Tým Ferrari chystá klíčové technické novinky, které nasadí během nadcházejících Velkých cen Rakouska a Velké Británie, ve snaze zintenzivnit boj o čelo šampionátu.
Lewis Hamilton se před víkendem Velké ceny Rakouska vyjádřil k očekávaným technickým novinkám Ferrari s určitou dávkou opatrnosti. Přestože v Maranellu vládne pozitivní nálada a tým si od vylepšení slibuje určité posuny ve výkonu, sedminásobný šampion zdůrazňuje, že přínos nových komponent zatím zůstává nejasný.
„Jsem samozřejmě rád, že nějaký upgrade máme,“ řekl Hamilton médiím včetně Motorsport.com. „Je to vždycky vzrušující dostat nové díly a jsem opravdu vděčný všem, kteří tvrdě pracovali na tom, aby je připravili. Ale upřímně řečeno ještě nevíme, jaký efekt to skutečně bude mít. Není to ten typ dat, kdy přesně víme, kolik přítlaku přibylo. Takže doufejme, že to bude krok správným směrem, ale neočekáváme nějaký dramatický rozdíl. Přesto si držím palce, že to bude lepší, než čekáme.“
Ferrari plánuje představit dvě fáze nového balíku. Už tento víkend v Rakousku se objeví upravená podlaha, zatímco pro příští závod v Silverstonu tým chystá modifikace zadního zavěšení. Technické změny přicházejí v klíčové fázi sezony, kdy se každý zisk na výkonu může ukázat jako rozhodující.
Týmový šéf Scuderie Fred Vasseur přesto varuje před přehnanými očekáváními. V rozhovoru pro Sky Sports F1 připomněl, že současná generace vozů Formule 1 se blíží limitům technických regulí, informuje Motorsport.com. „Upřímně dnes už se bavíme spíš o setinách než o desetinách sekundy. A když auto nevyužijete naplno, ztrácíte právě ty desetiny. To se nám v minulosti stalo a nejsme jediní. U předchozích vylepšení jsme potřebovali jeden nebo dva závody, než jsme auto přizpůsobili novému nastavení.“
Vasseur zdůraznil, že klíčem k lepším výsledkům není jen samotný technický potenciál vozu, ale především práce s tím, co tým má k dispozici. „Chci, aby se tým soustředil více na samotné provedení než na to, co má auto na papíře. Ale ano, něco nového přineseme.“
První možnost otestovat novinky dostanou Lewis Hamilton a Charles Leclerc již zítra během úvodního tréninku, který začíná ve 12:30 britského času (13:30 místního). Teprve na trati se ukáže, zda Ferrari najde s novými díly směr, který by mohl znamenat skutečný krok vpřed.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.