Tým Ferrari chystá klíčové technické novinky, které nasadí během nadcházejících Velkých cen Rakouska a Velké Británie, ve snaze zintenzivnit boj o čelo šampionátu.
Lewis Hamilton se před víkendem Velké ceny Rakouska vyjádřil k očekávaným technickým novinkám Ferrari s určitou dávkou opatrnosti. Přestože v Maranellu vládne pozitivní nálada a tým si od vylepšení slibuje určité posuny ve výkonu, sedminásobný šampion zdůrazňuje, že přínos nových komponent zatím zůstává nejasný.
„Jsem samozřejmě rád, že nějaký upgrade máme,“ řekl Hamilton médiím včetně Motorsport.com. „Je to vždycky vzrušující dostat nové díly a jsem opravdu vděčný všem, kteří tvrdě pracovali na tom, aby je připravili. Ale upřímně řečeno ještě nevíme, jaký efekt to skutečně bude mít. Není to ten typ dat, kdy přesně víme, kolik přítlaku přibylo. Takže doufejme, že to bude krok správným směrem, ale neočekáváme nějaký dramatický rozdíl. Přesto si držím palce, že to bude lepší, než čekáme.“
Ferrari plánuje představit dvě fáze nového balíku. Už tento víkend v Rakousku se objeví upravená podlaha, zatímco pro příští závod v Silverstonu tým chystá modifikace zadního zavěšení. Technické změny přicházejí v klíčové fázi sezony, kdy se každý zisk na výkonu může ukázat jako rozhodující.
Týmový šéf Scuderie Fred Vasseur přesto varuje před přehnanými očekáváními. V rozhovoru pro Sky Sports F1 připomněl, že současná generace vozů Formule 1 se blíží limitům technických regulí, informuje Motorsport.com. „Upřímně dnes už se bavíme spíš o setinách než o desetinách sekundy. A když auto nevyužijete naplno, ztrácíte právě ty desetiny. To se nám v minulosti stalo a nejsme jediní. U předchozích vylepšení jsme potřebovali jeden nebo dva závody, než jsme auto přizpůsobili novému nastavení.“
Vasseur zdůraznil, že klíčem k lepším výsledkům není jen samotný technický potenciál vozu, ale především práce s tím, co tým má k dispozici. „Chci, aby se tým soustředil více na samotné provedení než na to, co má auto na papíře. Ale ano, něco nového přineseme.“
První možnost otestovat novinky dostanou Lewis Hamilton a Charles Leclerc již zítra během úvodního tréninku, který začíná ve 12:30 britského času (13:30 místního). Teprve na trati se ukáže, zda Ferrari najde s novými díly směr, který by mohl znamenat skutečný krok vpřed.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.
Po zisku konstruktérského titulu 2025 v Singapuru varoval Andrea Stella z McLarenu, že teprve před nimi stojí skutečně nejtěžší zkouška.
Alex Palou u londýnského soudu promluvil o svém zklamání z jednání s McLarenem a Zakam Brownem. Jeho slova naznačují, že za původními sliby o Formuli 1 se skrývalo víc, než se zdálo.
Toto Wolff, který má bohaté zkušenosti s napětím mezi týmovými kolegy, poslal do Mclarenu varovný vzkaz.
Podle Flavia Briatoreho čeká Lewise Hamiltona u Ferrari zásadní zlom. Po náročném začátku působení u italské stáje naznačil, že v příštím roce by se mohlo odehrát něco, co všechno změní.
Bývalý závodník Formule E Sam Bird naznačil, že by Red Bull mohl uvažovat o nahrazení Yukiho Tsunody mladším talentem Isackem Hadjarem. Podle něj by takový krok mohl být logický pro optimalizaci jezdecké sestavy týmu.