Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
Lewis Hamilton po Velké ceně Rakouska otevřeně kritizoval strategii týmu Ferrari, která mu podle jeho slov brání plně rozvinout svůj závodní potenciál. Přestože s Charlesem Leclercem odstartovali oba na stejných pneumatikách a po většinu závodu jeli bok po boku, Hamilton neskrýval zklamání nad tím, že mu tým v druhé polovině závodu nařídil kopírovat stejnou strategii jako jeho kolegovi. Podle něj měl dostatek sil zůstat na trati déle a zvolit jiný přístup, který by mohl přinést lepší výsledek.
Do cíle dojel na solidním čtvrtém místě, což bylo opět za Leclercem, který si připsal už čtvrté pódiové umístění v sezóně. Hamilton potvrdil, že s týmem o strategii hovořil nejen krátce po závodě, ale i před nadcházející Velkou cenou Velké Británie. Vyjádřil jasný postoj, že nechce být jezdcem, který slepě následuje takzvané optimální strategie a pouze potvrzuje startovní pozici. Jeho cílem je bojovat o každý možný kousek výkonu a vítězství.
Na domácí půdě v Silverstonu Hamilton popsal rozdíl mezi svým přístupem a rozhodnutím týmu. Ferrari zvolilo konzervativní taktiku, která jim zajistila třetí a čtvrté místo, aniž by přitom ohrozili vedoucí McLareny. Hamilton ale uvedl, že by raději zvolil jinou strategii než Leclerc, i kdyby to znamenalo větší riziko. Podle něj k tomu byla šance, protože v poslední části závodu nebyli pod tlakem aut za sebou.
Hamilton také vysvětlil, že v případě výjezdu safety caru by odlišná strategie mohla být velkou výhodou. Proto neviděl důvod, proč by oba vozy měly jet stejnou taktiku, která nevyužívá všechny dostupné možnosti. Přiznal, že se s týmem stále učí, jak lépe komunikovat a spolupracovat, ale z jeho slov je zřejmá frustrace z toho, že nemůže více prosadit své nápady a závodní instinkt.
I přes tyto problémy Ferrari podle Hamiltona díky vylepšením vozu udělalo viditelný krok vpřed. Je přesvědčený, že tým stále není na vrcholu svého potenciálu a že je potřeba vylepšit některé aspekty vozu a týmové práce. Hamilton doufá, že právě na Silverstonu, kde závodí před domácím publikem, se situace změní a on přeruší svou nelichotivou sérii třinácti závodů bez pódia.
Britský jezdec dodal, že se na nadcházející závod těší a chce ukázat, že stále patří mezi nejlepší. Statistiky ho sice nezajímají, ale přiznal, že by bylo skvělé tuto nepříznivou sérii prolomit právě v Británii. Věří, že s odvážnější strategií a lepším využitím vozu může Ferrari dosáhnout lepších výsledků a on sám vrátit své místo na stupních vítězů.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.
Lewis Hamilton zdůraznil, že přestup k Ferrari považuje stále za správné rozhodnutí, i když letošní rok pro něj není jednoduchý. V Kataru se vrátil k předchozím emotivním komentářům.
Lando Norris zdůraznil, že McLaren i po Las Vegas stále může riskovat a posouvat limity vozu, aby zůstal konkurenceschopný. Britský jezdec zároveň podtrhl, že tým je připraven bojovat až do konce sezony a využít každou příležitost k maximálnímu výkonu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vysvětlil okolnosti, které vedly k diskvalifikaci obou vozů týmu, a popsal, jak tým situaci zvládl. Zdůraznil také dopad incidentu na šance Landa Norrise a Oscara Piastriho v boji o titul.
Šéf týmu Cadillac Formula 1 Graeme Lowdon přinesl první dojmy z testu Sergia Péreze, který poprvé usedl do vozu budoucí jedenácté stáje šampionátu. Lowdon zhodnotil Pérezovu úvodní jízdu a naznačil, jaké poznatky si tým z tohoto testu odnesl pro další vývoj projektu.
Adrian Newey, ikonický konstruktér F1, od začátku příští sezony převezme roli šéfa týmu Aston Martin. Tento krok je součástí rozšíření jeho současné pozice jako hlavního technického partnera.
Sebastian Vettel upozorňuje, že současný šampion Max Verstappen má jednu „děsivou“ vlastnost, díky níž je pro soupeře obzvlášť nebezpečný. Podle něj by si Lando Norris i Oscar Piastri měli dávat pozor.
Lewis Hamilton pokračuje v náročném období u Ferrari, kdy jeho výsledky nedosahují očekávání a stále častěji se objevují pochybnosti o jeho schopnosti držet krok s nejlepšími. Po závodě v Las Vegas otevřeně přiznal svou nejistotu.
Z interního rádia Mercedesu z Velké ceny Las Vegas pronikly nečekané emoce týmu po rozhodnutí komisařů. Peter Bonnington při penalizaci Antonelliho otevřeně projevil své rozhořčení.
Yuki Tsunoda zažil v Las Vegas další náročný víkend, který jeho tým musel řešit různými úpravami vozu. Přesto se mu nepodařilo bodovat a stále hledá cestu, jak zlepšit své výsledky ve Formuli 1.
Max Verstappen se vrátil ke svým loňským slovům o Landu Norrisovi z Las Vegas a poskytl jim širší vysvětlení. Zdůraznil, že šlo spíše o reakci na okamžité okolnosti než o jakýkoli osobní spor mezi nimi.