Už tomu jsou více jak tři roky, kdy Lewis Hamilton a Max Verstappen sváděli těsné souboje o titul ve Formuli 1.
Sezóna 2021 Formule 1 se zapsala do historie jako jeden z nejdramatičtějších soubojů o titul. Lewis Hamilton a Max Verstappen se na trati střetávali v nezapomenutelných soubojích, které vyvrcholily kontroverzním finále v Abú Zabí. Verstappen tehdy získal svůj první titul a od té doby přidal další tři. Hamilton od té doby vyhrál pouze dvě Grand Prix a nyní se připravuje na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari.
Damon Hill se na YouTube kanálu Lucase Stewarta vyjádřil k otázce přirozeného talentu mezi jezdci Formule 1. Když byl požádán, aby seřadil legendy Sennu, Schumachera, Hamiltona a Verstappena, Hill uznal, že jde o obtížný úkol. Nakonec však uvedl, že „naprostou rychlostí“ vynikal Ayrton Senna, zatímco „neuvěřitelný přirozený talent“ vidí u Lewise Hamiltona.
Také se vyjádřil k otázce přirozeného talentu Maxe Verstappena a jeho srovnání s dalšími legendami Formule 1. „Max má přirozený talent a velmi málo slabých míst,“ řekl jasně. Zároveň zdůraznil, že Verstappen se v mnohém podobá Michaelu Schumacherovi. „Michael byl někdo, koho si vybudoval sám. Myslím, že se prostě stal strojem, vítězným strojem díky tvrdé práci a znalostem, a to se dá říct i o Maxovi.“
Hill však dodal, že snaha a dřina byly klíčové u všech velkých jezdců. „Neříkám, že ostatní nepracovali tvrdě, pracovali tvrdě také.“
Sezóna 2025 Formule 1 slibuje návrat souboje mezi Lewisem Hamiltonem a Maxem Verstappenem na samotný vrchol. Red Bull sice v závěru loňského roku ztrácel, ale Verstappen si i tak došel pro svůj čtvrtý titul. Hamilton s Mercedesem sice čelil problémům, zejména v kvalifikaci, ale stále prokazoval svou extratřídu. V Abú Zabí předvedl skvělou záchrannou jízdu a v Las Vegas měl reálnou šanci na vítězství, nebýt chyby v kvalifikaci.
Ferrari vstupuje do nové sezóny jako potenciální favorit, což znamená, že Hamilton společně s Charlesem Leclercem mohou pravidelně vyzývat Verstappena.
K boji o čelo se navíc přidají i piloti McLarenu a George Russell. Pokud některý z týmů nenajde mezeru v pravidlech, čeká fanoušky mimořádně vyrovnaný ročník. Jakmile se však začne soustředit vývoj na rok 2026, může se dynamika ve startovním poli rychle změnit.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.