Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
Lewis Hamilton po Velké ceně Rakouska otevřeně kritizoval strategii týmu Ferrari, která mu podle jeho slov brání plně rozvinout svůj závodní potenciál. Přestože s Charlesem Leclercem odstartovali oba na stejných pneumatikách a po většinu závodu jeli bok po boku, Hamilton neskrýval zklamání nad tím, že mu tým v druhé polovině závodu nařídil kopírovat stejnou strategii jako jeho kolegovi. Podle něj měl dostatek sil zůstat na trati déle a zvolit jiný přístup, který by mohl přinést lepší výsledek.
Do cíle dojel na solidním čtvrtém místě, což bylo opět za Leclercem, který si připsal už čtvrté pódiové umístění v sezóně. Hamilton potvrdil, že s týmem o strategii hovořil nejen krátce po závodě, ale i před nadcházející Velkou cenou Velké Británie. Vyjádřil jasný postoj, že nechce být jezdcem, který slepě následuje takzvané optimální strategie a pouze potvrzuje startovní pozici. Jeho cílem je bojovat o každý možný kousek výkonu a vítězství.
Na domácí půdě v Silverstonu Hamilton popsal rozdíl mezi svým přístupem a rozhodnutím týmu. Ferrari zvolilo konzervativní taktiku, která jim zajistila třetí a čtvrté místo, aniž by přitom ohrozili vedoucí McLareny. Hamilton ale uvedl, že by raději zvolil jinou strategii než Leclerc, i kdyby to znamenalo větší riziko. Podle něj k tomu byla šance, protože v poslední části závodu nebyli pod tlakem aut za sebou.
Hamilton také vysvětlil, že v případě výjezdu safety caru by odlišná strategie mohla být velkou výhodou. Proto neviděl důvod, proč by oba vozy měly jet stejnou taktiku, která nevyužívá všechny dostupné možnosti. Přiznal, že se s týmem stále učí, jak lépe komunikovat a spolupracovat, ale z jeho slov je zřejmá frustrace z toho, že nemůže více prosadit své nápady a závodní instinkt.
I přes tyto problémy Ferrari podle Hamiltona díky vylepšením vozu udělalo viditelný krok vpřed. Je přesvědčený, že tým stále není na vrcholu svého potenciálu a že je potřeba vylepšit některé aspekty vozu a týmové práce. Hamilton doufá, že právě na Silverstonu, kde závodí před domácím publikem, se situace změní a on přeruší svou nelichotivou sérii třinácti závodů bez pódia.
Britský jezdec dodal, že se na nadcházející závod těší a chce ukázat, že stále patří mezi nejlepší. Statistiky ho sice nezajímají, ale přiznal, že by bylo skvělé tuto nepříznivou sérii prolomit právě v Británii. Věří, že s odvážnější strategií a lepším využitím vozu může Ferrari dosáhnout lepších výsledků a on sám vrátit své místo na stupních vítězů.
George Russell zatím nemá smlouvu pro sezonu 2026, což otevírá prostor spekulacím o jeho budoucnosti. Mercedes i sám jezdec možná vyčkávají na vývoj situace na přestupovém trhu.
Lewis Hamilton rozbouřil domácí tribuny už během prvního pátečního tréninku, když zajel nejrychlejší čas a jasně naznačil, že na Silverstonu hodlá hrát hlavní roli. V britském souboji s Landem Norrisem měl zatím navrch a fanoušci na okruhu tak dostali první důvod k naději na silný víkend domácích jezdců.
Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.