Tým Ferrari chystá klíčové technické novinky, které nasadí během nadcházejících Velkých cen Rakouska a Velké Británie, ve snaze zintenzivnit boj o čelo šampionátu.
Lewis Hamilton se před víkendem Velké ceny Rakouska vyjádřil k očekávaným technickým novinkám Ferrari s určitou dávkou opatrnosti. Přestože v Maranellu vládne pozitivní nálada a tým si od vylepšení slibuje určité posuny ve výkonu, sedminásobný šampion zdůrazňuje, že přínos nových komponent zatím zůstává nejasný.
„Jsem samozřejmě rád, že nějaký upgrade máme,“ řekl Hamilton médiím včetně Motorsport.com. „Je to vždycky vzrušující dostat nové díly a jsem opravdu vděčný všem, kteří tvrdě pracovali na tom, aby je připravili. Ale upřímně řečeno ještě nevíme, jaký efekt to skutečně bude mít. Není to ten typ dat, kdy přesně víme, kolik přítlaku přibylo. Takže doufejme, že to bude krok správným směrem, ale neočekáváme nějaký dramatický rozdíl. Přesto si držím palce, že to bude lepší, než čekáme.“
Ferrari plánuje představit dvě fáze nového balíku. Už tento víkend v Rakousku se objeví upravená podlaha, zatímco pro příští závod v Silverstonu tým chystá modifikace zadního zavěšení. Technické změny přicházejí v klíčové fázi sezony, kdy se každý zisk na výkonu může ukázat jako rozhodující.
Týmový šéf Scuderie Fred Vasseur přesto varuje před přehnanými očekáváními. V rozhovoru pro Sky Sports F1 připomněl, že současná generace vozů Formule 1 se blíží limitům technických regulí, informuje Motorsport.com. „Upřímně dnes už se bavíme spíš o setinách než o desetinách sekundy. A když auto nevyužijete naplno, ztrácíte právě ty desetiny. To se nám v minulosti stalo a nejsme jediní. U předchozích vylepšení jsme potřebovali jeden nebo dva závody, než jsme auto přizpůsobili novému nastavení.“
Vasseur zdůraznil, že klíčem k lepším výsledkům není jen samotný technický potenciál vozu, ale především práce s tím, co tým má k dispozici. „Chci, aby se tým soustředil více na samotné provedení než na to, co má auto na papíře. Ale ano, něco nového přineseme.“
První možnost otestovat novinky dostanou Lewis Hamilton a Charles Leclerc již zítra během úvodního tréninku, který začíná ve 12:30 britského času (13:30 místního). Teprve na trati se ukáže, zda Ferrari najde s novými díly směr, který by mohl znamenat skutečný krok vpřed.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.