Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Zkušený komentátor Sky Sports F1, David Croft, označil nadcházející Velkou cenu Kanady za zásadní moment v Hamiltonově první sezóně s Ferrari, informuje PlanetF1. Britský pilot, který na okruhu v Montréalu slavil už sedm vítězství a má k trati silný vztah, bude hledat cestu zpět k formě, která mu zatím v rudých barvách uniká.
Navzdory zábleskům, jako bylo vítězství ve sprintu v Číně či solidní výkon v Imole, Hamilton zatím v nové éře u Ferrari za očekáváními spíše zaostává. Naplno se to ukázalo v Barceloně, kde dostal týmový pokyn pustit dopředu Charlese Leclerca – Monačan si následně dojel pro pódium, zatímco Hamilton dojel až šestý.
Po Velké ceně Španělska působil Lewis Hamilton velmi zklamaně. V rozhovoru po závodě naznačil, že problém je možná v něm samotném, ne v autě, a jeho chladný přístup vůči reportérce Sky F1 Rachel Brookes vyvolal otázky ohledně jeho psychické pohody. Ačkoliv se později omluvil, spekulace o možném konci jeho kariéry ve Formuli 1 se opět objevily.
Komentátor David Croft si ale myslí, že Hamilton zůstane i v roce 2026. „Lewis tu bude i příští rok. Nikam nejde,“ řekl v pořadu The F1 Show. Zároveň však upozornil, že pokud se Hamiltonovi nezadaří ani v Kanadě – na trati, kterou má velmi rád – může to být varovné znamení.
„Po tom, co předvedl v Číně, jsme doufali, že se s Ferrari konečně sžívá,“ dodal Croft. „Ale pokud se nezlepší ani v Montréalu, lidé se začnou znovu vážně ptát, co bude dál.“
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.