Fernando Alonso po smolném odstoupení v Monaku uvedl, že je ochoten přijímat letošní nezdary, pokud povedou k úspěchu v roce 2026. Zůstává motivovaný a věří, že právě tyto momenty jsou součástí cesty k budoucím vítězstvím.
Fernando Alonso zažil v Monaku smíšené pocity. V kvalifikaci obsadil sedmé místo, které se díky penalizaci Hamiltona posunulo na šesté. Naděje na první body sezóny však skončily v 36. kole, kdy mu selhal systém rekuperace energie (ERS) a musel ze závodu odstoupit. Porucha mu tak znemožnila získat cenné body, které by povzbudily jeho i celý tým.
Tento závod zároveň znamenal debut Adriana Neweyho s týmem Aston Martin. Slavný konstruktér má za úkol pomoci týmu v přípravě konkurenceschopnějšího vozu na příští sezónu. Neweyho příchod symbolizuje ambice Aston Martinu na zlepšení a boj o přední pozice v roce 2026, kdy se očekávají zásadní změny pravidel.
Alonso po závodě pro média otevřeně přiznal, že je ochoten akceptovat nezdary a odstoupení v této sezóně, pokud to znamená větší úspěchy v budoucnu. „Upřímně, budu rád, když to tak půjde celou sezónu a já příští rok vyhraju v Austrálii,“ řekl. Dodal, že mu nezáleží na tom, jestli letos získá osm bodů nebo dvaadvacet, protože to zásadně nezmění jeho cíle.
Zkušený Španěl, který nevyhrál závod od roku 2013, věří, že i přes minimální body a častá odstoupení je pro něj důležité soustředit se na přípravu na sezónu 2026. „S nadcházející změnou pravidel opravdu doufáme, že budeme kandidáty na šampionát. Proto jsem spokojený, že letos sbírám tyto odstoupení,“ prohlásil.
Navzdory těžkému začátku sezóny Alonso zdůraznil, že stále podává výkony na vysoké úrovni. „Jsem ve velmi dobré formě, víte,“ řekl. Přiznal však, že je vždy příjemné dosáhnout dobrého výsledku, který motivuje. „Když máte dobrý výsledek, usmějete se, jdete do posilovny a máte více motivace. Já zatím dobré zprávy nemám, takže musím pokračovat a podávat dobré výkony dál,“ dodal Alonso s odhodláním.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.