Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
Lewis Hamilton po Velké ceně Rakouska otevřeně kritizoval strategii týmu Ferrari, která mu podle jeho slov brání plně rozvinout svůj závodní potenciál. Přestože s Charlesem Leclercem odstartovali oba na stejných pneumatikách a po většinu závodu jeli bok po boku, Hamilton neskrýval zklamání nad tím, že mu tým v druhé polovině závodu nařídil kopírovat stejnou strategii jako jeho kolegovi. Podle něj měl dostatek sil zůstat na trati déle a zvolit jiný přístup, který by mohl přinést lepší výsledek.
Do cíle dojel na solidním čtvrtém místě, což bylo opět za Leclercem, který si připsal už čtvrté pódiové umístění v sezóně. Hamilton potvrdil, že s týmem o strategii hovořil nejen krátce po závodě, ale i před nadcházející Velkou cenou Velké Británie. Vyjádřil jasný postoj, že nechce být jezdcem, který slepě následuje takzvané optimální strategie a pouze potvrzuje startovní pozici. Jeho cílem je bojovat o každý možný kousek výkonu a vítězství.
Na domácí půdě v Silverstonu Hamilton popsal rozdíl mezi svým přístupem a rozhodnutím týmu. Ferrari zvolilo konzervativní taktiku, která jim zajistila třetí a čtvrté místo, aniž by přitom ohrozili vedoucí McLareny. Hamilton ale uvedl, že by raději zvolil jinou strategii než Leclerc, i kdyby to znamenalo větší riziko. Podle něj k tomu byla šance, protože v poslední části závodu nebyli pod tlakem aut za sebou.
Hamilton také vysvětlil, že v případě výjezdu safety caru by odlišná strategie mohla být velkou výhodou. Proto neviděl důvod, proč by oba vozy měly jet stejnou taktiku, která nevyužívá všechny dostupné možnosti. Přiznal, že se s týmem stále učí, jak lépe komunikovat a spolupracovat, ale z jeho slov je zřejmá frustrace z toho, že nemůže více prosadit své nápady a závodní instinkt.
I přes tyto problémy Ferrari podle Hamiltona díky vylepšením vozu udělalo viditelný krok vpřed. Je přesvědčený, že tým stále není na vrcholu svého potenciálu a že je potřeba vylepšit některé aspekty vozu a týmové práce. Hamilton doufá, že právě na Silverstonu, kde závodí před domácím publikem, se situace změní a on přeruší svou nelichotivou sérii třinácti závodů bez pódia.
Britský jezdec dodal, že se na nadcházející závod těší a chce ukázat, že stále patří mezi nejlepší. Statistiky ho sice nezajímají, ale přiznal, že by bylo skvělé tuto nepříznivou sérii prolomit právě v Británii. Věří, že s odvážnější strategií a lepším využitím vozu může Ferrari dosáhnout lepších výsledků a on sám vrátit své místo na stupních vítězů.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.