Ve volném tréninku se budou porovnávat obě verze modelu SF-25 na trati. Klíčová bude analýza faktorů, které ovlivňují nízký výkon rudých vozů z Maranella, s cílem lépe pochopit příčiny jejich neúspěchu.
Ferrari se rozhodlo testovat upravenou podlahu svého vozu SF-25 během volného tréninku na Velké ceně Bahrajnu, aby se zaměřilo na vyřešení aktuálních problémů s výkonem. Informoval o tom web La Gazzetta dello Sport.
Tyto problémy byly přičítány nemožnosti přizpůsobit nastavení vozu charakterizované minimální světlou výškou, což negativně ovlivnilo celkový výkon. Tento krok přišel po několika dnech spekulací a debat uvnitř týmu, zda by bylo rozumné představit první evoluci podlahy již v Sakhiru, nebo počkat na plánované upgrady pro závod v Miami.
„Přivezli jsme sem novou podlahu, nemůžu se dočkat, až ji vyzkouším,“ uvedl přímo v tiskové konferenci Lewis Hamilton, čímž potvrdil přítomnost nového vylepšení, které by mohlo mít klíčový vliv na zlepšení výkonnosti vozu.
Pokud se podlaha skutečně objeví v prvním tréninku, pracovní program Scuderie se zaměří na její vyhodnocení a srovnání s předchozí verzí. Tým tak chce objektivně posoudit, jaký vliv má nová podlaha na výkon vozu a zda pomůže vyřešit problémy, které mají oba jezdci s nastavením. Zatímco Charles Leclerc si dokázal najít způsob, jak nastavit auto pro optimální vyvážení, Hamilton stále považuje vyvážení svého vozu za vzdálené ideálu.
„Kdyby to bylo pouze o aerodynamice nebo o dynamice vozu, měli bychom odpověď," dodal Hamilton a naznačil, že klíčové bude vyřešení dynamických problémů s vozem, především v oblasti odpružení, než budou implementována jakákoliv aerodynamická vylepšení.
Ve Ferrari však panují rozporné názory na to, zda je nový aerodynamický upgrade skutečně připraven k nasazení. Někteří členové týmu, včetně technického ředitele Loice Serreho a šéfa týmu Frederica Vasseura, zůstávají opatrní. I když simulace naznačují, že podlaha by mohla přinést zlepšení, stále panuje názor, že primární problém spočívá ve vyvážení vozu, a až poté by mělo být nasazeno jakékoliv aerodynamické vylepšení.
Oscar Piastri zazářil v Bahrajnu a vítězstvím v dramatickém závodě formule 1 zdramatizoval boj o titul – na týmového kolegu Landa Norrise ztrácí už jen tři body.
Po dominantním závodě v Japonsku prožívá zatím Max Verstappen v Bahrajnu nečekaný zlom – místo suverénního tempa čelil náhlému propadu formy a zcela jiné realitě.
Po zklamání v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu, kde Lando Norris skončil až na 6. místě, šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil plnou podporu svému jezdci.
Po vítězství v Bahrajnu přiznal Max Verstappen, že Red Bull momentálně ztrácí na McLaren zhruba půl sekundy na kolo a trápí se s vyvážením i přilnavostí vozu. Přesto zůstává klidný a místo paniky spoléhá na očekávaný balík vylepšení, který dorazí až v Imole.
Na přilbě legendy F1 Sira Jackieho Stewarta přibylo další slavné jméno, mezi podpisy, které ji zdobí, nechybí ani iniciály Michaela Schumachera. Unikátní helma, podepsaná řadou osobností motorsportu, půjde do dražby a výtěžek poputuje na dobročinné účely.
Lando Norris odstartuje do VC Bahrajnu 2025 až ze šesté příčky se ztrátou čtyř desetin na týmového kolegu Piastriho. Přiznal, že nerozumí tomu, proč z rychlého McLarenu MCL39 nedokáže dostat maximum.
George Russell a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizaci v podobě ztráty jednoho místa na startu za předčasný výjezd do boxů během červené vlajky v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu.
Zatímco Ferrari slavilo skvělý výkon Charlese Leclerca, Lewis Hamilton musel po kvalifikaci na okruhu v Bahrajnu spolknout hořkou pilulku – zajel až devátý nejrychlejší čas.
Max Verstappen odstartuje do Velké ceny Bahrajnu ze sedmé pozice. V kvalifikaci ho brzdily technické potíže, stěžoval si na špatný pocit z brzd a nedostatek přilnavosti, kvůli kterým nemohl zajet lepší čas.
Oscar Piastri si v dramatické kvalifikaci vyjel pole position pro Velkou cenu Bahrajnu, když ustál těsný tlak soupeřů v závěru. Přestože McLaren vypadal dominantně, finální souboj o čelo byl napínavější, než se čekalo.
Oscar Piastri dominoval třetímu tréninku na Grand Prix v Bahrajnu, když zajel čas 1:31.646. Tento výkon mu zajistil první místo, přičemž na druhého jezdce mimo tým McLaren měl náskok přes osm desetin sekundy.
Lando Norris vede před nedělní Velkou cenou Bahrajnu o 13 bodů před týmovým kolegou Oscarem Piastrim z McLarenu. Max Verstappen je jen o bod za Piastrim, což vytváří napjatý trojstranný souboj o titul, který začíná nabírat reálné kontury.