Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
V F1 je těžké někoho překvapit, ale Max Verstappen to většinou dokáže. Důkazem je Velká cena Nizozemska, kde ačkoliv jeho tým ztrácí, on stále ukazuje, že je pilot, na kterého se nesmí zapomínat.
V Nizozemsku se Verstappen postavil na start s vědomím, že McLaren je momentálně silnější. Ale on se nenechal zaskočit. V prvním kole se odvážně vrhl na vnější stranu zatáčky a předjel Landa Norrise. I když se Norris později dostal zpět, Verstappen si tímto manévrem zajistil místo mezi třemi nejlepšími.
Nový šéf týmu Laurent Mekies nešetřil slovy chvály. „Říkám vám, na boxové zídce v prvním kole, ačkoli s ním pracujeme každý den, nás stále udivilo, co dokázal,“ řekl Mekies, informuje Autosport.
Tento manévr nebyl ojedinělý. Mekies ho přirovnal k sprintovému závodu ve Spa, kde Verstappen podobným způsobem zaskočil Oscara Piastriho. „Je to trochu jako ve Spa, když se dostal na startu sprintu před McLaren. Věděl, že má jen jednu šanci. Věděl, že je to teď. A dal do toho všechno. A stále nás nechává bez slov, když to vidíte. Takže velká gratulace,“ dodal Mekies.
Během závodu v nizozemském Zandvoortu se Max Verstappen setkává s obrovským tlakem, protože se na něj soustředí veškerá pozornost fanoušků. Tyto okolnosti ho však nezatěžují, naopak, zdá se, že ho posilují. Jak řekl šéf týmu Laurent Mekies: „Když se podíváme na Maxe a na to, jak zvládá svůj domácí závod, se vší tou pozorností a tlakem, stále vidíte, že je velmi, velmi klidný.“
Mekies vysvětlil, že Verstappen přistupuje k závodům s promyšlenou strategií, což mu pomáhá zůstat klidný. „Má velmi dobře strukturovaný způsob, jak k víkendu přistupovat. Z tohoto pohledu to nebylo hektičtější, ani pro něj, ani pro tým, jak doufám. Jen jsme dostali dobrou energii od fanoušků,“ řekl Mekies. A právě tato klidná energie se přenáší na celý tým, což jim pomáhá pracovat efektivně i pod tlakem.
Přestože Max Verstappen skončil druhý jen díky mechanické poruše vozu Landa Norrise, jeho výkon ukázal, že tituly nezískal pouze díky nejrychlejšímu autu. Je to jasný důkaz, že i když Red Bull momentálně nemá nejrychlejší vůz na roštu, má v kokpitu pilota, který dokáže překonat očekávání.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.