Po dominantním závodě v Japonsku prožívá zatím Max Verstappen v Bahrajnu nečekaný zlom – místo suverénního tempa čelil náhlému propadu formy a zcela jiné realitě.
Max Verstappen zajel v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu až sedmý nejrychlejší čas, Yuki Tsunoda odstartuje z desátého místa.
Red Bull čelí vážnému výkonnostnímu poklesu, který odhalují nejen výsledky, ale i technická data. Podle expertů je RB21 extrémně náročný na přesnost, což pilotům ztěžuje práci.
Zatímco ještě v Japonsku Verstappen dominoval, v Bahrajnu přišla realita – vůz funguje jen ve velmi úzkém "provozním okně". Jakmile z něj piloti vybočí, ztrácí kontrolu nad přilnavostí, především na zadní nápravě. Nedotáčivost v zatáčkách navíc narušuje plynulost průjezdu, což bylo vidět především v druhém a třetím sektoru. Verstappen byl v rádiové komunikaci slyšet frustrovaně, když v Q1 zablokoval přední kola už v první zatáčce.
Podle sektorových dat měl nizozemský jezdec silný první úsek díky maximální rychlosti, ale poté nestačil – zejména v technických pasážích mezi zatáčkami 5 až 7, kde Piastri dokázal přidat plyn dřív a držet stabilitu. Verstappen zaostal za pole position o 0,582 sekundy, což je jeho největší ztráta v letošní sezóně.
Na druhé straně garáže Yuki Tsunoda poprvé v sezóně postoupil do Q3, ale jeho výkon v rozhodující části kvalifikace zůstal za očekáváním. Nedokázal zrychlit oproti Q2 a jeho ideální čas na kolo zaostal i za jezdci Alpinu nebo Sainzem ve Williamsu. Ztrácel především v zatáčkách 5 až 7, kde Verstappen dokázal držet vyšší rychlost, a také v zatáčkách 10 a 13.
RB21 podle expertů kopíruje určité prvky z Mercedesu z roku 2022, ale podobně jako tehdy W13 působí nestabilně a nepředvídatelně. Max Verstappen má s vývojem Red Bullů bohaté zkušenosti, ale i jemu činí současné nastavení potíže. Od jezdce, který sedí ve voze teprve druhý víkend, jako Tsunoda, nelze očekávat stejnou míru adaptace.
V závodě bude klíčová strategie – Red Bull loni v Bahrajnu zvolil odlišný přístup se dvěma měkkými a jedním tvrdým stintem. Letos to však bude mnohem složitější. Verstappen se i přes slabší kvalifikaci nevzdává, zatímco pro Tsunodu může být nedělní závod šancí získat sebedůvěru a konečně prolomit úvodní nejistotu sezóny.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.