Lewis Hamilton si splnil sen, který nosil v srdci celý život – poprvé usedl do kokpitu vozu Ferrari F1 a zažil okamžik, na který nikdy nezapomene.
Lewis Hamilton před sezónou 2024 oznámil přestup do legendárního týmu Ferrari, kde podepsal lukrativní smlouvu s možností prodloužení do roku 2027. Stal se tak druhým sedminásobným šampionem po Michaelu Schumacherovi, který bude hájit barvy italské stáje.
Britský jezdec se v roce 2025 pokusí získat rekordní osmý titul, avšak tlak na jeho výkon bude obrovský, zejména po neuspokojivé sezóně 2024, kdy u Mercedesu zaznamenal nejhorší umístění v kariéře.
Přestup do Ferrari se pro Lewise Hamiltona zdá být tou správnou motivací, kterou potřeboval. Fanoušci si všimli jeho nadšení a pozitivní energie při setkání s novými kolegy v Maranellu.
Tento přestup je považován za jeden z největších v historii F1 a očekávání kolem Britova prvního závodu v červených barvách jsou obrovská, zejména po jeho prvních testech s italskou stájí.
Lewis Hamilton absolvoval svůj první test s Ferrari v monopostu SF-23 na soukromém okruhu Fiorano. Tento historický okamžik sledovala nejen jeho rodina, ale také tisíce fanoušků, jejichž nadšení vedlo starostu Maranella k vyhlášení výjimečného stavu kvůli dopravní situaci.
Přiznal, že ho při přípravě na test přemohly emoce. „Nemůžu tomu uvěřit,“ řekl ve videu Ferrari. „Včera jsem si tady zaběhl tři kola a při pohledu zpátky na dráhu jsem si říkal: ‚Oh můj bože.‘“
Prožil tak ve Fioranu silně emotivní chvíle. „Bylo to, jako by mě to zasáhlo ve vlnách. Byl to takový sen přijít sem a zažít tohle,“ popsal své pocity. Testování s Ferrari přirovnal k úplně novému začátku. „Jako by to byl první den v práci, první den ve škole!“ uvedl s nadšením.
Výjimečnost okamžiku pro něj podtrhla i přítomnost jeho nejbližších. „Je to úžasné, mám tu své rodiče, svého otce a své dvě mámy. Jo, byla to dlouhá, dlouhá, dlouhá cesta,“ dodal Hamilton, který si svůj přestup do legendárního týmu očividně naplno užívá.
Čtyřicetiletý Brit tak pokračuje v adaptaci na nové prostředí Ferrari, kdy absolvoval další testy na vozech Scuderie v Barceloně, včetně testování pneumatik Pirelli. Přestože během jednoho z jízd havaroval, celkově hodnotil své první zkušenosti pozitivně.
Čtyřicetiletý šampion čelí náročné výzvě – musí se sžít s novým týmem, odlišnou pohonnou jednotkou i jazykovou bariérou. Na rozdíl od Michaela Schumachera se Hamilton snaží rychle přijmout italskou kulturu, což dokázal i tím, že své nové kolegy v Maranellu oslovil v jejich mateřštině.
Přímý souboj s Charlesem Leclercem nebude snadný, ale Hamiltonův tým věří, že pokud Ferrari dodá konkurenceschopný monopost, může Brit dosáhnout nové úrovně výkonnosti. Šéfové stáje navíc očekávají, že v roce 2025 převezme roli jezdecké jedničky. Pokud se mu podaří najít správnou formu s modelem SF-25, bude jedním z hlavních vyzyvatelů Maxe Verstappena v boji o titul.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.