Po třech odjetých velkých cenách se Liam Lawson znovu aklimatizoval v týmu Racing Bulls. Podle slov Novozélanďana i jeho francouzského týmového kolegy se mladý jezdec rychle zorientoval a je zpět ve své formě.
Liam Lawson se po přechodu zpět do Racing Bulls po epizodě u Red Bullu rychle dostal do tempa. Podle jeho týmového kolegy Isacka Hadjara probíhá adaptace bez zádrhelů a výkony v Saúdské Arábii to jen potvrdily.
Novozélanďan se v kvalifikaci vůbec poprvé letos dostal před Hadjara. Rozdíl byl minimální, o desetinu v Q1 a přes dvě desetiny v Q2. V závodě sice dojel jedenáctý, ale penalizace za kontroverzní manévr mimo trať s Jackem Doohanem ho posunula za Fernanda Alonsa.
„Tento víkend byl opravdu rychlý. V kvalifikaci dokázal z auta vytáhnout maximum,“ uvedl Hadjar. „Cítím, že mě teď začíná skutečně tlačit, stejně jako předtím Yuki."
Lawson zvolil stejnou strategii jako většina jezdců, tedy medium-hard pneumatiky, ale podle svých slov mu nepřinesla očekávané výsledky. „Celý závod jsme strávili předjížděním. Ke konci jsem šlapal naplno, snažil se vytvořit desetisekundový náskok na Fernanda, ale nakonec to stejně nebylo na body,“ řekl.
Přesto ale souhlasí s Hadjarem, že se v týmu z Faenzy opět cítí jako doma. „Tohle bylo zatím naše nejrychlejší vystoupení. Škoda, že to nestačilo. Ale ano, myslím, že už jsem zpátky ve hře.“
Zatímco Lawson bojoval marně o bodované pozice, Hadjar se po nepovedeném startu sezóny v Austrálii dočkal první desítky. Po tvrdém úvodu na tvrdé směsi přešel na měkčí směs, ale závěrečných deset kol strávil v DRS vlaku za Sainzem a Albonem.
„Byl to perfektní závod, ale získat jen jeden bod je trochu kruté,“ přiznal dvacetiletý Francouz. „Jakmile jsem po zastávce zjistil, že přede mnou jsou dva Williamsy, věděl jsem, že mám problém.“
Hadjar zároveň podtrhl, že ho ani vypadnutí v Melbourne nevyvedlo z rovnováhy: „Je to prostě o lásce k závodění. Nic mě nemůže zlomit, protože tenhle sport miluju a chci v něm odevzdat všechno.“
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.