Lewis Hamilton zkritizoval zpřísnění testů ohebnosti křídel, které podle něj stálo týmy spoustu peněz bez skutečného efektu.
Zpřísnění testů ohebnosti předních křídel, které FIA zavedla při Velké ceně Španělska, mělo podle mnohých přinést výrazné změny v rozložení sil. Některé týmy, zejména McLaren a Mercedes, totiž údajně využívaly maximální přípustnou pružnost ke zlepšení ovladatelnosti mezi rychlými a pomalými zatáčkami. Zásah Mezinárodní automobilové federace měl tento potenciální trik eliminovat.
Realita na trati však podle jezdců ukázala něco jiného. McLaren si v kvalifikaci připsal první řadu a Oscar Piastri dokonce získal pole position s náskokem tří desetin na Maxe Verstappena. Mercedes také nepůsobil dojmem, že by rigidnější konstrukce křídel výrazně ovlivnila jeho výkonnost.
Lewis Hamilton si nebral servítky a zhodnotil situaci s typickým nadhledem, ale i rozčarováním. „Vyvážení rozhodně není tak příjemné jako dřív,“ připustil sedminásobný mistr světa. „Ale žádný rozdíl to neudělalo, je to naprosté plýtvání penězi. Každý musel vyrobit nové křídlo, přitom se prakticky nic nezměnilo. Křídla se pořád ohýbají, jen o něco méně. Nedává to smysl.“
Hamilton také poznamenal, že změny nebyly při testování v simulátoru příliš znatelné, s výjimkou mírně zvýšené přetáčivosti ve vysokorychlostních zatáčkách. Podobný názor vyjádřil i Charles Leclerc, který zaznamenal menší rozdíl v chování Ferrari při rychlých průjezdech, přičemž dodal, že týmy jednoduše přesunuly vyvážení vozu na jiná aerodynamická místa. „Je to trochu náročnější na řízení, ale není to nic, co by mi vadilo,“ řekl Monačan.
Celý zásah FIA tak působí spíše rozpačitě, protože i přes vysoké náklady na nová řešení se podle prvních ohlasů jezdců výrazné změny ve výkonnosti šampionátu nekonají.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.