Fernando Alonso po smolném odstoupení v Monaku uvedl, že je ochoten přijímat letošní nezdary, pokud povedou k úspěchu v roce 2026. Zůstává motivovaný a věří, že právě tyto momenty jsou součástí cesty k budoucím vítězstvím.
Fernando Alonso zažil v Monaku smíšené pocity. V kvalifikaci obsadil sedmé místo, které se díky penalizaci Hamiltona posunulo na šesté. Naděje na první body sezóny však skončily v 36. kole, kdy mu selhal systém rekuperace energie (ERS) a musel ze závodu odstoupit. Porucha mu tak znemožnila získat cenné body, které by povzbudily jeho i celý tým.
Tento závod zároveň znamenal debut Adriana Neweyho s týmem Aston Martin. Slavný konstruktér má za úkol pomoci týmu v přípravě konkurenceschopnějšího vozu na příští sezónu. Neweyho příchod symbolizuje ambice Aston Martinu na zlepšení a boj o přední pozice v roce 2026, kdy se očekávají zásadní změny pravidel.
Alonso po závodě pro média otevřeně přiznal, že je ochoten akceptovat nezdary a odstoupení v této sezóně, pokud to znamená větší úspěchy v budoucnu. „Upřímně, budu rád, když to tak půjde celou sezónu a já příští rok vyhraju v Austrálii,“ řekl. Dodal, že mu nezáleží na tom, jestli letos získá osm bodů nebo dvaadvacet, protože to zásadně nezmění jeho cíle.
Zkušený Španěl, který nevyhrál závod od roku 2013, věří, že i přes minimální body a častá odstoupení je pro něj důležité soustředit se na přípravu na sezónu 2026. „S nadcházející změnou pravidel opravdu doufáme, že budeme kandidáty na šampionát. Proto jsem spokojený, že letos sbírám tyto odstoupení,“ prohlásil.
Navzdory těžkému začátku sezóny Alonso zdůraznil, že stále podává výkony na vysoké úrovni. „Jsem ve velmi dobré formě, víte,“ řekl. Přiznal však, že je vždy příjemné dosáhnout dobrého výsledku, který motivuje. „Když máte dobrý výsledek, usmějete se, jdete do posilovny a máte více motivace. Já zatím dobré zprávy nemám, takže musím pokračovat a podávat dobré výkony dál,“ dodal Alonso s odhodláním.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.