Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Po Velké ceně Saúdské Arábie se pozornost fanoušků i expertů upřela na kontroverzní moment z úvodního kola. Max Verstappen se totiž dostal před Oscara Piastriho mimo trať a od komisařů si za to vysloužil pětisekundový trest. Nizozemský jezdec trval na tom, že byl vytlačen a měl mít nárok na prostor. Spor se rychle rozšířil napříč paddockem, a právě k němu se vyjádřil i Helmut Marko, poradce Red Bullu pro motorsport.com.
„Za mě to byl běžný závodní incident,“ řekl Marko bez váhání. „Když se podíváte na závody F2, tohle se tam stalo třikrát nebo čtyřikrát. Jediný, kdo dostal varování, byl Luke Browning. Nikdo nedostal pět sekund. A tady to byla první zatáčka prvního kola.“
Tým podle něj zvažoval, zda pozici raději nevrátit. Nakonec ale rozhodli, že větší šance přijdou při zastávkách v boxech a skrze provoz na trati. „Předjíždění bylo téměř nemožné. Věřili jsme, že máme víc šancí, když zůstaneme na trati,“ vysvětlil.
Marko přitom přiznává, že tento moment podle něj Verstappena stál vítězství. „Ano. Max měl rychlost, a pozitivní je, že jsme neměli žádné problémy s degradací pneumatik,“ dodal. Verstappen sám po závodě volil spíš stručnější odpovědi, ale jeho frustrace byla očividná.
K překvapení týmu ale nebyl celkový výkon auta během závodu špatný – naopak. A to přesto, že samotný Verstappen po kvalifikaci naznačoval, že tempo na jedno kolo je silnější než to závodní. „Byli jsme příjemně překvapeni, jak na střední směsi, tak na tvrdé,“ hodnotí Marko.
Red Bull přivezl do Džiddy první vlnu vylepšení, další mají následovat v Miami a Imole. „Oproti Bahrajnu jsme udělali velký krok kupředu, ale pomohla nám i trať, rychlé zatáčky nám sedí. Auto se teď chová předvídatelněji a funguje ve širším rozsahu podmínek,“ poznamenal Marko. Cílem je, aby do Imoly měli dostatečnou rychlost, která umožní boj s McLarenem o vítězství.
Poradce Red Bullu se vyjádřil i k výkonu Júkiho Cunody, který měl smůlu při kontaktu s Pierrem Gaslym. „Závodní incident. Měl na body, ale tohle je závodění,“ konstatoval suše. Cunodův víkend ale hodnotí pozitivně, i když připouští, že v trénincích mu ještě pár desetin chybí a v kvalifikaci má tendenci vůz přetlačovat. „Je na dobré cestě. Potřebujeme, aby pod tlakem dokázal odvést to, co umí,“ dodal.
Racing Bulls jako druhý tým Red Bullu podle Marka rovněž ukázali solidní formu, i když mladík Isack Hadjar nemohl využít rychlosti kvůli nemožnosti předjíždět. „Dokud jsou auta na podobných pneumatikách, není šance. Ale tým odvedl dobrou práci,“ uzavřel.
Nadcházející závod v Miami tak bude další zkouškou, Red Bull věří, že i v teplejším prostředí dokáže být konkurenceschopný. „Závod se nepojede v největším vedru, a výkon se tam může projevit jinak. Určitě máme důvod k optimismu,“ uzavírá Helmut Marko.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.