Velká cena Bahrajnu slibuje dramatický víkend. Max Verstappen po suverénním vítězství v Japonsku ztrácí v šampionátu jediný bod na lídra Landa Norrise. Zatímco Nizozemec znovu potvrzuje roli favorita, Lewis Hamilton se v barvách Ferrari dál trápí a jeho naděje na osmý titul rychle blednou. V Maranellu se navíc rozhořel spor o nasazení nového vylepšení vozu.
Max Verstappen, úřadující čtyřnásobný mistr světa, se vrací do čela boje o letošní titul. Poté, co ovládl Velkou cenu Japonska, se přiblížil Landu Norrisovi na jediný bod v celkovém pořadí jezdců.
Red Bull sice nezačal sezónu ideálně, ale výkon Verstappena v Suzuce rozptýlil pochybnosti o jeho formě a znovu potvrdil jeho ambice na pátý titul v řadě.
Na opačné straně pole se ocitl Lewis Hamilton, který po přestupu z Mercedesu do Ferrari zatím nenaplňuje vysoká očekávání. V průběžném pořadí mu patří až osmé místo a jeho sen o rekordním osmém titulu s legendární Scuderií se zatím rozplývá.
Ferrari se snaží situaci zvrátit a pro Velkou cenu Bahrajnu připravilo nový upgrade v podobě upravené podlahy vozu.
Podle italského deníku La Gazzetta dello Sport se však tým potýká s vnitřními rozpory. Inženýři a vedení nejsou jednotní v tom, zda inovaci nasadit již tento víkend.
Tým Ferrari stojí podle italského deníku před klíčovým rozhodnutím, zda nasadit novou verzi podlahy svého vozu SF-25 už o nadcházejícím víkendu při Velké ceně Bahrajnu.
Aerodynamické oddělení podle informací získaných z interních simulací považuje vylepšený díl za krok vpřed a je připravené jej použít, přestože je tento prvek součástí širšího balíku plánovaného až pro Velkou cenu Miami. Opatrnější jsou však šéf týmu Frédéric Vasseur a technický ředitel Loïc Serra, kteří zastávají názor, že problém vozu spočívá spíše ve špatném dynamickém vyvážení než v aerodynamice – a že dřívější nasazení novinky by mohlo ztížit její správné vyhodnocení.
Konečné rozhodnutí má padnout ve čtvrtek 10. dubna na základě detailní analýzy dat z Velké ceny Japonska, kde Ferrari opět zůstalo za očekáváním.
V úvahu se bere také možnost otestovat obě verze podlahy v rámci volného tréninku v Sakhiru, čímž by inženýři získali přímé srovnání a mohli lépe posoudit přínos upgradu. Nejednotný postoj uvnitř týmu tak odráží napětí mezi snahou o rychlé zlepšení výsledků a potřebou hlubšího pochopení současných problémů vozu.
Na rozhodnutí netrpělivě čekají hlavně oba jezdci – jak Hamilton, tak Charles Leclerc – kteří se snaží zlomit nepřesvědčivý začátek sezóny. Mezi jezdci navíc roste nervozita a frustrace, protože Hamilton má ambice v italské stáji získat další titul.
Velká cena Bahrajnu tak může být nejen klíčová pro Verstappenův útok na čelo šampionátu, ale i pro budoucí vývoj sezóny Ferrari, které hledá ztracenou stabilitu.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.