Ferrari letos zažívá sezonu plnou výkyvů, kdy se střídají momenty naděje s frustracemi. Charles Leclerc i Lewis Hamilton čelí rozdílným osudům, ale oba se zatím marně snaží najít stabilní formu, která by italské stáji umožnila pravidelně bojovat na čele.
Lewis Hamilton zažívá náročný start své nové kapitoly ve Ferrari a dočkal se i kritiky z vlastních řad. Bývalý pilot Ferrari René Arnoux otevřeně řekl, že Hamiltonova věková hranice je dnes handicapem, který ho omezuje v boji na špici Formule 1.
Sedminásobný mistr světa zatím v červeném monopostu na klasické pódium nedosáhl. Přestože se radoval z vítězství v sobotním sprintu v Číně a několikrát ukázal solidní závodní tempo, v celkovém pořadí mu patří šesté místo a za týmovým kolegou Charlesem Leclercem zaostává o 25 bodů. Leclerc naopak už dokázal dojet na stupně vítězů v Saúdské Arábii, Monaku a ve Španělsku.
Charles Leclerc si od bývalého jezdce Ferrari René Arnouxe vysloužil uznání za svou bojovnost a nasazení. Podle Arnouxe dokáže Leclerc jezdit i přes problémy s vozem a doslova „plive krev“, jen aby byl rychlý, informuje RacingNews365. Vyzdvihl zejména jeho výkon v Monaku, kde se snažil tlačit na Landa Norrise, jenž ale odjel skvělý závod. V týmu Ferrari, který stále bojuje s nestabilitou letošního vozu SF-25, jsou takové výkony pro motivaci zásadní.
Mezi oběma jezdci se ale rýsuje jasný rozdíl. Zatímco Leclerc dokáže z vozu dostat maximum, Hamilton se stále snaží přizpůsobit novému týmu. Sám Brit několikrát zdůraznil, že rok 2025 bude pro něj obdobím, kdy se ve Ferrari chce naplno prosadit.
René Arnoux je však přesvědčený, že za Hamiltonovým zpožděním nejsou jen adaptace, ale i fyzické limity spojené s věkem. Podle něj je ve čtyřiceti velmi těžké zvládat atletickou náročnost, kterou dnešní formule vyžadují. Hamilton by podle něj potřeboval auto, které je jednoznačně rychlejší než ostatní, ale Ferrari v současné podobě takové není.
Letos je pro Hamiltona zkouškou nejen trpělivost, ale i fyzická výdrž a mentální odolnost. Navzdory pochybnostem o jeho schopnostech se stále otevírá otázka, zda jeho zkušenosti a touha po osmém titulu nepomohou v dalších závodech obrátit situaci ve svůj prospěch.
Ferrari letos zažívá sezonu plnou výkyvů, kdy se střídají momenty naděje s frustracemi. Charles Leclerc i Lewis Hamilton čelí rozdílným osudům, ale oba se zatím marně snaží najít stabilní formu, která by italské stáji umožnila pravidelně bojovat na čele.
Red Bull přiveze do Rakouska vylepšení vozu RB21, které by mělo posílit Verstappenovy šance v boji o titul. Další fáze upgradu se chystá už o týden později v Silverstonu.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.