Po dominantním závodě v Japonsku prožívá zatím Max Verstappen v Bahrajnu nečekaný zlom – místo suverénního tempa čelil náhlému propadu formy a zcela jiné realitě.
Max Verstappen zajel v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu až sedmý nejrychlejší čas, Yuki Tsunoda odstartuje z desátého místa.
Red Bull čelí vážnému výkonnostnímu poklesu, který odhalují nejen výsledky, ale i technická data. Podle expertů je RB21 extrémně náročný na přesnost, což pilotům ztěžuje práci.
Zatímco ještě v Japonsku Verstappen dominoval, v Bahrajnu přišla realita – vůz funguje jen ve velmi úzkém "provozním okně". Jakmile z něj piloti vybočí, ztrácí kontrolu nad přilnavostí, především na zadní nápravě. Nedotáčivost v zatáčkách navíc narušuje plynulost průjezdu, což bylo vidět především v druhém a třetím sektoru. Verstappen byl v rádiové komunikaci slyšet frustrovaně, když v Q1 zablokoval přední kola už v první zatáčce.
Podle sektorových dat měl nizozemský jezdec silný první úsek díky maximální rychlosti, ale poté nestačil – zejména v technických pasážích mezi zatáčkami 5 až 7, kde Piastri dokázal přidat plyn dřív a držet stabilitu. Verstappen zaostal za pole position o 0,582 sekundy, což je jeho největší ztráta v letošní sezóně.
Na druhé straně garáže Yuki Tsunoda poprvé v sezóně postoupil do Q3, ale jeho výkon v rozhodující části kvalifikace zůstal za očekáváním. Nedokázal zrychlit oproti Q2 a jeho ideální čas na kolo zaostal i za jezdci Alpinu nebo Sainzem ve Williamsu. Ztrácel především v zatáčkách 5 až 7, kde Verstappen dokázal držet vyšší rychlost, a také v zatáčkách 10 a 13.
RB21 podle expertů kopíruje určité prvky z Mercedesu z roku 2022, ale podobně jako tehdy W13 působí nestabilně a nepředvídatelně. Max Verstappen má s vývojem Red Bullů bohaté zkušenosti, ale i jemu činí současné nastavení potíže. Od jezdce, který sedí ve voze teprve druhý víkend, jako Tsunoda, nelze očekávat stejnou míru adaptace.
V závodě bude klíčová strategie – Red Bull loni v Bahrajnu zvolil odlišný přístup se dvěma měkkými a jedním tvrdým stintem. Letos to však bude mnohem složitější. Verstappen se i přes slabší kvalifikaci nevzdává, zatímco pro Tsunodu může být nedělní závod šancí získat sebedůvěru a konečně prolomit úvodní nejistotu sezóny.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.