Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Po Velké ceně Saúdské Arábie se pozornost fanoušků i expertů upřela na kontroverzní moment z úvodního kola. Max Verstappen se totiž dostal před Oscara Piastriho mimo trať a od komisařů si za to vysloužil pětisekundový trest. Nizozemský jezdec trval na tom, že byl vytlačen a měl mít nárok na prostor. Spor se rychle rozšířil napříč paddockem, a právě k němu se vyjádřil i Helmut Marko, poradce Red Bullu pro motorsport.com.
„Za mě to byl běžný závodní incident,“ řekl Marko bez váhání. „Když se podíváte na závody F2, tohle se tam stalo třikrát nebo čtyřikrát. Jediný, kdo dostal varování, byl Luke Browning. Nikdo nedostal pět sekund. A tady to byla první zatáčka prvního kola.“
Tým podle něj zvažoval, zda pozici raději nevrátit. Nakonec ale rozhodli, že větší šance přijdou při zastávkách v boxech a skrze provoz na trati. „Předjíždění bylo téměř nemožné. Věřili jsme, že máme víc šancí, když zůstaneme na trati,“ vysvětlil.
Marko přitom přiznává, že tento moment podle něj Verstappena stál vítězství. „Ano. Max měl rychlost, a pozitivní je, že jsme neměli žádné problémy s degradací pneumatik,“ dodal. Verstappen sám po závodě volil spíš stručnější odpovědi, ale jeho frustrace byla očividná.
K překvapení týmu ale nebyl celkový výkon auta během závodu špatný – naopak. A to přesto, že samotný Verstappen po kvalifikaci naznačoval, že tempo na jedno kolo je silnější než to závodní. „Byli jsme příjemně překvapeni, jak na střední směsi, tak na tvrdé,“ hodnotí Marko.
Red Bull přivezl do Džiddy první vlnu vylepšení, další mají následovat v Miami a Imole. „Oproti Bahrajnu jsme udělali velký krok kupředu, ale pomohla nám i trať, rychlé zatáčky nám sedí. Auto se teď chová předvídatelněji a funguje ve širším rozsahu podmínek,“ poznamenal Marko. Cílem je, aby do Imoly měli dostatečnou rychlost, která umožní boj s McLarenem o vítězství.
Poradce Red Bullu se vyjádřil i k výkonu Júkiho Cunody, který měl smůlu při kontaktu s Pierrem Gaslym. „Závodní incident. Měl na body, ale tohle je závodění,“ konstatoval suše. Cunodův víkend ale hodnotí pozitivně, i když připouští, že v trénincích mu ještě pár desetin chybí a v kvalifikaci má tendenci vůz přetlačovat. „Je na dobré cestě. Potřebujeme, aby pod tlakem dokázal odvést to, co umí,“ dodal.
Racing Bulls jako druhý tým Red Bullu podle Marka rovněž ukázali solidní formu, i když mladík Isack Hadjar nemohl využít rychlosti kvůli nemožnosti předjíždět. „Dokud jsou auta na podobných pneumatikách, není šance. Ale tým odvedl dobrou práci,“ uzavřel.
Nadcházející závod v Miami tak bude další zkouškou, Red Bull věří, že i v teplejším prostředí dokáže být konkurenceschopný. „Závod se nepojede v největším vedru, a výkon se tam může projevit jinak. Určitě máme důvod k optimismu,“ uzavírá Helmut Marko.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.