Lando Norris po japonské Grand Prix uznal, že McLaren mohl být agresivnější v boji s Maxem Verstappenem, i když riskování může vést ke ztrátě pozic. Před závodem v Bahrajnu očekává silnou konkurenci od Red Bullu, Ferrari a Mercedesu, přičemž Bahrajn.
Lando Norris se po japonské Grand Prix zamyslel nad tím, co by mohl McLaren udělat lépe v boji s Maxem Verstappenem, když si prohlížel záznamy závodu. Po celé 53 kola ho sledoval v těsném závěsu, včetně fáze pit stopů, kdy oba lídři na trať vyjeli na stejné kolo. I když Norris uznává, že mohl zkusit dříve pitovat a pokusit se Verstappena předjet pod "undercut", věděl, že by se dostal do silného provozu, což by zkomplikovalo jeho šance na zisk druhé výhry v sezoně.
„Kdybych se rozhodl stavět dříve, určitě bych skončil v provozu a pravděpodobně bych se tím připravil o šanci na vítězství,“ vysvětlil Norris. I přes konečné druhé místo a solidní bodový zisk pro McLaren, si uvědomuje, že to nebylo ideální. „Stále jsme skončili druzí a třetí. Máme víc bodů pro konstruktéry a pro mě to byl dobrý výsledek, ale pořád jsem ztratil na Maxe, a momentálně je on mým hlavním konkurentem.“
Norris však nezůstává jen u analýzy toho, co se stalo, a uznává, že tým by v budoucnu mohl mít odvahu riskovat více. „Možná bychom měli být agresivnější a riskovat víc, abychom šli za vítězstvím. Není to ale vždy zaručené a riskování může někdy znamenat ztrátu pozic,“ řekl, informuje Sky Sports. I přesto se rozhodl být upřímný a podívat se na celkový přístup týmu. „Po této analýze si myslím, že bychom měli být někdy víc agresivní. Druhé místo je sice dobrý výsledek, ale já chci vyhrávat závody.“
„Omlouvám se, že jsme v tomto závodě nezískali víc než druhé místo. Chci být v čele a vidět své jméno na prvním místě, ale to neznamená, že bychom měli podceňovat důležitost těchto bodů,“ řekl Norris. „Rozumím tomu, že někdy je lepší mít bodový náskok, než riskovat příliš mnoho.“
Jak se připravuje na následující víkend v Bahrajnu, Norris přiznává, že konkurence bude tvrdá. Red Bull má silný vůz, ale McLaren se letos výrazně zlepšil a očekává tvrdý souboj. „Bahrajn bude těžká výzva. Teplé podmínky a agresivní asfalt nám nebudou hrát do karet,“ uzavřel Norris. „Očekávám silnou konkurenci od Ferrari, Mercedesu a dokonce i od středu pole. Tento víkend bude určitě náročný.“
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.