Lando Norris o interním fungování McLarenu. Po VC Číny zdůraznil, že týmová dynamika je bez problémů a rivalita s Piastrim prospívá výkonnosti.
Lando Norris se na tiskových konferencích nebojí detailních a obsáhlých odpovědí, které často přesahují rámec původní otázky, na rozdíl od stručnějších vyjádření jeho soupeřů. Zejména při tématech týkajících se McLarenu jde do hloubky, což potvrdil i po Velké ceně Číny, kde pečlivě vysvětloval, že vztahy v týmu mezi ním a Oscarem Piastrim fungují bez problémů.
„Mohli jsme svobodně závodit,“ ujistil Lando. „Neměl jsem tempo, abych dohnal Oscara, který jel skvěle a dnešní vítězství si zasloužil.“
„To samé platí i pro víkend v Austrálii. Každý mluví o těch dvou kolech, kdy jsme drželi pozice, ale po zbytek závodu jsme měli volnost bojovat. Jsem si jistý, že dříve nebo později dojde na nějaké těsnější souboje. Myslím, že oba jsme nadšení – možná i trochu nervózní – a jsem si jistý, že se těší i celý tým. Jsme připraveni,“ hlásí Norris odhodlaně.
Zároveň zdůrazňuje, že v McLarenu vítají interní rivalitu, která podle něj prospívá výkonnosti celého týmu. Srovnává to se situací v Red Bullu, kde je jasná výkonnostní nerovnováha mezi jezdci. Podle něj je pro pokrok týmu lepší, když oba piloti tlačí jeden druhého kupředu.
„I když spolupracujeme, trávíme spolu čas a užíváme si to, oba se snažíme porazit toho druhého a dokázat, že jsme lepší,“ přiznává Norris. „Je to nevyhnutelné a nemusíme to nijak skrývat.“
„Jsme dva soupeři, kteří chtějí vyhrávat, ale zároveň si pomáháme. Právě díky tomu jsme tento víkend oba dosáhli lepšího výsledku. Budeme v tom pokračovat a zatím nám to funguje, ale jak říkal Oscar, kdykoliv může přijít jiný tým s vylepšeními a dohnat nás rychleji, než bychom čekali – stejně jako se to loni podařilo nám. Musíme neustále postupovat vpřed,“ upozorňuje jezdec McLarenu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.