ukazuje jeho nasazení a ochotu integrovat se do kultury týmu. „To je něco, co mi pomáhá cítit se více součástí týmu, i když není nezbytně nutné mluvit italsky,“ vysvětlil Hamilton svůj krok. Jeho snaha o přizpůsobení se se projevila i po závodě v Japonsku, kdy po vystoupení z vozu poděkoval mechanikům slovy „Grazie a tutti“, což znamená „Děkuji vám všem“. Tento jeho projev překvapil celou garáž Scuderia Ferrari, což ukazuje, jak se Hamilton plně zapojil do projektu.
Po závodě v Suzuce však Hamiltonova slova o „deficitu“ mezi ním a Leclercem vyvolala zmatek. „Cítil jsem, že mezi námi existuje nějaký deficit,“ řekl Hamilton, přičemž není jasné, zda tím myslel nastavení vozů nebo použité díly. Někteří jeho fanoušci se domnívají, že to brání Hamiltonovi ukázat svůj skutečný potenciál, ale odpovědi na tuto otázku přinesou až následující závody. V Japonsku se jeho vůz nejevil jako snadno ovladatelný, což ztížilo jeho výkony, a odborníci jako Jacques Villeneuve komentovali, že Hamiltonovo Ferrari v závodě nevypadalo dobře. Tento faktor přispívá k tomu, že Hamilton zatím není v pozici, aby mohl přidat osmý titul do své sbírky.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.