Formule 1 se připravuje na zásadní obrat v technických pravidlech, která vstoupí v platnost už příští rok.
Lando Norris se v souvislosti s chystanou změnou v technických pravidlech snaží zdůraznit, že sport by si měl uchovat svou autentičnost. Britský jezdec McLarenu otevřeně přiznal, že má obavy z příliš umělých zásahů do podoby závodění, které by podle něj mohly narušit pravou podstatu motorsportu.
Od příští sezóny čekají F1 zásadní změny. Nové pohonné jednotky s výrazně vyšším výkonem baterie, přepracovaná aerodynamika a konstrukce šasi, to vše dohromady tvoří jednu z největších přestaveb pravidel v historii šampionátu. Jezdcům to přinese zcela jiný přístup k řízení, než jaký znají v současnosti.
Norris přiznává, že rozdíly mezi jednotlivými týmy mohou být větší než dosud, ale neznamená to automaticky horší podívanou. „Je to jiné, dobré a jiné v různých směrech,“ uvedl před novináři. „Příští rok budou rozdíly mezi týmy větší. To ale neznamená, že závodění bude horší. Myslím, že je tu mnoho prvků, které mohou závody naopak zatraktivnit.“
Zároveň však varuje před snahou o přehnanou umělost. „Nechci, aby se věci dělaly příliš uměle. Nechci, aby to působilo falešně nebo předem napsaně. To podle mě není správně. To není motorsport a není to to, co mám rád,“ zdůraznil. Podle něj má Formule 1 zůstat především o čistém závodění a schopnostech jezdců.
Nové vozy podle Norrise ztratí část vizuální atraktivity. „Auta budou v zatáčkách pomalejší a nebudou působit tak působivě při rychlých kolech. Nebudou vypadat tak rychle, protože na konci rovinek přichází zpomalení,“ vysvětlil. Přesto vnímá změnu jako příležitost. „Je to nová výzva pro všechny. Měli bychom se těšit na nová auta a nová pravidla.“
Pilot Mclarenu rovněž apeloval na to, aby F1 nehledala cestu skrze zbytečné triky a umělé prvky. „Upřímně, nechci dělat všechny ty nesmysly s DRS. Chci prostě řídit auto. Chci jen řadit nahoru a dolů a to je všechno. To mě baví. Uvidíte, že pak můžete tlačit na maximum a jet skutečně na hraně,“ dodal.
Norris tak potvrzuje, že i v éře zásadních změn chce vidět Formuli 1 jako ryzí motorsport, kde hlavní roli hraje schopnost jezdců zvládnout techniku a nikoli umělé prvky vytvářející show.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.