Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Francesco Cigarini, pamětník nejúspěšnější éry Ferrari po boku Michaela Schumachera, věří, že tým má v současnosti jedinečnou příležitost vrátit se na vrchol. Podle něj může Lewis Hamilton sehrát stejnou klíčovou roli jako kdysi Schumacher, ovšem pouze za předpokladu, že Ferrari začne plně důvěřovat jeho technickým podnětům. A právě tato důvěra by podle Cigariniho neprospěla jen britskému sedminásobnému šampionovi, ale také Charlesi Leclercovi.
Podle Cigariniho je pro Ferrari zásadní, aby Hamilton mohl určovat směr vývoje vozu, informuje PlanetF1. Zatímco Leclerc už v sezoně 2025 několikrát stanul na pódiu, Hamilton stále čeká na svůj první úspěch v červeném monopostu a na svého týmového kolegu ztrácí 66 bodů, přestože do Maranella přišel jako nejúspěšnější jezdec v historii F1.
Ferrari letos jako tým neprožívá úspěšnou sezonu. Místo plánovaného boje o titul se nyní potýká s reálnou hrozbou, že nevyhraje jediný závod. Ambiciózní cíle, které si tým stanovil na začátku roku, se tak postupně změnily v pouhé snahy minimalizovat škody a udržet si konkurenceschopnost.
Cigarini přitom velmi dobře ví, jak vypadá období skutečné dominance. Jako mechanik byl součástí zlaté éry Ferrari, kdy Michael Schumacher mezi lety 1999 a 2004 dovedl tým k šesti titulům konstruktérů v řadě. Podle Cigariniho tehdy mezi jezdcem a týmem panovala neochvějná důvěra. Jak sám říká, úspěch byl postavený na „naprosté důvěře mezi jezdcem a týmem“ a společné práci na jednom cíli.
K tehdejší atmosféře ve Ferrari patřilo i jednoduché pravidlo: „Každý nesl odpovědnost za svou roli, a když se prohrálo, prohráli všichni společně.“ Podle Cigariniho je tento princip dnes oslabený a Lewis Hamilton je tím, kdo by jej mohl pomoci do Maranella vrátit.
Hamilton je po Schumacherovi teprve druhým sedminásobným mistrem světa, který kdy startoval za Ferrari. Cigarini zdůrazňuje, že jeho zkušenosti mohou být pro tým mimořádně cenné. Připomíná, že „Hamilton přináší znalosti a úroveň organizace typickou pro britské týmy“, což by podle něj mohlo být přesně to, co Ferrari potřebuje k posunu vpřed.
Podle Cigariniho Ferrari udělalo správně, když Hamiltona angažovalo, ale skutečný přínos jeho příchodu se projeví jen tehdy, pokud tým opravdu vyslechne jeho připomínky. Varuje před chybou podceňovat jeho návrhy jen proto, že je v současnosti Leclerc rychlejší. Jak říká: „Pokud něco navrhne a nikdo ho neposlechne jen proto, že ‚Leclerc je rychlejší‘, vzniká bludný kruh. Jezdec pak necítí, že je součástí technického vedení.“
Cigarini zároveň připomíná, že rychlost na trati není jediným měřítkem jezdcových schopností. „Leclerc je velmi rychlý a je zvyklý jezdit na hraně. Hamilton je silný, ale potřebuje stabilnější auto. Pokud ho budete poslouchat, můžete se dlouhodobě zlepšovat.“ Podle něj bude potřeba podobné trpělivosti, jakou měl tým v začátcích Schumacherovy éry.
Nakonec dodává i jasné doporučení: „Plně bych Lewisovi věřil, i když mu dnes časomíra nepřeje. A Leclerc z toho bude také těžit.“ Je přesvědčen, že oba jezdci mohou společně růst, pokud Ferrari nastaví správné podmínky.
Hamiltonovy obrovské zkušenosti jsou podle Cigariniho jedním z jeho největších přínosů. A i když už možná nebude tím, kdo bude bojovat o každý titul, může pomoci postavit vůz, který to dokáže. V takovém případě by podle všeho právě Leclerc byl jezdcem, který na tomto vývoji vydělá nejvíce.
Lewis Hamilton tak má šanci zanechat ve Ferrari historickou stopu. Možná už nebude zaznamenávat vítězství v takové míře jako dříve, ale může se stát architektem nového úspěšného projektu. A pokud Ferrari přijme cestu, kterou Cigarini doporučuje, může být právě Hamilton klíčovou postavou při budování další vítězné éry Maranella.
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.