Ve volném tréninku se budou porovnávat obě verze modelu SF-25 na trati. Klíčová bude analýza faktorů, které ovlivňují nízký výkon rudých vozů z Maranella, s cílem lépe pochopit příčiny jejich neúspěchu.
Ferrari se rozhodlo testovat upravenou podlahu svého vozu SF-25 během volného tréninku na Velké ceně Bahrajnu, aby se zaměřilo na vyřešení aktuálních problémů s výkonem. Informoval o tom web La Gazzetta dello Sport.
Tyto problémy byly přičítány nemožnosti přizpůsobit nastavení vozu charakterizované minimální světlou výškou, což negativně ovlivnilo celkový výkon. Tento krok přišel po několika dnech spekulací a debat uvnitř týmu, zda by bylo rozumné představit první evoluci podlahy již v Sakhiru, nebo počkat na plánované upgrady pro závod v Miami.
„Přivezli jsme sem novou podlahu, nemůžu se dočkat, až ji vyzkouším,“ uvedl přímo v tiskové konferenci Lewis Hamilton, čímž potvrdil přítomnost nového vylepšení, které by mohlo mít klíčový vliv na zlepšení výkonnosti vozu.
Pokud se podlaha skutečně objeví v prvním tréninku, pracovní program Scuderie se zaměří na její vyhodnocení a srovnání s předchozí verzí. Tým tak chce objektivně posoudit, jaký vliv má nová podlaha na výkon vozu a zda pomůže vyřešit problémy, které mají oba jezdci s nastavením. Zatímco Charles Leclerc si dokázal najít způsob, jak nastavit auto pro optimální vyvážení, Hamilton stále považuje vyvážení svého vozu za vzdálené ideálu.
„Kdyby to bylo pouze o aerodynamice nebo o dynamice vozu, měli bychom odpověď," dodal Hamilton a naznačil, že klíčové bude vyřešení dynamických problémů s vozem, především v oblasti odpružení, než budou implementována jakákoliv aerodynamická vylepšení.
Ve Ferrari však panují rozporné názory na to, zda je nový aerodynamický upgrade skutečně připraven k nasazení. Někteří členové týmu, včetně technického ředitele Loice Serreho a šéfa týmu Frederica Vasseura, zůstávají opatrní. I když simulace naznačují, že podlaha by mohla přinést zlepšení, stále panuje názor, že primární problém spočívá ve vyvážení vozu, a až poté by mělo být nasazeno jakékoliv aerodynamické vylepšení.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.