Lewis Hamilton si splnil sen, který nosil v srdci celý život – poprvé usedl do kokpitu vozu Ferrari F1 a zažil okamžik, na který nikdy nezapomene.
Lewis Hamilton před sezónou 2024 oznámil přestup do legendárního týmu Ferrari, kde podepsal lukrativní smlouvu s možností prodloužení do roku 2027. Stal se tak druhým sedminásobným šampionem po Michaelu Schumacherovi, který bude hájit barvy italské stáje.
Britský jezdec se v roce 2025 pokusí získat rekordní osmý titul, avšak tlak na jeho výkon bude obrovský, zejména po neuspokojivé sezóně 2024, kdy u Mercedesu zaznamenal nejhorší umístění v kariéře.
Přestup do Ferrari se pro Lewise Hamiltona zdá být tou správnou motivací, kterou potřeboval. Fanoušci si všimli jeho nadšení a pozitivní energie při setkání s novými kolegy v Maranellu.
Tento přestup je považován za jeden z největších v historii F1 a očekávání kolem Britova prvního závodu v červených barvách jsou obrovská, zejména po jeho prvních testech s italskou stájí.
Lewis Hamilton absolvoval svůj první test s Ferrari v monopostu SF-23 na soukromém okruhu Fiorano. Tento historický okamžik sledovala nejen jeho rodina, ale také tisíce fanoušků, jejichž nadšení vedlo starostu Maranella k vyhlášení výjimečného stavu kvůli dopravní situaci.
Přiznal, že ho při přípravě na test přemohly emoce. „Nemůžu tomu uvěřit,“ řekl ve videu Ferrari. „Včera jsem si tady zaběhl tři kola a při pohledu zpátky na dráhu jsem si říkal: ‚Oh můj bože.‘“
Prožil tak ve Fioranu silně emotivní chvíle. „Bylo to, jako by mě to zasáhlo ve vlnách. Byl to takový sen přijít sem a zažít tohle,“ popsal své pocity. Testování s Ferrari přirovnal k úplně novému začátku. „Jako by to byl první den v práci, první den ve škole!“ uvedl s nadšením.
Výjimečnost okamžiku pro něj podtrhla i přítomnost jeho nejbližších. „Je to úžasné, mám tu své rodiče, svého otce a své dvě mámy. Jo, byla to dlouhá, dlouhá, dlouhá cesta,“ dodal Hamilton, který si svůj přestup do legendárního týmu očividně naplno užívá.
Čtyřicetiletý Brit tak pokračuje v adaptaci na nové prostředí Ferrari, kdy absolvoval další testy na vozech Scuderie v Barceloně, včetně testování pneumatik Pirelli. Přestože během jednoho z jízd havaroval, celkově hodnotil své první zkušenosti pozitivně.
Čtyřicetiletý šampion čelí náročné výzvě – musí se sžít s novým týmem, odlišnou pohonnou jednotkou i jazykovou bariérou. Na rozdíl od Michaela Schumachera se Hamilton snaží rychle přijmout italskou kulturu, což dokázal i tím, že své nové kolegy v Maranellu oslovil v jejich mateřštině.
Přímý souboj s Charlesem Leclercem nebude snadný, ale Hamiltonův tým věří, že pokud Ferrari dodá konkurenceschopný monopost, může Brit dosáhnout nové úrovně výkonnosti. Šéfové stáje navíc očekávají, že v roce 2025 převezme roli jezdecké jedničky. Pokud se mu podaří najít správnou formu s modelem SF-25, bude jedním z hlavních vyzyvatelů Maxe Verstappena v boji o titul.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.