Lewis Hamilton zkritizoval zpřísnění testů ohebnosti křídel, které podle něj stálo týmy spoustu peněz bez skutečného efektu.
Zpřísnění testů ohebnosti předních křídel, které FIA zavedla při Velké ceně Španělska, mělo podle mnohých přinést výrazné změny v rozložení sil. Některé týmy, zejména McLaren a Mercedes, totiž údajně využívaly maximální přípustnou pružnost ke zlepšení ovladatelnosti mezi rychlými a pomalými zatáčkami. Zásah Mezinárodní automobilové federace měl tento potenciální trik eliminovat.
Realita na trati však podle jezdců ukázala něco jiného. McLaren si v kvalifikaci připsal první řadu a Oscar Piastri dokonce získal pole position s náskokem tří desetin na Maxe Verstappena. Mercedes také nepůsobil dojmem, že by rigidnější konstrukce křídel výrazně ovlivnila jeho výkonnost.
Lewis Hamilton si nebral servítky a zhodnotil situaci s typickým nadhledem, ale i rozčarováním. „Vyvážení rozhodně není tak příjemné jako dřív,“ připustil sedminásobný mistr světa. „Ale žádný rozdíl to neudělalo, je to naprosté plýtvání penězi. Každý musel vyrobit nové křídlo, přitom se prakticky nic nezměnilo. Křídla se pořád ohýbají, jen o něco méně. Nedává to smysl.“
Hamilton také poznamenal, že změny nebyly při testování v simulátoru příliš znatelné, s výjimkou mírně zvýšené přetáčivosti ve vysokorychlostních zatáčkách. Podobný názor vyjádřil i Charles Leclerc, který zaznamenal menší rozdíl v chování Ferrari při rychlých průjezdech, přičemž dodal, že týmy jednoduše přesunuly vyvážení vozu na jiná aerodynamická místa. „Je to trochu náročnější na řízení, ale není to nic, co by mi vadilo,“ řekl Monačan.
Celý zásah FIA tak působí spíše rozpačitě, protože i přes vysoké náklady na nová řešení se podle prvních ohlasů jezdců výrazné změny ve výkonnosti šampionátu nekonají.
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.
Ferrari si z Kanady odvezlo další zklamání, když v porovnání s Mercedesem opět zaostalo a přibyly chyby ve strategii i přípravě. Kritiku nešetřil ani Nico Rosberg.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.