Carlos Sainz přišel o možnost usilovat o titul ve Formuli 1, když Ferrari oznámilo, že neprodlouží jeho smlouvu. Místo něj tým přivedl sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, což byla nabídka, kterou nemohli odmítnout, i když Sainz odváděl solidní práci.
Carlos Sainz odvedl skvělou práci při obnovování slávy Ferrari, ale přesto se mu nedostalo plné odměny za jeho úsilí.
Když se připojil v roce 2021, tým skončil až na šestém místě, což byl jejich nejhorší výsledek od roku 1980. V jeho posledním roce však Ferrari dosáhlo na pět vítězství a 22 pódií, což přispělo k celkovému zisku 652 bodů. Tým nakonec zaostal o pouhých 14 bodů za pozdějšími šampiony McLaren.
Tento těsný výsledek ukazuje na silné vyhlídky Ferrari pro rok 2025.
I když pravidla pro letošní vozy Formule 1 zůstávají stabilní, což vyhovuje týmům, které měly silný rok 2024, otázkou zůstává, zda nový člen týmu, Lewis Hamilton, dokáže posunout Ferrari na vyšší úroveň. Hamilton je nejúspěšnějším jezdcem v historii Formule 1, ale jeho slabší výkony v minulém roce vyvolaly obavy o jeho výkonnost vzhledem k věku 40 let.
V rozhovoru pro SoyMotor byl Carlos Sainz dotázán na letošní boj o titul. Sainz, který bude závodit za Williams po boku Alexe Albona, zůstane letos spíše divákem. "Nevím, kdo letos vyhraje šampionát," přiznal. "Myslím, že to bude mezi těmi prvními třemi, které jste řekl – Verstappen, Norris, Leclerc."
Sainz také uznal, že pokud Mercedes dodá vylepšený balíček, George Russell by mohl být dalším silným kandidátem na titul. "Pokud Mercedes udělá dobré auto, dal bych do něj i Russella. Myslím, že je na velmi dobré úrovni.
Kterýkoli z nich se letos může navzájem porazit," dodal. Zajímavé je, že Hamilton nebyl v jeho úvahách o hlavních uchazečích o titul zahrnut.
Damon Hill, mistr světa z roku 1996, tvrdí, že Lewis Hamilton má více přirozeného talentu než Max Verstappen. Podle Hilla však stále musí ukázat své vrozené schopnosti, zejména když se zdá, že se v současné generaci aut necítí zcela komfortně. Sainz dodává, že Hamilton potřebuje čas, aby se přizpůsobil Ferrari po 12 letech u Mercedesu, což znamená, že v roce 2021 porazil Leclerca o pouhých pět bodů.
Anthony Davidson rovněž vyzdvihuje Hamiltonovu zkušenost, kterou považuje za klíčovou, přičemž tvrdí, že v neděli je pravděpodobně lepší než Leclerc. Poukázal také na Hamiltonův vynikající management pneumatik, který by mu měl poskytnout výhodu nad jeho novým týmovým kolegou. I když se Hamilton v kvalifikaci v roce 2024 trápil, Davidson věří, že v závodech stále ukázal záblesky své nejlepší formy.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.