Fernando Alonso po smolném odstoupení v Monaku uvedl, že je ochoten přijímat letošní nezdary, pokud povedou k úspěchu v roce 2026. Zůstává motivovaný a věří, že právě tyto momenty jsou součástí cesty k budoucím vítězstvím.
Fernando Alonso zažil v Monaku smíšené pocity. V kvalifikaci obsadil sedmé místo, které se díky penalizaci Hamiltona posunulo na šesté. Naděje na první body sezóny však skončily v 36. kole, kdy mu selhal systém rekuperace energie (ERS) a musel ze závodu odstoupit. Porucha mu tak znemožnila získat cenné body, které by povzbudily jeho i celý tým.
Tento závod zároveň znamenal debut Adriana Neweyho s týmem Aston Martin. Slavný konstruktér má za úkol pomoci týmu v přípravě konkurenceschopnějšího vozu na příští sezónu. Neweyho příchod symbolizuje ambice Aston Martinu na zlepšení a boj o přední pozice v roce 2026, kdy se očekávají zásadní změny pravidel.
Alonso po závodě pro média otevřeně přiznal, že je ochoten akceptovat nezdary a odstoupení v této sezóně, pokud to znamená větší úspěchy v budoucnu. „Upřímně, budu rád, když to tak půjde celou sezónu a já příští rok vyhraju v Austrálii,“ řekl. Dodal, že mu nezáleží na tom, jestli letos získá osm bodů nebo dvaadvacet, protože to zásadně nezmění jeho cíle.
Zkušený Španěl, který nevyhrál závod od roku 2013, věří, že i přes minimální body a častá odstoupení je pro něj důležité soustředit se na přípravu na sezónu 2026. „S nadcházející změnou pravidel opravdu doufáme, že budeme kandidáty na šampionát. Proto jsem spokojený, že letos sbírám tyto odstoupení,“ prohlásil.
Navzdory těžkému začátku sezóny Alonso zdůraznil, že stále podává výkony na vysoké úrovni. „Jsem ve velmi dobré formě, víte,“ řekl. Přiznal však, že je vždy příjemné dosáhnout dobrého výsledku, který motivuje. „Když máte dobrý výsledek, usmějete se, jdete do posilovny a máte více motivace. Já zatím dobré zprávy nemám, takže musím pokračovat a podávat dobré výkony dál,“ dodal Alonso s odhodláním.
Red Bull netrpělivě vyhlíží Velkou cenu Španělska, která zároveň přinese první zkoušku nové technické direktivy FIA zaměřené na pružná přední křídla. Helmut Marko doufá, že změna naruší výkonnostní vzestup McLarenu a vyrovná podmínky v boji na špici.
Velká cena Španělska nabídne v pátečních trénincích starty nováčků Ryo Hirakawy v Haasu a Victora Martinse u Williamsu. Oba jezdci využijí tuto příležitost k získání cenných zkušeností a splnění FIA kvóty nováčků.
Rubens Barrichello varuje, že jezdit za Ferrari je mentálně nejtěžší výzva v celém šampionátu. Lewis Hamilton teď podle něj čelí tlaku, který zvládnou jen psychicky nejsilnější jezdci.
Šéf motorového programu Audi F1 Mattia Binotto věří ve výkon svého motoru, ale varuje, že pravidla pro rok 2026 mohou přinést dominanci jiného týmu. „Nová pravidla mohou zásadně přerozdělit síly na startovním roštu,“ dodal.
Toto Wolff očekává, že Ferrari nejvíce vytěží ze změn pravidel ohledně flexibilních křídel, které vstoupí v platnost při Velké ceně Španělska. Podle něj mají Italové díky své rychlé reakci a inovacím šanci výrazně posílit svou konkurenceschopnost.
Alex Wurz, předseda GPDA a bývalý jezdec F1, navrhl tři úpravy trati v Monaku, které by mohly zvýšit šance na předjíždění bez ztráty jejího charakteru.
Jos Verstappen uvítal nové technické směrnice ohledně předního křídla, které vstupují v platnost o víkendu při Velké ceně Španělska v Barceloně.
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Monaka, přestože dlouho uvízl za pomalejším Verstappenem, který oddaloval svůj druhý pit stop. Brit přesto udržel koncentraci a dočkal se zaslouženého vítězství.
Fernando Alonso se stal ambasadorem okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya a dále tak posiluje své pouto s domácí tratí, kde poprvé závodil ve Formuli 1.
Pierre Gasly obvinil týmového kolegu Yukiho Tsunodu z nehody v Monaku, která ukončila jeho závod, a tvrdí, že Cunoda změnil směr jízdy při brzdění. Incident podle něj odhaluje nejen nebezpečný manévr, ale i rostoucí napětí uvnitř týmu RB.
Lewis Hamilton skončil v Monaku pátý, což bylo dobré, ale podle šéfa McLarenu Andrey Stelly mohl dosáhnout ještě lepšího výsledku. Při ideálním průběhu závodu mohl bojovat o stupně vítězů. Výkon ukazuje, že McLaren a Hamilton mají potenciál být silnější, než naznačuje aktuální pořadí.
Fernando Alonso po smolném odstoupení v Monaku uvedl, že je ochoten přijímat letošní nezdary, pokud povedou k úspěchu v roce 2026. Zůstává motivovaný a věří, že právě tyto momenty jsou součástí cesty k budoucím vítězstvím.