Fred Vasseur rychle uklidnil spekulace o bezpečnosti Hamiltonova vozu během závěru Velké ceny Singapuru. Zdůraznil, že vše bylo pod kontrolou a bez rizika.
Lewis Hamilton byl jedním ze tří jezdců, kteří na okruhu Marina Bay zvolili dvouzastávkovou strategii. Snažil se využít čerstvé měkké pneumatiky k dohnání Kimiho Antonelliho na šesté pozici.
Když se Brit přibližoval k jezdci Mercedesu, svěřil se svému závodnímu inženýrovi: „Ztrácím brzdy, kámo.“ Po pokynu Riccarda Adamiho, aby zpomalil a „plul“ závodem, Hamilton dodal: „Ztrácím hodně. Ztratil jsem brzdy, ztratil jsem levé přední.“
Situace se ještě zkomplikovala, když Hamiltona předjel týmový kolega Charles Leclerc. Brit měl potíže udržet vůz na trati a postupně dostával varování za překročení traťových limitů, zatímco se na jeho zadní křídlo dotahoval Fernando Alonso, původně třicet sekund za ním.
V 61. kole z celkových 62 Adami informoval Hamiltona, že náskok k pronásledovateli se postupně zmenšuje z 16 na 10, poté na 5 a nakonec na pouhé 2 sekundy. Když ho závodní inženýr varoval, aby nezkracoval zatáčky, Hamilton frustrovaně odvětil: „Ah! Nesnažím se zkracovat, kámo!“
Problémy však pokračovaly a jezdec byl upozorněn černobílou vlajkou, zatímco Fernando Alonso z Aston Martinu se na situaci evidentně rozčiloval. Hamilton na to reagoval ostře: „Nemůžu tomu uvěřit. Je bezpečné jezdit bez brzd? Minimálně pět sekund!“
Brit pokračoval ve své kritice a vyjádřil znepokojení nad bezpečností vozu: „Pro mě není možné jezdit, když auto není bezpečné. Někdy se mě snaží diskvalifikovat za chybějící zrcátko, a teď nemám brzdy a všechno je v pořádku? Pochybuju.“
Jeho obavy se nakonec potvrdily, když mu komisaři udělili pětisekundovou penalizaci. Podle jejich rozhodnutí problém s brzdami nebyl dostatečným důvodem k opuštění trati a porušení traťových limitů nebylo omluvitelné.
Situace vyvolala otázky ohledně bezpečnosti Ferrari SF-25. Šéf týmu Fred Vasseur však všechny spekulace odmítl a zdůraznil, že vůz byl bezpečný, protože Hamilton přizpůsobil tempo: „V Singapuru je obtížné udržet brzdy, když jste uprostřed pole. Co se týče bezpečnosti, vše bylo v pořádku. Lewis nejel naplno, byl 30 sekund pomalejší než obvykle.“
Vasseur zároveň připustil, že cílem nebylo jet pomalu, ale zajistit bezpečnost: „Cílem bylo být v bezpečí, ne jet o 30 sekund pomaleji.“
Nakonec dokončili závod Hamilton a jeho týmový kolega Charles Leclerc, který startoval ze sedmého místa, na osmé a šesté pozici. Vasseur přiznal, že problémy Ferrari se objevily téměř od začátku závodu: „Od druhého či třetího kola jsme museli jet stylem lift and coast, hledat správný brzdný bod a neustále upravovat nastavení vozu. Není snadné jet celý závod na hranici a přitom udržet tempo.“
Šéf Ferrari také uvedl, že celkové tempo týmu bylo ovlivněno neustálou snahou o správnou rovnováhu vozu: „Není to jen o zpomalování na konci rovinky. Musíte správně měnit brzdný bod a vyvážení vozu. Pořádně ztrácíte víc, než se zdá.“
Ferrari tak nadále zaostává za Mercedesem v Poháru konstruktérů o 27 bodů, přičemž Red Bull je už jen osm bodů od toho, aby Scuderii vytlačil z pódiových příček sezony 2025.
Během Velké ceny Singapuru došlo mezi Oscarem Piastrim a jeho týmovým kolegou Landem Norrisem k incidentu na prvním kole, který vyvolal napětí a diskusi o týmové férovosti. K situaci se vyjádřil také David Coulthard.
Fred Vasseur rychle uklidnil spekulace o bezpečnosti Hamiltonova vozu během závěru Velké ceny Singapuru. Zdůraznil, že vše bylo pod kontrolou a bez rizika.
Lewis Hamilton se po náročném týdnu a Velké ceně Singapuru obrátil na fanoušky s emotivním vzkazem.
Toto Wolff naznačil, že by rád viděl návrat Formule 1 do země, kde se naposledy závodilo v roce 2013. Podle šéfa Mercedesu by taková zastávka mohla být zajímavým zpestřením kalendáře a přinést nové výzvy pro týmy i jezdce.
Martin Brundle po závodě v Singapuru vyslal McLarenu varovný signál. Podle něj je konec sezony stále otevřenou hrou.
Mercedes se od začátku éry ground effect potýká s nevyzpytatelnou formou a vítězství George Russella v Singapuru otázky ohledně konzistence týmu jen prohloubilo.
Oscar Piastri označil „papaya rules“ McLarenu za jednoduchou zásadu pro bezpečnost jezdců, ale po Singapuru se jejich význam opět stal diskutovaným tématem.
Ferrari čelí náročnému období a výsledky posledních závodů naznačují, že tým z Maranella ztrácí tempo. Charles Leclerc se k aktuální situaci vyjádřil otevřeně.
Jenson Button byl po závodě v Singapuru překvapen rozhodnutím komisařů ohledně Lewise Hamiltona. Podle něj bylo neobvyklé, jak se situace vyřešila.
Fernando Alonso a Isack Hadjar na dráze předvedli nejaktivnější souboj závodu. Poté se ale souboj strhl i po závodě.
Fernando Alonso opět ukázal, proč ho fanoušci milují. Během Velké ceny Singapuru byl jeden z mála aktérů, který se staral o zábavu na dráze.
Velká cena Singapuru přinesla McLarenu nejen titul, ale i nové otázky ohledně vnitřní dynamiky týmu. Šéf McLarenu Andrea Stella se k celé situaci vyjádřil.