Lewis Hamilton zkritizoval zpřísnění testů ohebnosti křídel, které podle něj stálo týmy spoustu peněz bez skutečného efektu.
Zpřísnění testů ohebnosti předních křídel, které FIA zavedla při Velké ceně Španělska, mělo podle mnohých přinést výrazné změny v rozložení sil. Některé týmy, zejména McLaren a Mercedes, totiž údajně využívaly maximální přípustnou pružnost ke zlepšení ovladatelnosti mezi rychlými a pomalými zatáčkami. Zásah Mezinárodní automobilové federace měl tento potenciální trik eliminovat.
Realita na trati však podle jezdců ukázala něco jiného. McLaren si v kvalifikaci připsal první řadu a Oscar Piastri dokonce získal pole position s náskokem tří desetin na Maxe Verstappena. Mercedes také nepůsobil dojmem, že by rigidnější konstrukce křídel výrazně ovlivnila jeho výkonnost.
Lewis Hamilton si nebral servítky a zhodnotil situaci s typickým nadhledem, ale i rozčarováním. „Vyvážení rozhodně není tak příjemné jako dřív,“ připustil sedminásobný mistr světa. „Ale žádný rozdíl to neudělalo, je to naprosté plýtvání penězi. Každý musel vyrobit nové křídlo, přitom se prakticky nic nezměnilo. Křídla se pořád ohýbají, jen o něco méně. Nedává to smysl.“
Hamilton také poznamenal, že změny nebyly při testování v simulátoru příliš znatelné, s výjimkou mírně zvýšené přetáčivosti ve vysokorychlostních zatáčkách. Podobný názor vyjádřil i Charles Leclerc, který zaznamenal menší rozdíl v chování Ferrari při rychlých průjezdech, přičemž dodal, že týmy jednoduše přesunuly vyvážení vozu na jiná aerodynamická místa. „Je to trochu náročnější na řízení, ale není to nic, co by mi vadilo,“ řekl Monačan.
Celý zásah FIA tak působí spíše rozpačitě, protože i přes vysoké náklady na nová řešení se podle prvních ohlasů jezdců výrazné změny ve výkonnosti šampionátu nekonají.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.