Carlos Sainz přišel o možnost usilovat o titul ve Formuli 1, když Ferrari oznámilo, že neprodlouží jeho smlouvu. Místo něj tým přivedl sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, což byla nabídka, kterou nemohli odmítnout, i když Sainz odváděl solidní práci.
Carlos Sainz odvedl skvělou práci při obnovování slávy Ferrari, ale přesto se mu nedostalo plné odměny za jeho úsilí.
Když se připojil v roce 2021, tým skončil až na šestém místě, což byl jejich nejhorší výsledek od roku 1980. V jeho posledním roce však Ferrari dosáhlo na pět vítězství a 22 pódií, což přispělo k celkovému zisku 652 bodů. Tým nakonec zaostal o pouhých 14 bodů za pozdějšími šampiony McLaren.
Tento těsný výsledek ukazuje na silné vyhlídky Ferrari pro rok 2025.
I když pravidla pro letošní vozy Formule 1 zůstávají stabilní, což vyhovuje týmům, které měly silný rok 2024, otázkou zůstává, zda nový člen týmu, Lewis Hamilton, dokáže posunout Ferrari na vyšší úroveň. Hamilton je nejúspěšnějším jezdcem v historii Formule 1, ale jeho slabší výkony v minulém roce vyvolaly obavy o jeho výkonnost vzhledem k věku 40 let.
V rozhovoru pro SoyMotor byl Carlos Sainz dotázán na letošní boj o titul. Sainz, který bude závodit za Williams po boku Alexe Albona, zůstane letos spíše divákem. "Nevím, kdo letos vyhraje šampionát," přiznal. "Myslím, že to bude mezi těmi prvními třemi, které jste řekl – Verstappen, Norris, Leclerc."
Sainz také uznal, že pokud Mercedes dodá vylepšený balíček, George Russell by mohl být dalším silným kandidátem na titul. "Pokud Mercedes udělá dobré auto, dal bych do něj i Russella. Myslím, že je na velmi dobré úrovni.
Kterýkoli z nich se letos může navzájem porazit," dodal. Zajímavé je, že Hamilton nebyl v jeho úvahách o hlavních uchazečích o titul zahrnut.
Damon Hill, mistr světa z roku 1996, tvrdí, že Lewis Hamilton má více přirozeného talentu než Max Verstappen. Podle Hilla však stále musí ukázat své vrozené schopnosti, zejména když se zdá, že se v současné generaci aut necítí zcela komfortně. Sainz dodává, že Hamilton potřebuje čas, aby se přizpůsobil Ferrari po 12 letech u Mercedesu, což znamená, že v roce 2021 porazil Leclerca o pouhých pět bodů.
Anthony Davidson rovněž vyzdvihuje Hamiltonovu zkušenost, kterou považuje za klíčovou, přičemž tvrdí, že v neděli je pravděpodobně lepší než Leclerc. Poukázal také na Hamiltonův vynikající management pneumatik, který by mu měl poskytnout výhodu nad jeho novým týmovým kolegou. I když se Hamilton v kvalifikaci v roce 2024 trápil, Davidson věří, že v závodech stále ukázal záblesky své nejlepší formy.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.
Oscar Piastri v Barceloně potvrzuje svou formu a navýšil vedení v šampionátu, zatímco Max Verstappen po penalizaci ztrácí body a klesá pořadím po incidentu s Russellem.
Lando Norris přiznal, že během posledního kola kvalifikace na Velkou cenu Španělska udělal chyby, které ho stály pole position. Díky tomu mohl jeho týmový kolega Oscar Piastri získat první místo na startovním roštu.
Lewis Hamilton zkritizoval zpřísnění testů ohebnosti křídel, které podle něj stálo týmy spoustu peněz bez skutečného efektu.
Max Verstappen se zastal Yukiho Tsunody a zdůraznil, že potíže nejsou vinou jezdce, ale náročného vozu. „Yuki rozhodně není žádné ořezávátko,“ uvedl a dodal: „Myslím, že to víc vypovídá o tom, jak těžké je auto, než o Yukim samotném.“
Nečekaná komplikace pro Aston Martin. Lance Stroll byl nucen odstoupit ze španělské Grand Prix kvůli bolestem pravé ruky a zápěstí. Tým tak přichází o jednoho ze svých jezdců.
Yuki Tsunoda se po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska ocitl na poslední, 20. pozici, což je o 17 míst za jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Japonský jezdec zůstal zaskočený a nepochopil, proč jeho monopost nedokázal držet krok s konkurencí.
Oscar Piastri v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska s kolem 1:11.546 porazil svého týmového kolegu Landa Norrise a získal pole position. McLareny dominovaly za horkých podmínek, Verstappen skončil třetí, přičemž Piastri takticky znemožnil Norrisovi využít vzduchový stín a potvrdil svou skvělou formu.
Nico Rosberg během tréninku v Barceloně vyzdvihl Verstappenovu výjimečnou schopnost zvládat dynamiku zatáček a kontrolovat auto tam, kde ostatní stále bojují s přilnavostí. Podle něj právě tato plynulost a rychlá adaptace na chování vozu dává Verstappenovi zásadní náskok před soupeři.
Lewis Hamilton odhalil, že páteční nezdar ve volném tréninku na Velkou cenu Španělska způsobil technický problém jeho monopostu SF-25, kvůli němuž přišel o přítlak. I přes frustraci z výkonu věří, že se Ferrari podaří vůz včas opravit a zbytek víkendu zvládne lépe.
Nico Rosberg podpořil kritická slova Lewise Hamiltona na adresu Ferrari SF-25 a potvrdil, že vůz je skutečně obtížně ovladatelný. Podle bývalého mistra světa tento problém výrazně limituje výkonnost týmu a je nezbytné jej co nejdříve vyřešit.