Formule 1 se připravuje na zásadní obrat v technických pravidlech, která vstoupí v platnost už příští rok.
Lando Norris se v souvislosti s chystanou změnou v technických pravidlech snaží zdůraznit, že sport by si měl uchovat svou autentičnost. Britský jezdec McLarenu otevřeně přiznal, že má obavy z příliš umělých zásahů do podoby závodění, které by podle něj mohly narušit pravou podstatu motorsportu.
Od příští sezóny čekají F1 zásadní změny. Nové pohonné jednotky s výrazně vyšším výkonem baterie, přepracovaná aerodynamika a konstrukce šasi, to vše dohromady tvoří jednu z největších přestaveb pravidel v historii šampionátu. Jezdcům to přinese zcela jiný přístup k řízení, než jaký znají v současnosti.
Norris přiznává, že rozdíly mezi jednotlivými týmy mohou být větší než dosud, ale neznamená to automaticky horší podívanou. „Je to jiné, dobré a jiné v různých směrech,“ uvedl před novináři. „Příští rok budou rozdíly mezi týmy větší. To ale neznamená, že závodění bude horší. Myslím, že je tu mnoho prvků, které mohou závody naopak zatraktivnit.“
Zároveň však varuje před snahou o přehnanou umělost. „Nechci, aby se věci dělaly příliš uměle. Nechci, aby to působilo falešně nebo předem napsaně. To podle mě není správně. To není motorsport a není to to, co mám rád,“ zdůraznil. Podle něj má Formule 1 zůstat především o čistém závodění a schopnostech jezdců.
Nové vozy podle Norrise ztratí část vizuální atraktivity. „Auta budou v zatáčkách pomalejší a nebudou působit tak působivě při rychlých kolech. Nebudou vypadat tak rychle, protože na konci rovinek přichází zpomalení,“ vysvětlil. Přesto vnímá změnu jako příležitost. „Je to nová výzva pro všechny. Měli bychom se těšit na nová auta a nová pravidla.“
Pilot Mclarenu rovněž apeloval na to, aby F1 nehledala cestu skrze zbytečné triky a umělé prvky. „Upřímně, nechci dělat všechny ty nesmysly s DRS. Chci prostě řídit auto. Chci jen řadit nahoru a dolů a to je všechno. To mě baví. Uvidíte, že pak můžete tlačit na maximum a jet skutečně na hraně,“ dodal.
Norris tak potvrzuje, že i v éře zásadních změn chce vidět Formuli 1 jako ryzí motorsport, kde hlavní roli hraje schopnost jezdců zvládnout techniku a nikoli umělé prvky vytvářející show.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.
Po zisku konstruktérského titulu 2025 v Singapuru varoval Andrea Stella z McLarenu, že teprve před nimi stojí skutečně nejtěžší zkouška.
Alex Palou u londýnského soudu promluvil o svém zklamání z jednání s McLarenem a Zakam Brownem. Jeho slova naznačují, že za původními sliby o Formuli 1 se skrývalo víc, než se zdálo.
Toto Wolff, který má bohaté zkušenosti s napětím mezi týmovými kolegy, poslal do Mclarenu varovný vzkaz.
Podle Flavia Briatoreho čeká Lewise Hamiltona u Ferrari zásadní zlom. Po náročném začátku působení u italské stáje naznačil, že v příštím roce by se mohlo odehrát něco, co všechno změní.
Bývalý závodník Formule E Sam Bird naznačil, že by Red Bull mohl uvažovat o nahrazení Yukiho Tsunody mladším talentem Isackem Hadjarem. Podle něj by takový krok mohl být logický pro optimalizaci jezdecké sestavy týmu.