Ve volném tréninku se budou porovnávat obě verze modelu SF-25 na trati. Klíčová bude analýza faktorů, které ovlivňují nízký výkon rudých vozů z Maranella, s cílem lépe pochopit příčiny jejich neúspěchu.
Ferrari se rozhodlo testovat upravenou podlahu svého vozu SF-25 během volného tréninku na Velké ceně Bahrajnu, aby se zaměřilo na vyřešení aktuálních problémů s výkonem. Informoval o tom web La Gazzetta dello Sport.
Tyto problémy byly přičítány nemožnosti přizpůsobit nastavení vozu charakterizované minimální světlou výškou, což negativně ovlivnilo celkový výkon. Tento krok přišel po několika dnech spekulací a debat uvnitř týmu, zda by bylo rozumné představit první evoluci podlahy již v Sakhiru, nebo počkat na plánované upgrady pro závod v Miami.
„Přivezli jsme sem novou podlahu, nemůžu se dočkat, až ji vyzkouším,“ uvedl přímo v tiskové konferenci Lewis Hamilton, čímž potvrdil přítomnost nového vylepšení, které by mohlo mít klíčový vliv na zlepšení výkonnosti vozu.
Pokud se podlaha skutečně objeví v prvním tréninku, pracovní program Scuderie se zaměří na její vyhodnocení a srovnání s předchozí verzí. Tým tak chce objektivně posoudit, jaký vliv má nová podlaha na výkon vozu a zda pomůže vyřešit problémy, které mají oba jezdci s nastavením. Zatímco Charles Leclerc si dokázal najít způsob, jak nastavit auto pro optimální vyvážení, Hamilton stále považuje vyvážení svého vozu za vzdálené ideálu.
„Kdyby to bylo pouze o aerodynamice nebo o dynamice vozu, měli bychom odpověď," dodal Hamilton a naznačil, že klíčové bude vyřešení dynamických problémů s vozem, především v oblasti odpružení, než budou implementována jakákoliv aerodynamická vylepšení.
Ve Ferrari však panují rozporné názory na to, zda je nový aerodynamický upgrade skutečně připraven k nasazení. Někteří členové týmu, včetně technického ředitele Loice Serreho a šéfa týmu Frederica Vasseura, zůstávají opatrní. I když simulace naznačují, že podlaha by mohla přinést zlepšení, stále panuje názor, že primární problém spočívá ve vyvážení vozu, a až poté by mělo být nasazeno jakékoliv aerodynamické vylepšení.
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.