Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Po Velké ceně Saúdské Arábie se pozornost fanoušků i expertů upřela na kontroverzní moment z úvodního kola. Max Verstappen se totiž dostal před Oscara Piastriho mimo trať a od komisařů si za to vysloužil pětisekundový trest. Nizozemský jezdec trval na tom, že byl vytlačen a měl mít nárok na prostor. Spor se rychle rozšířil napříč paddockem, a právě k němu se vyjádřil i Helmut Marko, poradce Red Bullu pro motorsport.com.
„Za mě to byl běžný závodní incident,“ řekl Marko bez váhání. „Když se podíváte na závody F2, tohle se tam stalo třikrát nebo čtyřikrát. Jediný, kdo dostal varování, byl Luke Browning. Nikdo nedostal pět sekund. A tady to byla první zatáčka prvního kola.“
Tým podle něj zvažoval, zda pozici raději nevrátit. Nakonec ale rozhodli, že větší šance přijdou při zastávkách v boxech a skrze provoz na trati. „Předjíždění bylo téměř nemožné. Věřili jsme, že máme víc šancí, když zůstaneme na trati,“ vysvětlil.
Marko přitom přiznává, že tento moment podle něj Verstappena stál vítězství. „Ano. Max měl rychlost, a pozitivní je, že jsme neměli žádné problémy s degradací pneumatik,“ dodal. Verstappen sám po závodě volil spíš stručnější odpovědi, ale jeho frustrace byla očividná.
K překvapení týmu ale nebyl celkový výkon auta během závodu špatný – naopak. A to přesto, že samotný Verstappen po kvalifikaci naznačoval, že tempo na jedno kolo je silnější než to závodní. „Byli jsme příjemně překvapeni, jak na střední směsi, tak na tvrdé,“ hodnotí Marko.
Red Bull přivezl do Džiddy první vlnu vylepšení, další mají následovat v Miami a Imole. „Oproti Bahrajnu jsme udělali velký krok kupředu, ale pomohla nám i trať, rychlé zatáčky nám sedí. Auto se teď chová předvídatelněji a funguje ve širším rozsahu podmínek,“ poznamenal Marko. Cílem je, aby do Imoly měli dostatečnou rychlost, která umožní boj s McLarenem o vítězství.
Poradce Red Bullu se vyjádřil i k výkonu Júkiho Cunody, který měl smůlu při kontaktu s Pierrem Gaslym. „Závodní incident. Měl na body, ale tohle je závodění,“ konstatoval suše. Cunodův víkend ale hodnotí pozitivně, i když připouští, že v trénincích mu ještě pár desetin chybí a v kvalifikaci má tendenci vůz přetlačovat. „Je na dobré cestě. Potřebujeme, aby pod tlakem dokázal odvést to, co umí,“ dodal.
Racing Bulls jako druhý tým Red Bullu podle Marka rovněž ukázali solidní formu, i když mladík Isack Hadjar nemohl využít rychlosti kvůli nemožnosti předjíždět. „Dokud jsou auta na podobných pneumatikách, není šance. Ale tým odvedl dobrou práci,“ uzavřel.
Nadcházející závod v Miami tak bude další zkouškou, Red Bull věří, že i v teplejším prostředí dokáže být konkurenceschopný. „Závod se nepojede v největším vedru, a výkon se tam může projevit jinak. Určitě máme důvod k optimismu,“ uzavírá Helmut Marko.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.