Po dominantním závodě v Japonsku prožívá zatím Max Verstappen v Bahrajnu nečekaný zlom – místo suverénního tempa čelil náhlému propadu formy a zcela jiné realitě.
Max Verstappen zajel v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu až sedmý nejrychlejší čas, Yuki Tsunoda odstartuje z desátého místa.
Red Bull čelí vážnému výkonnostnímu poklesu, který odhalují nejen výsledky, ale i technická data. Podle expertů je RB21 extrémně náročný na přesnost, což pilotům ztěžuje práci.
Zatímco ještě v Japonsku Verstappen dominoval, v Bahrajnu přišla realita – vůz funguje jen ve velmi úzkém "provozním okně". Jakmile z něj piloti vybočí, ztrácí kontrolu nad přilnavostí, především na zadní nápravě. Nedotáčivost v zatáčkách navíc narušuje plynulost průjezdu, což bylo vidět především v druhém a třetím sektoru. Verstappen byl v rádiové komunikaci slyšet frustrovaně, když v Q1 zablokoval přední kola už v první zatáčce.
Podle sektorových dat měl nizozemský jezdec silný první úsek díky maximální rychlosti, ale poté nestačil – zejména v technických pasážích mezi zatáčkami 5 až 7, kde Piastri dokázal přidat plyn dřív a držet stabilitu. Verstappen zaostal za pole position o 0,582 sekundy, což je jeho největší ztráta v letošní sezóně.
Na druhé straně garáže Yuki Tsunoda poprvé v sezóně postoupil do Q3, ale jeho výkon v rozhodující části kvalifikace zůstal za očekáváním. Nedokázal zrychlit oproti Q2 a jeho ideální čas na kolo zaostal i za jezdci Alpinu nebo Sainzem ve Williamsu. Ztrácel především v zatáčkách 5 až 7, kde Verstappen dokázal držet vyšší rychlost, a také v zatáčkách 10 a 13.
RB21 podle expertů kopíruje určité prvky z Mercedesu z roku 2022, ale podobně jako tehdy W13 působí nestabilně a nepředvídatelně. Max Verstappen má s vývojem Red Bullů bohaté zkušenosti, ale i jemu činí současné nastavení potíže. Od jezdce, který sedí ve voze teprve druhý víkend, jako Tsunoda, nelze očekávat stejnou míru adaptace.
V závodě bude klíčová strategie – Red Bull loni v Bahrajnu zvolil odlišný přístup se dvěma měkkými a jedním tvrdým stintem. Letos to však bude mnohem složitější. Verstappen se i přes slabší kvalifikaci nevzdává, zatímco pro Tsunodu může být nedělní závod šancí získat sebedůvěru a konečně prolomit úvodní nejistotu sezóny.
Většina týmů Formule 1 představila pro Grand Prix USA speciální lakování, která slibují vizuálně atraktivní podívanou.
Ve středu se v Londýně nečekaně setkali tři nejvlivnější osobnosti F1, což vzbudilo pozornost a překvapení mezi fanoušky i odborníky motorsportu.
Mercedes po několika měsících spekulací konečně oznámil, kdo bude tvořit jejich jezdeckou dvojici v revolučním roce 2026.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.