Lando Norris o interním fungování McLarenu. Po VC Číny zdůraznil, že týmová dynamika je bez problémů a rivalita s Piastrim prospívá výkonnosti.
Lando Norris se na tiskových konferencích nebojí detailních a obsáhlých odpovědí, které často přesahují rámec původní otázky, na rozdíl od stručnějších vyjádření jeho soupeřů. Zejména při tématech týkajících se McLarenu jde do hloubky, což potvrdil i po Velké ceně Číny, kde pečlivě vysvětloval, že vztahy v týmu mezi ním a Oscarem Piastrim fungují bez problémů.
„Mohli jsme svobodně závodit,“ ujistil Lando. „Neměl jsem tempo, abych dohnal Oscara, který jel skvěle a dnešní vítězství si zasloužil.“
„To samé platí i pro víkend v Austrálii. Každý mluví o těch dvou kolech, kdy jsme drželi pozice, ale po zbytek závodu jsme měli volnost bojovat. Jsem si jistý, že dříve nebo později dojde na nějaké těsnější souboje. Myslím, že oba jsme nadšení – možná i trochu nervózní – a jsem si jistý, že se těší i celý tým. Jsme připraveni,“ hlásí Norris odhodlaně.
Zároveň zdůrazňuje, že v McLarenu vítají interní rivalitu, která podle něj prospívá výkonnosti celého týmu. Srovnává to se situací v Red Bullu, kde je jasná výkonnostní nerovnováha mezi jezdci. Podle něj je pro pokrok týmu lepší, když oba piloti tlačí jeden druhého kupředu.
„I když spolupracujeme, trávíme spolu čas a užíváme si to, oba se snažíme porazit toho druhého a dokázat, že jsme lepší,“ přiznává Norris. „Je to nevyhnutelné a nemusíme to nijak skrývat.“
„Jsme dva soupeři, kteří chtějí vyhrávat, ale zároveň si pomáháme. Právě díky tomu jsme tento víkend oba dosáhli lepšího výsledku. Budeme v tom pokračovat a zatím nám to funguje, ale jak říkal Oscar, kdykoliv může přijít jiný tým s vylepšeními a dohnat nás rychleji, než bychom čekali – stejně jako se to loni podařilo nám. Musíme neustále postupovat vpřed,“ upozorňuje jezdec McLarenu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.