Po třech odjetých velkých cenách se Liam Lawson znovu aklimatizoval v týmu Racing Bulls. Podle slov Novozélanďana i jeho francouzského týmového kolegy se mladý jezdec rychle zorientoval a je zpět ve své formě.
Liam Lawson se po přechodu zpět do Racing Bulls po epizodě u Red Bullu rychle dostal do tempa. Podle jeho týmového kolegy Isacka Hadjara probíhá adaptace bez zádrhelů a výkony v Saúdské Arábii to jen potvrdily.
Novozélanďan se v kvalifikaci vůbec poprvé letos dostal před Hadjara. Rozdíl byl minimální, o desetinu v Q1 a přes dvě desetiny v Q2. V závodě sice dojel jedenáctý, ale penalizace za kontroverzní manévr mimo trať s Jackem Doohanem ho posunula za Fernanda Alonsa.
„Tento víkend byl opravdu rychlý. V kvalifikaci dokázal z auta vytáhnout maximum,“ uvedl Hadjar. „Cítím, že mě teď začíná skutečně tlačit, stejně jako předtím Yuki."
Lawson zvolil stejnou strategii jako většina jezdců, tedy medium-hard pneumatiky, ale podle svých slov mu nepřinesla očekávané výsledky. „Celý závod jsme strávili předjížděním. Ke konci jsem šlapal naplno, snažil se vytvořit desetisekundový náskok na Fernanda, ale nakonec to stejně nebylo na body,“ řekl.
Přesto ale souhlasí s Hadjarem, že se v týmu z Faenzy opět cítí jako doma. „Tohle bylo zatím naše nejrychlejší vystoupení. Škoda, že to nestačilo. Ale ano, myslím, že už jsem zpátky ve hře.“
Zatímco Lawson bojoval marně o bodované pozice, Hadjar se po nepovedeném startu sezóny v Austrálii dočkal první desítky. Po tvrdém úvodu na tvrdé směsi přešel na měkčí směs, ale závěrečných deset kol strávil v DRS vlaku za Sainzem a Albonem.
„Byl to perfektní závod, ale získat jen jeden bod je trochu kruté,“ přiznal dvacetiletý Francouz. „Jakmile jsem po zastávce zjistil, že přede mnou jsou dva Williamsy, věděl jsem, že mám problém.“
Hadjar zároveň podtrhl, že ho ani vypadnutí v Melbourne nevyvedlo z rovnováhy: „Je to prostě o lásce k závodění. Nic mě nemůže zlomit, protože tenhle sport miluju a chci v něm odevzdat všechno.“
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.