Šéf motorového programu Audi F1 Mattia Binotto věří ve výkon svého motoru, ale varuje, že pravidla pro rok 2026 mohou přinést dominanci jiného týmu. „Nová pravidla mohou zásadně přerozdělit síly na startovním roštu,“ dodal.
Následujících dvanáct měsíců bude pro tým Sauber klíčových. Přípravy na příchod revolučních pravidel Formule 1 a transformace v tovární tým Audi představují zásadní výzvu. Audi převezme odpovědnost za vývoj motoru a šéf projektu Audi F1 Mattia Binotto upozorňuje, že jejich pohonná jednotka v roce 2026 zřejmě nebude nejlepší na startovním roštu, informuje Motorsport.com.
Nová pravidla mají za cíl zvýšit obratnost vozů a zatraktivnit samotné závody. Současně se zavádějí nové technické normy pro motory, které zvýší podíl elektrické energie během závodu a podpoří udržitelnost šampionátu. V roce 2026 vstoupí do F1 noví výrobci motorů – Audi a Ford ve spolupráci s Red Bullem, a v roce 2029 se připojí také Cadillac.
„Vývoj pohonných jednotek je mnohem složitější, než si diváci dokážou představit,“ vysvětluje Binotto, který má zkušenosti z Ferrari, kde se podílel na zvládnutí přechodu na hybridní éru v roce 2014. „Tentokrát vstupujeme do světa extrémně pokročilých technologií. Bude to mimořádně náročné a vyžádá si to zásadní změnu celého přístupu k vývoji motorů.“
Nová pravidla stanovují, že výkon bude rovnoměrně rozdělen mezi spalovací motor a elektrické komponenty. Systém MGU-H, který dosud rekuperoval tepelnou energii, bude odstraněn a všechny motory budou muset používat stoprocentně udržitelná paliva. Tyto změny představují výzvu pro všechny výrobce, včetně Audi.
„Jsme soustředění na sebe,“ říká Binotto. „Víme, že rok 2026 nebude okamžikem, kdy budeme nejlepší. Nečekáme, že budeme mít nejvýkonnější pohonnou jednotku, ale jsem přesvědčen, že jdeme správným směrem.“
Týmy si zároveň budou moci vybrat mezi různými typy paliv, například e-palivy nebo biopalivy. „Palivo se stane jedním z klíčových rozhodujících faktorů,“ dodává Binotto. Audi by mohlo mít výhodu díky zkušenostem mateřské společnosti Volkswagen, která skrze značku Porsche investuje do vývoje e-paliv včetně projektu v Chile.
Přesto Binotto připouští, že se objevují zvěsti o možné nadvládě jednoho z týmů, pravděpodobně Mercedesu. „V roce 2014 při přechodu na hybridní pohony dominoval Mercedes díky silnému motoru,“ připomíná. „Podobný scénář se může zopakovat a ostatní pak budou muset dohánět ztrátu.“
Zda se tato predikce naplní, ukáže až první závod sezony 2026. Pro tým Sauber ale půjde bezesporu o historický zlom – od posledního vítězství v roce 2008, tehdy pod značkou BMW, se s příchodem Audi otevírá nová kapitola, která může změnit budoucnost celého týmu i Formule 1 jako celku.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.