Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Zkušený komentátor Sky Sports F1, David Croft, označil nadcházející Velkou cenu Kanady za zásadní moment v Hamiltonově první sezóně s Ferrari, informuje PlanetF1. Britský pilot, který na okruhu v Montréalu slavil už sedm vítězství a má k trati silný vztah, bude hledat cestu zpět k formě, která mu zatím v rudých barvách uniká.
Navzdory zábleskům, jako bylo vítězství ve sprintu v Číně či solidní výkon v Imole, Hamilton zatím v nové éře u Ferrari za očekáváními spíše zaostává. Naplno se to ukázalo v Barceloně, kde dostal týmový pokyn pustit dopředu Charlese Leclerca – Monačan si následně dojel pro pódium, zatímco Hamilton dojel až šestý.
Po Velké ceně Španělska působil Lewis Hamilton velmi zklamaně. V rozhovoru po závodě naznačil, že problém je možná v něm samotném, ne v autě, a jeho chladný přístup vůči reportérce Sky F1 Rachel Brookes vyvolal otázky ohledně jeho psychické pohody. Ačkoliv se později omluvil, spekulace o možném konci jeho kariéry ve Formuli 1 se opět objevily.
Komentátor David Croft si ale myslí, že Hamilton zůstane i v roce 2026. „Lewis tu bude i příští rok. Nikam nejde,“ řekl v pořadu The F1 Show. Zároveň však upozornil, že pokud se Hamiltonovi nezadaří ani v Kanadě – na trati, kterou má velmi rád – může to být varovné znamení.
„Po tom, co předvedl v Číně, jsme doufali, že se s Ferrari konečně sžívá,“ dodal Croft. „Ale pokud se nezlepší ani v Montréalu, lidé se začnou znovu vážně ptát, co bude dál.“
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.