Rubens Barrichello varuje, že jezdit za Ferrari je mentálně nejtěžší výzva v celém šampionátu. Lewis Hamilton teď podle něj čelí tlaku, který zvládnou jen psychicky nejsilnější jezdci.
Rubens Barrichello, jeden z pamětníků zlaté éry Ferrari a bývalý týmový kolega Michaela Schumachera, se rozhodl otevřeně promluvit o tom, co pro jezdce znamená nosit slavný červený overal. A právě jeho slova nyní nabývají na významu ve světle aktuální situace Lewise Hamiltona, který se v roce 2025 připojil k Ferrari po více než dekádě v barvách Mercedesu.
Hamilton, držitel sedmi titulů mistra světa, z toho šesti právě s Mercedesem, vstoupil do Maranella s obrovským očekáváním veřejnosti i médií. Jenže úvodní měsíce ve Ferrari nejsou zdaleka jednoduché. Tým zatím nedokáže pravidelně bojovat o vítězství a sám Hamilton hledá cestu, jak se s novým prostředím sžít. Právě s tímto přechodem má Barrichello bohaté zkušenosti.
„Ze svého působení ve Ferrari mohu říct, že mentálně je to ten nejtěžší tým, za který můžete jezdit,“ přiznal Brazilec pro PokerScout, informuje RacingNews365.com. „Podporují vás fanatici, ale zároveň máte pocit, že tlak je na vás neustále. Lewis Hamilton už ten tlak cítí, protože ho i bez Ferrari všichni sledují. Všichni vědí, kdo je Sir Lewis. Je to obrovský nápor a v Itálii to rozhodně není jednoduché. Potřebujete velkou mentální sílu.“
Barrichello tak připomíná, že Ferrari není jen závodní tým. Je to instituce, která má v Itálii status téměř náboženský. Každý pilot, který usedne do červeného monopostu, nese na svých bedrech váhu historie, očekávání a oddanosti milionů tifosi.
Přesto ale Rubens neztrácí optimismus. I po dvaceti letech od odchodu má s Ferrari velmi vřelý vztah. „Dnes stále jezdím do Fiorana a chodím do restaurace Montana, kde jsem strávil šest let svého života. Je to úžasné. Lidé se ke mně chovají, jako bych tam závodil včera. Představte si, jaké to je pro současné piloty Ferrari,“ říká s úsměvem.
Barrichello však upozorňuje, že pohled zvenčí nevystihuje celý obraz. Zatímco mediální a fanouškovský tlak na jezdce Ferrari je obrovský, samotné zázemí týmu nabízí prostředí, které může být pro pilota mimořádně inspirující.
„Tlak ve Ferrari cítíte hlavně z okolí,“ popisuje Brazilec. „Ale když jste uvnitř týmu, trávili čas ve Fioranu, komunikovali s inženýry a analytiky, poznáte jinou stránku. To prostředí je fascinující. Technické zázemí je špičkové, člověk se tam má čím zabývat a je to opravdu zábavné.“
Podle něj je právě tento kontrast mezi vnějšími očekáváními a vnitřní atmosférou tím, co činí Ferrari tak jedinečným a zároveň náročným místem pro každého jezdce.
Hamilton tak podle Barrichella prochází zcela unikátní fází kariéry. Musí se poprat nejen se sportovními výzvami, ale i s duší Ferrari. A právě ta, jak ví každý, kdo kdy oblékl červenou kombinézu, nedává nic zadarmo.
Na Velké ceně Rakouska by měla být aktivována klauzule ve smlouvě Maxe Verstappena, která zajistí jeho setrvání u Red Bullu i pro rok 2026. Tým tak získá klíčovou jistotu před příchodem nové motorové éry, ve které bude nasazovat vlastní pohonné jednotky vyvíjené s Fordem.
Guenther Steiner letos nevěří, že Max Verstappen dokáže reálně ohrozit Oscara Piastriho a Landa Norrise z McLarenu v boji o titul mistra světa ve Formuli 1. Podle šéfa týmu Haas má McLaren v současné době lepší formu a silnější týmovou podporu než Verstappen.
Andy Cowell reagoval na slova Adriana Neweyho o „slabém“ technickém zázemí Aston Martinu s tím, že každá stáj má prostor pro zlepšení a výzvy jsou součástí vývoje.
Nová pravidla omezující flexibilitu předních křídel od španělské Grand Prix mohou výrazně ovlivnit výkonnost týmů ve Formuli 1, protože ohýbání křídel pomáhá zlepšit aerodynamickou rovnováhu a stabilitu vozu.
Ferrari překvapilo v Monaku silným výkonem, který předčil vlastní očekávání. V Maranellu teď doufají, že nová pravidla pro přední křídla v Barceloně přinesou zásadní posun.
Red Bull netrpělivě vyhlíží Velkou cenu Španělska, která zároveň přinese první zkoušku nové technické direktivy FIA zaměřené na pružná přední křídla. Helmut Marko doufá, že změna naruší výkonnostní vzestup McLarenu a vyrovná podmínky v boji na špici.
Velká cena Španělska nabídne v pátečních trénincích starty nováčků Ryo Hirakawy v Haasu a Victora Martinse u Williamsu. Oba jezdci využijí tuto příležitost k získání cenných zkušeností a splnění FIA kvóty nováčků.
Rubens Barrichello varuje, že jezdit za Ferrari je mentálně nejtěžší výzva v celém šampionátu. Lewis Hamilton teď podle něj čelí tlaku, který zvládnou jen psychicky nejsilnější jezdci.
Šéf motorového programu Audi F1 Mattia Binotto věří ve výkon svého motoru, ale varuje, že pravidla pro rok 2026 mohou přinést dominanci jiného týmu. „Nová pravidla mohou zásadně přerozdělit síly na startovním roštu,“ dodal.
Toto Wolff očekává, že Ferrari nejvíce vytěží ze změn pravidel ohledně flexibilních křídel, které vstoupí v platnost při Velké ceně Španělska. Podle něj mají Italové díky své rychlé reakci a inovacím šanci výrazně posílit svou konkurenceschopnost.
Alex Wurz, předseda GPDA a bývalý jezdec F1, navrhl tři úpravy trati v Monaku, které by mohly zvýšit šance na předjíždění bez ztráty jejího charakteru.
Jos Verstappen uvítal nové technické směrnice ohledně předního křídla, které vstupují v platnost o víkendu při Velké ceně Španělska v Barceloně.