Russell vstoupil do víkendu na Red Bull Ringu ve velkém stylu, po vítězství v úvodním tréninku ukázal, že Kanada nebyla jen jednorázový záblesk.
George Russell navázal na své vítězství z Kanady vítězným vstupem do víkendu v Rakousku. V úvodním volném tréninku na Red Bull Ringu zajel nejrychlejší čas 1:05.542 a o 65 tisícin sekundy tak překonal Maxe Verstappena, který byl jeho nejbližším soupeřem. Mercedes tak potvrdil, že jeho forma z Montrealu nebyla náhodná.
Trénink ovlivnilo počasí. V závěru hodinové jízdy hlásil Russell drobné přeháňky, které společně s hustým provozem na krátké trati znemožnily jezdcům další zlepšení časů. Brit tak zůstal na špici tabulky až do konce.
Třetí nejrychlejší byl Oscar Piastri, aktuální lídr šampionátu, který se tentokrát musel obejít bez týmového kolegy Landa Norrise na trati. Norris přenechal svůj McLaren irskému nováčkovi Alexi Dunnemu, jenž si odbyl svůj premiérový trénink ve Formuli 1. Vedoucí muž šampionátu F2 se blýskl skvělým výkonem a obsadil čtvrtou příčku jen o 69 tisícin za Piastrim.
Po skončení tréninku zazněla v rádiu z jeho vozu upřímná slova: „Chci strašně moc poděkovat za to, že jste mi splnili dětský sen. Je to určitě nejlepší den mého života, díky i Landovi za důvěru, že mi auto svěřil.“
Druhým nováčkem ve volném tréninku byl Dino Beganović, který nahradil Charlese Leclerca ve Ferrari. Pro italskou stáj to byl ale další nevydařený trénink – Beganović skončil až osmnáctý, předčil pouze Estebana Ocona a Olivera Bearmana s Haasy.
Lewis Hamilton kvůli technickým problémům s převodovkou nedostal prostor ukázat plný potenciál a skončil až devátý. Potíže měl i Fernando Alonso, který po nevydařeném výjezdovém kole přetáhl limit svých měkkých pneumatik a roztočil svůj Aston Martin v poslední zatáčce. „Tohle bylo snad nejhorší out-lap, jaké jsme mohli udělat,“ komentoval frustrovaný Španěl situaci do rádia.
Naopak pozitivní výkon předvedl Pierre Gasly, který dostal Alpine na páté místo. Šestý byl Gabriel Bortoleto se Sauberem, který zaujal svou rychlostí. Za nimi následovali Alex Albon, Carlos Sainz, Hamilton a desítku nejlepších uzavřel Isack Hadjar.
1. George Russell - Mercedes - 1:05.542
2. Max Verstappen - Red Bull - +0.065
3. Oscar Piastri - McLaren - +0.155
4. Alexander Dunne - McLaren - +0.224
5. Pierre Gasly - Alpine - +0.238
6. Gabriel Bortoleto - Kick Sauber - +0.332
7. Alexander Albon - Williams - +0.404
8. Carlos Sainz - Williams - +0.475
9. Lewis Hamilton - Ferrari - +0.557
10. Isack Hadjar - Racing Bulls - +0.568
11. Kimi Antonelli - Mercedes - +0.588
12. Nico Hülkenberg - Kick Sauber - +0.598
13. Lance Stroll - Aston Martin - +0.618
14. Fernando Alonso - Aston Martin - +0.628
15. Liam Lawson - Racing Bulls - +0.647
16. Franco Colapinto - Alpine - +0.704
17. Yuki Tsunoda - Red Bull - +0.720
18. Dino Beganovic - Ferrari - +0.827
19. Esteban Ocon - Haas - +0.968
20. Oliver Bearman - Haas - +1.196
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.