Ferrari letos zažívá sezonu plnou výkyvů, kdy se střídají momenty naděje s frustracemi. Charles Leclerc i Lewis Hamilton čelí rozdílným osudům, ale oba se zatím marně snaží najít stabilní formu, která by italské stáji umožnila pravidelně bojovat na čele.
Lewis Hamilton zažívá náročný start své nové kapitoly ve Ferrari a dočkal se i kritiky z vlastních řad. Bývalý pilot Ferrari René Arnoux otevřeně řekl, že Hamiltonova věková hranice je dnes handicapem, který ho omezuje v boji na špici Formule 1.
Sedminásobný mistr světa zatím v červeném monopostu na klasické pódium nedosáhl. Přestože se radoval z vítězství v sobotním sprintu v Číně a několikrát ukázal solidní závodní tempo, v celkovém pořadí mu patří šesté místo a za týmovým kolegou Charlesem Leclercem zaostává o 25 bodů. Leclerc naopak už dokázal dojet na stupně vítězů v Saúdské Arábii, Monaku a ve Španělsku.
Charles Leclerc si od bývalého jezdce Ferrari René Arnouxe vysloužil uznání za svou bojovnost a nasazení. Podle Arnouxe dokáže Leclerc jezdit i přes problémy s vozem a doslova „plive krev“, jen aby byl rychlý, informuje RacingNews365. Vyzdvihl zejména jeho výkon v Monaku, kde se snažil tlačit na Landa Norrise, jenž ale odjel skvělý závod. V týmu Ferrari, který stále bojuje s nestabilitou letošního vozu SF-25, jsou takové výkony pro motivaci zásadní.
Mezi oběma jezdci se ale rýsuje jasný rozdíl. Zatímco Leclerc dokáže z vozu dostat maximum, Hamilton se stále snaží přizpůsobit novému týmu. Sám Brit několikrát zdůraznil, že rok 2025 bude pro něj obdobím, kdy se ve Ferrari chce naplno prosadit.
René Arnoux je však přesvědčený, že za Hamiltonovým zpožděním nejsou jen adaptace, ale i fyzické limity spojené s věkem. Podle něj je ve čtyřiceti velmi těžké zvládat atletickou náročnost, kterou dnešní formule vyžadují. Hamilton by podle něj potřeboval auto, které je jednoznačně rychlejší než ostatní, ale Ferrari v současné podobě takové není.
Letos je pro Hamiltona zkouškou nejen trpělivost, ale i fyzická výdrž a mentální odolnost. Navzdory pochybnostem o jeho schopnostech se stále otevírá otázka, zda jeho zkušenosti a touha po osmém titulu nepomohou v dalších závodech obrátit situaci ve svůj prospěch.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.